omega-3 annostus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja joku1
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei tunassa liiemmin rasvaa ole.. Kaikkein paras ois jos kävis ite kalastaa jostain joesta fisut.
Kalat mitä myydään kaupoissa ei oo niin omega3-rikkaita.

Lohta naamariin. Kalastajaksi ei välttämättä tarvitse ryhtyä sen takia että saisi hifistltyä enemmän omega3:sia suhteessa kalamäärään. Tosin jos lompakko ei kalansyöntiin anna periksi niin siitä vaan.

Kaksi kapselia päivässä öljyä ei riitä mihinkään, edes että saavutettaisiin se suositeltu omega3:omega6 suhde. Tai voihan se onnistua jos loppupäivän syö rasvattomasti, mutta jos ruokavalioon kuuluu lihaa ja rypsäriä/oliiviöljyä niin eipä ihan riitä.

Vaan tuore tonnikala on silti Finelissä viidenneksi paras EPA:n lähde ja neljänneksi paras DHA:n lähde. Tiedä sitten mihin nuo hyvä arvot hukkuu siinä vaiheessa kun tuo tungetaan purkkiin.

Jännä.. Missäköhän muodossa siinä puhutaan? Oon kerran ostanu tiskiltä tonnikalafilettä ja luulisin ainakin et se oli rasvasempaa ku purkkitobo. En kyl muista varmaks.

Doctor Tolosen mukaan ei kannata paljoa tuosta E-vitamiinin saannista stressata:)

"Tarvittava päiväannos on 80 –120 kertaa suurempi kuin viranomaissuositus. Tieto on erityisen tärkeä suomalaisille, koska meillä on tyypin 2 diabeteksen maailmanennätys"

"Tutkimus osoittaa, kuinka hakoteillä terveysviranomaisten käsitys on ihmisen E-vitamiinin päivittäisestä tarpeesta. Virallinen saantisuotus on 10 mg. Tässä tutkimuksessa puolet koehenkilöistä sai ensimmäiset 3 kuukautta 800 mg/vrk ja toiset 3 kk 1200 mg/vrk."

Lähde:http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/240904_02.html

Mitähän tavaraa nämä kapseleiden kuoret on? Onko ne ok?
Itse vedän omegat nestemäisenä usein 1rkl omega 3/päivä ja 1rkl pellavansiemenöljy/päivä .
Niin ja sit lesitiinirakeita protskujuoman seassa vajaa rkl yhdessä tai kahdessa protskujuomassa/päivä.

T-nationilla suosittelevat jopa 20-30g kalaöljyä päivässä jaettuna 5-6 aterialle. Leaderin kalaöljy on halpaa ellei jopa halvinta (7,29e citymarketissa) ja siinä ei ole e-vitamiinia, joka on hyvä juttu verenhyyymisen kannalta.

Miltä noi maustetut kalaöljytlitkut maistuu? Onko ne hyvän makuisia vai pistääkö irvistämään? Tuleeko märäntyneeltä kalalta haisevia röyhyjä? Tulis aikalailla edullisemmaks ottaa nesteenä, mutta maku ei todellakaan saa olla mitään tavalliseen kalanmaksaöljyyn verrattavaa.

Miltä noi maustetut kalaöljytlitkut maistuu? Onko ne hyvän makuisia vai pistääkö irvistämään? Tuleeko märäntyneeltä kalalta haisevia röyhyjä? Tulis aikalailla edullisemmaks ottaa nesteenä, mutta maku ei todellakaan saa olla mitään tavalliseen kalanmaksaöljyyn verrattavaa.
Se mustikkaa sisältävä Möller on ainakin saatanan pahaa. Ostin sitä kesällä Norjasta sen sisältämän A-vitamiinin vuoksi ja nyt sitä näyttää olevan kotimaassakin tarjolla, tosin ilman A:ta. Maku on melko helvetillisen paha.

Mutta eihän normaali kalaöljykään nyt maistu juuri miltään ja on sitäpaitsi muutenkin ihan eri asia kuin kalanmaksaöljy. ;)

niio. En tiedä mitä ovat joskus juottaneet mutta saatanan kamalaa se oli. Ja sen piti olla "ihan ok".

Olkoon vaikka kuinka terveellistä niin sitä sontaa mä en suuhuni enää laita.

Ainakin Vitamarin sitruunanmakuinen kalaöljy on mun mielestä todella hyvän makuista, ei maistu lainkaan kalalle. Suhtautumiseen voi tietty vaikuttaa se että ennen ko tuotteeseen tutustumista vedin maustamatonta kalanmaksaöljyä oksua pidätellen monen vuoden ajan päivittäin. :)

Mun mielestä se sitruunainen Vitamar maistuu jotenkin tympeämmältä kuin maustamaton Möller (kalaöljy siis, kalanmaksaöljyä en ole maistanut, enkä ole ihan heti maistamassakaan). Eikä tuosta Mölleristä tule edes mitään jälkiseuraamuksia, mutta Vitamar aiheuttaa sitruunaröyhtäyksiä :D

Mulla on Friggsin omega-3:sta ja sanotaan ny että.. kyl se alas menee :D
Joskus jää semmonen sitruunainen maku vähäks aikaa suuhun :rolleyes:

Mulla on Friggsin omega-3:sta ja sanotaan ny että.. kyl se alas menee :D
Joskus jää semmonen sitruunainen maku vähäks aikaa suuhun :rolleyes:

Ostin itse noita vasta kun aiemmat loppui.

Kamala löyhkä pääsi purkkia avatessa, varsinkin kun haistoin sinne purkkiin:urjo:

Mutta joo, ei noita paljon ehdi maistaa onneksi :D

Suositut

Back
Ylös Bottom