Oma domain

Kaupunki
Helsinki
Kysynpä kerrankin itse kysymyksen pakkiksen osaavilta guruilta:

Miten helposti onnistuu oman domainin rekisteröiminen? Onnistuuko laittaa .fi-päätettä helposti, vai onko tarjolla vain .cc, .info, ym outoja päätteitä? Minkä hintaisia ovat vuosikustannukset? Mistä olisi halvinta hankkia domain?

www.nyyssola.fi olisi aika kiva, kun nyyssola.com ja nyyssola.net ovat jo käytössä ;)

Onko fi-päätteissä jotain erityistä, että niitä näkee harvemmalla käytössä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Com net org info jne. domainin saat itsellesi noin minuutissa. Fi-domainin saamiseen menee enemmän aikaa, joudut tekemään selvitykset siitä kuka olet, ja muutakin pientä, eli on enemmän säätöä. Mutta sitten samalla on sillä domainilla vähän enempi statustakin ainakin jos kohderyhmänä on suomalaiset ja suomea puhuvat.

Jos päädyt ensimainittuihin, niin tunnettuja paikkoja moisten hankkimiseen on mm. joker.com sekä itseni käyttämä gandi.net

Siirsin omat matskuni osoite.comille vähän aika sitten, 1e/vuosi oli tarjous ihan kelvolliselle webhotellille. Halvemmaksi ei juuri voi mennä ja hyvin pelittää.

Com net org info jne. domainin saat itsellesi noin minuutissa. Fi-domainin saamiseen menee enemmän aikaa, joudut tekemään selvitykset siitä kuka olet, ja muutakin pientä, eli on enemmän säätöä. Mutta sitten samalla on sillä domainilla vähän enempi statustakin ainakin jos kohderyhmänä on suomalaiset ja suomea puhuvat.

Eipä tuo fi päätteen hankkiminen kovin kummoinen operaatio ollut.
Itse hommasin omasukunimi.fi domainin webhotellintarjoajan hankkimana ja siihen meni aikaa pari päivää. Ainoa selvitys mitä tarvittiin oli se että tosiaan oma sukunimeni oli sama kuin tuo hakemani omasukunimi.fi domain.
Eli jos nimeni on virtanen, niin en voi hakea osoitetta suominen.fi.
Tällaisia jotain rajoituksia... Lisää voi lukea ficoran sivuilta joka hallinnoi noita .fi tunnuksia. www.ficora.fi

Joo ei tuo omasukunimi.fi osoitteen hankkiminen kovin kummoinen homma ole, itse otin sen saunalahen kautta (koska netti ja kännykin on sitä kautta) ja tais mennä yks päivä siihen että oli domaini käytössä.

Suositut

Back
Ylös Bottom