Olkapäävaivakysymystä, vaihtoehtoa penkille jne...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, olen söörtsiä käyttänyt ja viestejä lukenut. Silti ajattelin vielä kysäistä, että millaista treeniä olette tehneet (mitä liikkeitä, kuinka jne.) rinnalle te, jotka olkapäävaivojen vuoksi ette pysty tekemään penkkipunnerrusta tangolla (ainakaan raskailla painoilla)? Minä teen lähes ainoastaan vinopenkkiä käsipainoilla, toistot 12:sta ylöspäin, koska se on ainoa "massiivinen" rintaan kohdistuva työntöliike, jota pystyn olkapään (AC-nivel) kipeytymättä tekemään, jos jätän senkin hieman vajaaksi alhaalta. Mitäs te olette tehneet? Onko joku harrastanut penkkipunnerrusta alhaalta vajaalla liikeradalla (isoilla) painoilla? Olen ajatellut kokeilla vaihteeksi sitä, vaikka siihen melkeinpä tarvitsisi aina varmistajan. Joojoo, lavat tiukasti yhteen ja olkapäätä varoen, tiedän...

Mie tehen kans tuota vinopenkkiä käsipainoilla vähän vaihtelevissa kulmissa. Penkkiä ei pysty leveällä otteella tekemään, mutta kapealla pystyy.

Sama tuli mieleen, kyynärpäät kehon suuntaisesti, liian usein näkee näitä jotka nostaa kyynärpäät sivulla, siitä tulee olkapäät kipiäksi.

Originally posted by Mike
Ootko koittanut Hannibal muuttaa hieman kyynärpäiden asentoa nostossa, sillä voi siirtää rasitusta hieman olkapäiltä?

Niin meinaatko että kyynärpäitä lähemmäs kylkiä ja otetta kapeammaksi? Joo, olen sitä kokeillut ja kyllä se auttaa jonkin verran. Mikä on muuten ideana siinä, että jotkin nostavat kisoissa vastaotteella? Onko näillä nostajilla olkapäävaivaa vai onko se näille nostajille muuten edullisempi liikerata?

Originally posted by Hannibal
Mikä on muuten ideana siinä, että jotkin nostavat kisoissa vastaotteella? Onko näillä nostajilla olkapäävaivaa vai onko se näille nostajille muuten edullisempi liikerata?

Eikös se SS tokaissut Urheilu-tv:n WPO:n MM-kisojen lähetyksessä, että tällaisella otteella eliminoidaan olkapäihin kohdistuva kierto...HTH.

Itsellä kans ongelmia olkapäiden kanssa ja lekuri todennut ainakin vas. AC-nivelen olevan ongelmana.
Penkkiä teen melko kapealla vähän hartioita leveämmällä otteella ja vain kahden viikon välein. Joskus sillä viikolla kun en ota rintatreenissä penkkiä nin otan ojentajatreenissä kapeeta penkkiä ja siitä olkapäät ei kipeydy läheskään niin herkästi.
Penkin lisäksi rintaa tulee treenattua käsipainoilla ja sit flyes vai mikä nyt onkaan nimeltään niin ristikkäistaljassa.
Näillä evillä on nyt parikuukautta menty ja ei ole ollut paikat kipeät.

Originally posted by Mike
Vastaotteella saa siirrettyä ojentajille huomattavasti enemmän rasitusta.
Kumminkos päin se vastaote on nyt tuossa penkissä? Menin sekasin tässä taannoisesta threadista jossa oli juttua että se on eri leukoja vedettäessä tjsp... :itku:

Originally posted by Jortsu
Kumminkos päin se vastaote on nyt tuossa penkissä? Menin sekasin tässä taannoisesta threadista jossa oli juttua että se on eri leukoja vedettäessä tjsp... :itku:

Vastaote = kourat oikeinpäin
Myötäote = kourat väärinpäin suhteessa kyynärvarteen

Eli penkkaaminen vastaotteella on tietty kämmenet naamaan päin ja rystyt takaseinää kohti. Samoin kuin leuanvedossakin. Kulmasoudussa taas vastaotteessa onkin yllättäen rystyset itseen päin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oon ite kanssa vielä olkavammanen. Oon lopettanut kaikki liikkeet tangolla rinnalle ja olkapäille. Kokeile vipuvarsikoneita, jos sellasia löytyy. Itse ainakin pystyn täysillä tekemään sitä vinopenkkikonetta ja käsipainoilla jotenkin.

Originally posted by baarikello
Eikös se SS tokaissut Urheilu-tv:n WPO:n MM-kisojen lähetyksessä, että vastaotteella eliminoidaan olkapäihin kohdistuva kierto

Minkä liiton/liittojen kisoissa saa vastaotetta käyttää?

Minulla on myös ollut sen verran ongelmia olkapäiden kanssa juuri penkkipunnerruksessa, että olen joutunut jättämään sen kokonaan pois ohjelmasta. Käsipainoilla onnistuu kuitenkin lyhyetkin sarjat sekä penkissä, että vinopenkissä ilman että tulee olkapäiden kanssa ongelmia. Lisäksi kapeaa penkkiä pystyn tekemään toisena punnerrusliikkeenä ihan hyvin, kunhan pidän toistot 8 toiston yläpuolella, enkä käy ahnehtimaan treenipainojen kanssa.

Minulla ainakin tuntuisi auttavan se, että käsipainoja pystyy kääntämään liikkeen ala-asennossa sopivasti vartalonsuuntaisiksi ja silloin olkapäät ainakin minulla sallivat liikkeen tekemisen niin alas, että rintalihaksiin saa kunnon venytyksen.

Originally posted by Jylli81
Minulla ainakin tuntuisi auttavan se, että käsipainoja pystyy kääntämään liikkeen ala-asennossa sopivasti vartalonsuuntaisiksi ja silloin olkapäät ainakin minulla sallivat liikkeen tekemisen niin alas, että rintalihaksiin saa kunnon venytyksen.

Itse teen käsipainopunnerrukset painot vartalonsuuntaisina koko liikeradan. Rasitus siirtyy enemmän rinnalle etuolkapäiltä eikä olkapäissä ole epämiellyttäviä tuntemuksia vaikka tekee pitkällä liikeradalla. Näinhän Lee Haneykin taisi treenipätkässään neuvoa.

Jätin penkin suosiolla pois, itelläki olkapään ac-nivel ongelma. Mutta, ei haittaa, sillä saan käsipunteilla paremman tuntuman rintalihakseen. Nyt oon tehny käsipunteilla sekä tasapenkillä että vinopenkillä. Mun olkapää ärtyi silloin ku tein raskailla, joten nyt oon tehny vähän kevyemmillä, noin 10 toiston sarjoja. Teen kyllä penkkiäkin joskus, mutta nyt pääsääntöisesti punteilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom