Olkapäät vaarassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hep!

On jostain syystä alkanu olkapäät naksua kummallisesti, esim. tehdessä peck deckiä.. onko tämä merkki jo jonkinasteisesta vauriosta olkapäissä? Myös "pyöräyttäessä" kädet ympäri, kuuluu sisäisesti semmonen pieni naksunta.

Mitkä liikkeet yleensäottaen on vaarallisia olkapäille?

Dipistä olen kuullut jotain pahaa, ja myös vinopenkkipunnerruksista.. faktoja kts?

BTW. Teen kiertäjäkalvosimille kevyttä treeniä ristikkäistaljassa kerran viikossa, 3x12 sarjat.

-- Juffe

Tulee mieleen se entinen mies, joka meni lääkärille ja sano että olkapäässä tuntuu saatanallinen vihlaus ku tekee näin *pyöräyttää kättä*. Lääkäri sano, että älä pyöräytä niin ei satu:rolleyes:. Ittellä on lentopallossa aikanaan löystyny olkapää, ja se naksuu ja paukkuu aina ku pyöräyttää kättä tms. Mutta kipua ei ole ja oon reenannu ilman ongelmia jo useemman vuoden.Eli jos kipua ei ole, niin tuskinpa on mitään hajallakaan.

Minullakin naksuu ja paukkuu varsinkin vipunostoissa, mutta kun ei oo kipeytyneet niin oon tehnyt, mutta ei mitään egopainoja ja liikkeet tooodella kontrolloidusti...

Itsellä naksahtaa pystypunnerruksessa vasen olkapää joka kerta jos lasken tangon/käsipainot tietyn pisteen alapuolelle. Siksi minulla ehkä saattaa se liike jäädä välillä vajaaksi mutta käsipainoilla helpottaa kummasti kun kääntää kämmenet sisäänpäin. Alussa kun se alkoi niin se naksahdun sattui aika paljon ja pitkään, meni jonkin aikaa kun en tehnyt minkäänlaista pystypunnerrusta ollenkaan, ei kärsinyt. Vaiva on ollut jo varmaan 3 vuotta eikä se ikinä lähde mihinkään, mutta niinkuin tuossa sanottiin, jos pyöritys sattuu, älä pyöritä. Tekee liikkeen vaan erilailla ettei satu.

Suositut

Back
Ylös Bottom