BB Olli Kemppainen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tsemppiä Vollille. Yllättävän kauan kesti ennen kun joku tuli opettaan isää panemaan.

Oletan, että viittaat muhun, joten vastaan, että ei missään nimessä se ole tarkotus. Onko taas niin, että ei voi kyseenalastaa tekemistä, koska ei ole yhtä hyvä kondis? Kaverihan toden totta on ihan kadehdittavan kova. Mielellään vaan kuulis perusteluja tohon aterian aminohappotäydennykseen sekä viljojen proteiinin imeytymättömyyteen ni sieltähän vois ehkä jopa tulla esiin jotain mistä oppisi jotain. Varsinkin ku kaverin taustalla on huippuvalmentaja.

Oletan, että viittaat muhun, joten vastaan, että ei missään nimessä se ole tarkotus. Onko taas niin, että ei voi kyseenalastaa tekemistä, koska ei ole yhtä hyvä kondis? Kaverihan toden totta on ihan kadehdittavan kova. Mielellään vaan kuulis perusteluja tohon aterian aminohappotäydennykseen sekä viljojen proteiinin imeytymättömyyteen ni sieltähän vois ehkä jopa tulla esiin jotain mistä oppisi jotain. Varsinkin ku kaverin taustalla on huippuvalmentaja.
Ihan mielelläni minäkin kuulisin nuo fysiologiset mekanismit, jotka laittavat viljatuotteiden protskuista 60% "suoraan vessanpönttöön". Tuolla tavalla siis saataisiin käytännössä ilmaisia kaloreita viljatuotteiden protskuista, jos ne kerran ohittavat koko ruoansulatuksen ja tulevat ulosteen mukana pellolle.

Samaten tuo "ei suolaa treenin jälkeen ekalla aterialla" -jutun fysiologinen peruste ei tullut selväksi ainakaan siltä Supermassan ja JP:n videolta, vaan JP sanoi ettei tiedä onko asialle fysiologista pohjaa vaan on itse jotenkin järkeillyt asian noin ("natrium poksauttaa solun auki"). Jos tuohon nyt löytyy joku fysiologinen peruste, niin eikö kuitenkin sitten se toinen ateria treenin jälkeen sisällä jo natriumia? Samalla logiikalla se toisen aterian natrium "poksauttaa solun auki", jolloin tuo hypoteettinen hyöty paremmin nesteytetystä lihassolusta treenin jälkeen on kovin lyhyt, eli käytännössä yhden ateriavälin pituinen aika.

Tunnustan nyt siis tietämättömyyteni, koska en ole esim. tuosta "ei natriumia treenin jälkeisellä aterialla" -pointista oikeastaan mistään muualta kuullut.

Viimeksi muokattu:
Ihan mielelläni minäkin kuulisin nuo fysiologiset mekanismit, jotka laittavat viljatuotteiden protskuista 60% "suoraan vessanpönttöön". Tuolla tavalla siis saataisiin käytännössä ilmaisia kaloreita viljatuotteiden protskuista, jos ne kerran ohittavat koko ruoansulatuksen ja tulevat ulosteen mukana pellolle.

Samaten tuo "ei suolaa treenin jälkeen ekalla aterialla" -jutun fysiologinen peruste ei tullut selväksi ainakaan siltä Supermassan ja JP:n videolta, vaan JP sanoi ettei tiedä onko asialle fysiologista pohjaa vaan on itse jotenkin järkeillyt asian noin ("natrium poksauttaa solun auki"). Jos tuohon nyt löytyy joku fysiologinen peruste, niin eikö kuitenkin sitten se toinen ateria treenin jälkeen sisällä jo natriumia? Samalla logiikalla se toisen aterian natrium "poksauttaa solun auki", jolloin tuo hypoteettinen hyöty paremmin nesteytetystä lihassolusta treenin jälkeen on kovin lyhyt, eli käytännössä yhden ateriavälin pituinen aika.

Tunnustan nyt siis tietämättömyyteni, koska en ole esim. tuosta "ei natriumia treenin jälkeisellä aterialla" -pointista oikeastaan mistään muualta kuullut.

Itellä tuli tuo sama ihmettely näitä JP:n "metodeja" kohtaan, kun luin miten Ollilla kisavalmistelut ja dieetti ylipäätään on rakennettu..

Järkeilin tuon kuiteskin vaan siten, että enpä usko JP:n kauhesti mihinkään tutkimusnäyttöihin perustaa näitä juttuja. Enempikin tuntuu, että nämä on jotain ikivanhoja bodaus kansantaruja, jotka on toiminut ennenkin, joten ne toimii jatkossakin (ja hyvin näyttää toimivankin) :D

Luulen, että tämmöset ylitarkat ja vähän ehkä "oudotkin" jutut pätee myös treeneissä. Lähinnä siis, että jokin liike on ihan prikulleen tarkkaan suunniteltu just johonkin tiettyyn tilanteeseen, ja siitä on turha poiketa jos haluaa kehittyä tai viedä dieettiä eteenpäin.

Ja voi olla, että toi on ihan bullshittiä, mutta tämmösen kuvan ainakin jotenkin oon saanut :D

Kaikkea sitä tuleekin luettua kun tarpeeksi netissä roikkuu.

Miettikääpä nyt ihan vaikka ensiksi tämä natrium-asia tältä kantilta, että minkä helvetin takia urheilujuomiin on laitettu natriumia ja kaliumia vuosikymmenet? Onko asia tosiaan niin, että yksi lappalainen entinen IFBB Pro voi ampua tämän alas vaan sanomalla, että solu poksahtaa auki (mitä vittua se sitten ikinä tarkoittaakaan)? Onko se tosiaan niin, että esimerkiksi Gatorade tai Powerade laittaa näitä elektrolyyttejä ihan tyhmyyttään vaan omiin juomiinsa? Meillähän olisi aivan järjetön liuta potentiaalisia kilpailijoita kohta kun kaikille vain ilmoitettaisiin, että jättäkää natrium treenin ympäriltä pois jos tämä saattaa urheilijan tosiaan niin epä-anaboliseen-tilaan. En vain pysty käsittämään, että mihin se edellisenä vuorokautena ja aiemmin päivällä nautittu natrium älyää kadota sieltä kropasta juuri ennen kun lähdetään salille? Vai onko tässäkin joku minuuttiaikataulu milloin se natrium ei enää poksautakaan sitä solua auki? Tietääkseni natrium ja kalium on keholle välttämättömiä elektrolyyttejä, joten miten niiden nauttimisesta voi olla haittaa kun näillä on vielä selvä merkitys ihmisen lihaksiston ja hermoston toiminnan kannalta.

Tässä maassa on oikeasti aivan järjettömän huono tietotaso fitness-lajien parissa pyörivillä valmentajilla. Mitä omaperäisempiä juttuja selität ja teetätät valmennettavilla niin sitä varmemmin saat "Guru-statuksen" ja sekös vasta kovaa valuuttaa onkin valmentajamarkkinoilla. Ihmiset on niin huonoja tulkitsemaan oikein milloin valmentaja on pätevä ja milloin valmentaja vaan pystyy puhumaan asiakkaalle rehellisesti paskaa tuntemattaan siitä minkäänlaista huonoa omatuntoa. Riittää kun on saanut muutaman tyypin hyvään kuntoon tai ollut itse kovassa kunnossa. Tässäkin olisi nyt hyvin helppo vain todeta, että on se Olli jotain tehnyt oikein. Aivan, mutta olisiko vielä jotain mitä voisi tehdä optimaalisemmin oikean tietotaidon avulla tai välttää ainakin täysin turhia huolenaiheita tietämällä asioista? Oikeasti kun tästä voisi nimetä kymmenisen valmentajaa suorilta jaloilta ketkä nauttii kohtuuttoman kovaa suosiota osittain siksi kun ovat juuri tälläisiä natrium-keissin kaltaisia juttuja menneet jossain kohtaa selittämään ilman mitään viitteitä niiden todenperästä. Painotan kuitenkin, että JP ei ole tässä nyt se juttuni keskipiste enkä väitä hänen olevan huono valmentajana.

Myönnän, olen väärässä :) Nyt nämä suola-asiat ym on loppuunkäsitelty! :) Tänään alko kahden päivän latarit! Boom!

Onkos Olli kokeillu tankkauspäivinä tätä herkkua?
fb_pullava_taittopalat_mansikkapitko_jpg_1.jpg

Ihan saatanan hyvää, tota vaniljajuttua on noissa reunojen sisälläkin ja ei sisällä ku 4g rasvaa per 100g

Ei kannata Volli paljastaa tänne pakkikselle kaikkea mitä tekee. Joka ikisestä asiasta saadaan paskamyrsky aikaan koski se mitä tahansa koska internet.

Laitat vaan kuvan ja tekstin rintapäivä. Kuva ja teksti penkkiä 2x6 aiheuttaa jo paska myrskyn.

Antaa Vollin syödä, miten tahtoo/koutsi määrää. Onhan näitä muitakin outoja/hankalia tapoja tai uskomuksia syödä esim. Carb Backloading, jolla ei ole mitään teoriapohjaa käsittääkseni. 5:2-dieetti taisi olla kans kova sana jossain vaiheessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kisaako Olli yhä CBB:ssä vai kehonrakennuksessa - varmistan tämän vain sen takia, kun kuvien perusteella minun on ainakin todella vaikea sanoa, on nimittäin hiton hieno fysiikka ja kunto jo kova. :)

Kisaako Olli yhä CBB:ssä vai kehonrakennuksessa - varmistan tämän vain sen takia, kun kuvien perusteella minun on ainakin todella vaikea sanoa, on nimittäin hiton hieno fysiikka ja kunto jo kova. :)

Paljon kiitoksia! :) siellä nuorten kloppien cbb:ssä vielä nämä syksyn kisat!

Hauska toi Hulkin kommentti. Hänenkin aina pakko tulla pätemään, mieshän ei ole itse kehittynyt mihinkään 2007 vuodesta joten taitaa herralla itsellään olla metodit päin mäntyjä.

^alasnousemuksen kommentin älykkyys imo lähentelee nollaa. Olen jokseenkin varma, että hulkin strategian optimaalisuus pyörii melko ylärajalla kokoajan, geenit alkaa hakkaamaan jo vastaan, isoja muutoksia ei todennäköisesti ole luvassa vaikka mitä tekisi.

Ollilla geenit sitä luokkaa ettei välttis tarvi imo aivan optimaalisella tasolla olla vielä(en edelleekään väitä että ei olis optimaaliset)..

Just my 1 cent.

Mun silmään Olli on ehkä Suomen paras kilpaileva kehonrakentaja (Marko Savolainen ei kilpaile) tällä hetkellä. Suomessa optimaalisen opin ylitietäjäjien oppi ei näy ainakaan lavakunnoissa, Olli tekee asiat varmasti riittävän "optimaalisesti".

Mun silmään Olli on ehkä Suomen paras kilpaileva kehonrakentaja (Marko Savolainen ei kilpaile) tällä hetkellä. Suomessa optimaalisen opin ylitietäjäjien oppi ei näy ainakaan lavakunnoissa, Olli tekee asiat varmasti riittävän "optimaalisesti".

Oho! Nyt tulee rankkaa, kiitos! :) mutta en ole VIELÄ kehonrakentaja :D

Paljonkos tankkailet hiilaria tankkauspäivinä ? Vai onko sinulla mitään ohjetta tässä sen enempää ? Paas tehden vaikka videota tankkauspäivästä mukavilla lätinöillä, mikäli ei ole salaista tietoa :)

Ei ole mitenkään rajotettu tms nii en jaksa laskeakkaan, syön vaa nii paljonku jaksaa :)

Suositut

Back
Ylös Bottom