Oma lajisi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Judo 3 v. -> Kickboxing 3 v. -> Muay Thai 2 v. Ja tällä hetkellä salitreeniä sekä "vain" kuntonyrkkeilyä. Olen kyllä pitänyt omalla tavallaan kaikista noista harrastamistani kamppailulajeista, mutta kyllä thainyrkkeily kuitenkin on SE kuningaslaji (siis mulle ;) ). Mieleni halajaisi takaisin thainyrkkeilyn pariin, sano. No, kunhan saan aikatauluni järjestykseen...
Onhan se toisaalta kiva kasvattaa pattiakin.

Originally posted by maxmussel
Kyllä. Blokki perustuu siihen että tuhotaan raaja jolla on hyökätty. Elokuvissa on taekwondoa "ninjutsuna", joten... Aito ninjutsu (nykyään tunnetaan nimellä Bujinkan Budo Taijutsu) ei näytä paljoa millekään, mutta on harvinaisen tehokasta mikäli sitä osaa käyttää = on treenannut useita vuosia. Tappelijoita siellä ei ole, koska sparrausta on hyvin harvoin treeneissä. Se nääs johtais turhan usein raajojen hajalle menoon...ellei niska mee poikki.

Fyysistä kuntoa siellä ei tosiaankaan harjoitella. Ideana on että treenit on treenit, kuntoilla voi muualla. Siksipä salille alunperin, ja sinne jäin... :D

Treenasitko itse kyseistä lajia kauankin? Jos treenasit niin miten vertaisit muihin lajeihin kokemusten perusteella?

Oma historia:

Tae kwon do (3 vuotta)
Thainyrkkeily (9 vuotta)
Wing Tsun kung fu (3.5 vuotta)
ja nykyään shootfinghting (pari kertaa viikossa jos sitäkään)

Hokutoryu jujutsua noin 1.5 vuotta, karate shotokai puol vuotta (polvi vääntyi katatreenissä, siihen jäi...). tällä hetkellä treenailen nyrkkeilyä ja sen ohelle tulle ens viikosta alkaen Chinese boxing täällä Turussa :thumbs:

Vuosia tuli sahattua kwondoa. Nyt harrastelen nyrkkeilyä. Hyvää vaihtelua, kun kwondossa kädet oli lähinnä tiellä :evil:
Vanhempana ja painavampana nyrkkeily on helpompaa nivelille yms. ja aikataloudellista......

Painia tuli harrastettua ½ vuotta ja samoin tae kwon do:ta. Judoa ja nyrkkeilyä semmoset 3 vuotta. Nyrkkeilyä tulee vieläkin harrastettua, mutta ei enää kilpailu mielessä.

Krav Maga ja nyrkkeily.

Krav Magan kylläkin aion lopettaa. Se ei minulle oikein sopinut. Vuoden sitä harrastin. Uutta lajia Magan tilalle olisinkin etsimässä.

Lajin tulisi olla fyysisesti rankempi. Sparraustakin saisi olla enemmän.

Olisi myös hyvä, että laji olisi enemmänkin lyönti painotteinen. Olen vaan niin pirun jäykkä, että potkut tuottavat suuria ongelmia, vaikkakin aktiivisella venyttelyllä olenkin notkeuttani lisännyt.

Tietenkin voisin vaan alkaa harrastamaan nyrkkeilyä, mutta uskon, että kyllästyisin pelkkään nyrkkeilemiseen. Olen sitä harrastanut enemmänkin kuntoilu pohjalta ja niin aion jatkossakin tehdä.

Otan mielelläni ehdotuksia vastaan lajeista... Noita lajeja on niin pirusti ja ei noista kotisivujen kuvauksistakaan paljoa saa lajista selville.

Kunhan löytyisi kiinnostavia lajeja, niin voisi vaikkapa mennä harjoituksia seuraamaan jos se mahdollista on. Niin varmastikkin saisi paremman kuvan lajista.

16-vuotiaana aloitin tae kwon do:n reenaamisen, myöhemmin tuli kuvioon (paikkakunnan vaihtumisen myötä) Hontai Yoshin Ryu -ju-jutsu. Sitä parit vuodet, ohessa Escrimaa (todella hyvä laji!), sitten Hokutoryu -jutsua parit vuodet aktiivisesti... Nyt sitten ähistään punttien kanssa vuorotyön takia. :)

Thaiboxing ja TKD. Aloitin alunperin TB:n saadakseni käsitekniikan edes jonkinlaiseen kuosiin, nyt on sitten TKD jäänyt vähemmälle... ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jujutsua ja Escrimaa aikaisemmin, tätä nykyä Sin Moo Hapkidoa, yhteensä noin kuutisen vuotta on erilaisia hommeleita tullut harrastettua..

Kaikilla näyttää olevan poikkeuksetta aseettomia lajeja taustallaan (edellisellaä kirjoittajalla tosin escrima-taustaa).... aikidon jo-tekniikoita tai karaten kobudosta huolimatta ne lajit ovat aseettomia... Alkaa jo tuntua orvolta, kun puhun Iaidosta tai Kendosta, mitä treenasin muutaman vuoden.

Ennen:
Judo - 2 vuotta
Ju-jutsu - 2 vuotta
:wall: - koko ikäni

Nykyään:

Kung-fu
Ja ajattelin jatkaa taas judoa.

Puntti on nyt jäänyt vähemmälle. 12 vuoden jälkeen rupesi maistumaan (ainakin hetkellisesti = viimeiset 3 kuukautta) rauta puulta. Ehkä sitten joskus taas....

Danyon, mitä mieltä sä oot 3,5v harrastaneena wing tsunista?? Itse olen tutustunut tähän lajiin ja musta se on sopivin mulle, myöskin aika tehokas. aikasemmin olen treenannut hokutoryu jutsua, sen ohella kaikenlaista matsaamista, ranskalaisia jutsu tekniikoita, opetellut aikalailla kirjon potkuja, tutustunut escrimaan ja vuoden treenaillut krav magaa. yhteensä lajien parissa viihtyny enemmän ja vähemmän noin 10v.

~Proxi~ sanoi:
Danyon, mitä mieltä sä oot 3,5v harrastaneena wing tsunista?? Itse olen tutustunut tähän lajiin ja musta se on sopivin mulle, myöskin aika tehokas. aikasemmin olen treenannut hokutoryu jutsua, sen ohella kaikenlaista matsaamista, ranskalaisia jutsu tekniikoita, opetellut aikalailla kirjon potkuja, tutustunut escrimaan ja vuoden treenaillut krav magaa. yhteensä lajien parissa viihtyny enemmän ja vähemmän noin 10v.

Wing Tsun on uskomattoman tehokas laji kadulle puhtaaseen itsepuolustukseen. Pääsee tlanteesta kuin tilanteesta aika vähällä vahingoittamisella, jos siihen pisteeseen ajaudutaan. Kehään wt ei sovi (ainakaan kokonaisena ja hiomattomana), joten kuinka sopiva laji jollekin on,riippuu aivan siitä mihin lajia tarvitsee ja mitä sillä haluaa saavuttaa. Krav Magassa ja vastaavissa pääsee lajiin nopeasti sisälle, kun taas Wt:ssä kestää useita kuukausia tai vuosia riippuen treenaamisen tiheydestä, kunnes aletaan hallitsemaan lajia edes jossain määrin. WT kyllä palkitsee harrastajansa kunhan kärsivällisyyttä vain riittää.

Kari Aittomäki totesi legedaarisella Soturintien forumilla (vai oliko joku uudempi itsepuolutuskeskustelupalsta), ettei Suomi ole vielä välttämättä valmis niin "suoraviivaiseen katutappelulajiin". Puhui Wing Tsunista.

Mulle tuo WT on luonnollisinta vaikka en ole kuin tutustunut lajiin kaverin opetuksella. olen sinänsä päässyt hienosti lajiin sisälle muutaman kerran treenanneena ja videoista katselleena mutta haluaisin iha kunnolla päästä lajia treenaamaan. (ei vielä mahd.)
ketjulyönti ja keskilinjalyönti ym on musta helpompia ja luonnollisempia ku "normi" etu-takakäsi lyönnit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom