Oman vartalon painolla harjoitteleminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja humppi
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Muutin tossa vähän aikaa sitten Köpikseen ja asun täällä ens kesään asti. Ei ole varaa opiskelijana käydä salilla. Kyselisin vinkkejä oman kropan painolla harjoittelemiseen. Onko kellään vinkkejä tähän. Minkälaisia harjoitteita kannattaa tehdä esim. punnerrusten, vatsa- ja selkälihasten ohella? Ja olisi hyvä myös saada vinkkejä jalkojen lihasten harjoittelusta ilman painoja. Kiitos!!

Jalkoja voi tosiaan noilla yhden jalan kyykyillä reenailla. Kehittyy koordinaatiokykykin kummasti.

Tai sitten bulgarialaisella yhden jalan kyykyllä siten että takajalka lepää penkillä. Jos olet opiskelemassa söpiksessä ni tsekkaappa onko asuntolalla/koululla mitään salimahdollisuuksia, niitä kun monesti on. Kunnallisiakin pitäisi löytyvän. Toinen mahdollisuus olisi paikalliset nyrkkeily/voimailuseurat.

Onkohan kukaan kokeillut miten paljon menee kyykyssä jos yhdellä jalalla saa nostettua itsensä syvästä kyykystä vielä 2x5kg käsipainot käsissä? Ei ainakaan itelle tunnu mahdolliselta saada 146kg:ta kyykystä vaikka meneekin toi 63+10kg yhdellä jalalla. Hurja ajatus kun en oo koskaan kyykännyt makseja, kokeillut vaan 40kilolla pari kertaa :whip:

Onkohan kukaan kokeillut miten paljon menee kyykyssä jos yhdellä jalalla saa nostettua itsensä syvästä kyykystä vielä 2x5kg käsipainot käsissä? Ei ainakaan itelle tunnu mahdolliselta saada 146kg:ta kyykystä vaikka meneekin toi 63+10kg yhdellä jalalla. Hurja ajatus kun en oo koskaan kyykännyt makseja, kokeillut vaan 40kilolla pari kertaa :whip:
Jos sun paino on tuo 63 niin kuinkahan se katoaa sitten kun otat sen tangon niskaan ja käytät molempia jalkoja? Itse jos alkaisin laskemaan tuosta suoraan tulosta niin sanoisin, että tankoon 83 kiloa rautaa.. Saattaa olla että pikku talvilomahumala sumentaa kummasti ammattikouluaikaista pitkää matematiikkaa ;)

Jos sun paino on tuo 63 niin kuinkahan se katoaa sitten kun otat sen tangon niskaan ja käytät molempia jalkoja? Itse jos alkaisin laskemaan tuosta suoraan tulosta niin sanoisin, että tankoon 83 kiloa rautaa.. Saattaa olla että pikku talvilomahumala sumentaa kummasti ammattikouluaikaista pitkää matematiikkaa ;)

Täytyy huomioida vielä jalka, jota joudutaan kannattelemaan yhden jalan kyykyssä ;)

Ei kuulemma (olen monta tapausta nähneeltä kysynyt) yhden jalan kyykky ja
vaikkapa takakyykkytulokset ole keskenään suhteutettavia. Voi kyykätä vaikka 200kg eikä saa yhtään pistoolikyykkyä. Tai sitten voi saada montakin!

Toisaalta ei pistoolitkaan takaa hyvää kyykkytulosta, mutta omalla kohdalla olen huomannut niiden kehittävän itsessään myös takakyykyn tulosta ja ennenkaikkea jalkoihin on tullut sitä toiminnallista voimaa, huomaa vaikkapa nopeasti juostessa tai loikkiessa.
Tasapaino on myös kasvanut muissakin yhden tukipisteen liikkeissä.
Mulla on ollut aina heikot jalat, mutta pistooleilla olen saanut siis huomattavan avun kaikkiin jalkajuttuihin, suosittelen!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Itse treenaan mahdollisimman paljon omalla painollani ja käytän mahdollisimman vähän apuvälineitä. Teen etunojapunnerruksia hyvin leveällä otteella käyttäen lisäpainona reppua jossa on kirjoja, vedän leukoja ja teen yhden jalan kyykkyjä ja pohjenousuja seisaalteen (menee tarpeeksi syvälle/tekee yhdellä jalalla niin tulee tarpeeksi vastusta ilman lisäpainoja).

Suositut

Back
Ylös Bottom