Olkapäät kuntoon !!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ture
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Missä mahtaa olla vika kun olen tehnyt niskantakaa punnerrusta 50kg*6 ja tulos ei tahdo parantua sitten ei sitten millään :itku: ..ja tyhmyyttäni kysyn että eikös tuokin liike vaikuta aikalailla penkkituloksen kehittymiseen. Jos joku vois auttaa että miten sais olkapäihin lisää ytyä ja millanen treeni sopis parhaiten just voiman hankintaan?

Kyllä ne tulokset siitä paranee kunhan vaan treenaat. :piis:

Mä sain puolitoista vuotta sitten 10x40kg ja tänään treeneissä meni helposti 10x65kg.

Tais olla olkapääreeneistä/liikkeistä hetki sitte juttua.Selaapas vähän eteenpäin...Ei tohon sun ongelmaan varmaan voi yksiselitteistä vastausta antaa, vika voi olla reeniohjelmassa, palautumisessa, ravintopuolessa jne. Onko niskantakaapunnerrus ainoa liike, missä ei kehitystä tule vai onko sama juttu yleisesti?

Ps.Itse en ikinä tee niskantakaapunnerrusta, liian vaarallinen liike olkanivelille.

Niskantakaa punnerrus on tosi vaarallinen liike... kokemusta on!! naks ja kaksi viikkoa paussia... ota edestä vaan ja sit soutulaitetta ja ylätaljaa eteen ja jos pakko on tehdä niskan taakse vedä seki vaikka ylätaljalla...

No näin minun tilanteessani että olkapäät ei tahdo pysyä muun treenin mukana vaikka miten yrittäs..pitäs varmaan kattoo tuo treeniohjelma uudestaan ja jaksaa treenata tuloksista piittaamatta.:(

Ture: minä vaihtaisin tuon niskantakaapunnerruksen suosiolla edestä tehtävään punnerrukseen ja/tai käsipainoilla suoritettavaan pystypunnerrukseen. Noissa loukkaantumisriski on pienempi ja kehitys on varmasti parempaa, kun uskallat tehdä treenin täysillä. Mites treeniohjelma? Kannattaa muistaa, että olkapäät saavat epäsuoraa rasitusta myös penkissä ja joissakin ojentaja liikkeissä. Eli lepoahan olatkin kaipaa.

Ne olkapäät kannattaa ottaa joko rinnan taikka ojentajan kanssa samalle päivälle ja ei esim. ma rinta ja hauis, ti ojentajat ja olkapäät, vaan vaikka esim. jalkatreeni näiden väliin. Jää okapäille paremmin aikaa palautua eikä ainakaan tule kolmelle päivälle olkapäitä rasittavia liikkeitä yhteen kiertoon!!

no eikös sen niskantakaa punnerruksen pitäs ottaa takaolkapäihin?? saan ite ainakin ylätalja taakse liikkeellä ihan tarpeeksi hyvän pumpin takaolkapäihin ja epäkkäisiin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by P.R.I.E.S.T
no eikös sen niskantakaa punnerruksen pitäs ottaa takaolkapäihin??
Ei, takaolkapäille on omat liikkeensä. Niskantakaa punnerruksessa ei ole edestä punnerrukseen verrattuna mitään etua. Ellei tosiaan loukkaantumisriskiä sellaiseksi lasketa.

eli teen sen jotenkin väärin kai?? Mihinkä sen pitäisi ottaa?? no vipunosotot kulmassa ainakin tuo ihan hyvän poltteen takaolkapäille... teen miellummin ylätaljaa taakse kuin pystypunnerruksia takaa.....

Originally posted by P.R.I.E.S.T
mitkä muuten on hyviä takaolkapää liikkeitä tein mielestä??
Mee penkiin istuun ja nojaat eteenpäin sillain että sun jalat osuus lähes rintaan ja siitä sitten vipunostoja sivulle toki ton liikkeen voi tehdä myös seisaaltaan etunojassa.
tai sitten semmonen peckdecin tyyppinen kone mutta itse liike tehdään täysin päinvastoin kuin toi peckdeck.

Originally posted by Jortsu
No sikapainavalla kahvalla höhlä!

Kiitos ripeästä vastauksesta! Täytyy koittaa heti huomenna. Tosin mistähän löytäis tarpeeksi painavia kahvoja? Meidän salilla ne kahvat painaa vaan jonkun kilon. :(

Originally posted by VahvaJussi
Meidän salilla ne kahvat painaa vaan jonkun kilon. :(
Huono sali, läl läl lää!

Asiaan, takaolkapäistä, mä raahaan penkin taljojen väliin, otan ristikkäisotteen ylätaljoista ja penkillä selällään maaten vetelen käsiä maata kohti. IMHO paras takaolkapääliike.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom