Olkapääkipu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mikä auttaisi olkapäitä jos ne sattuvat kun tekee penkkiä. olen viimeisin kaksi kuukautta tehnyt samoilla painoilla ja nyt ovat jopa painot alkaneet tippua penkissä. ja olkapäät ovat kipeytyneet rajusti. olen tehnyt olkpäpäitä tosi kevyesti joten voisiko vika olla siinä että tekee penkkiä kaksi kertaa viikossa?

Kannattaa katsoa tekniikka kuntoon ettei nostot mene liikaa olkapäille (olkapäät taakse, lavat yhteen ja kaari kuntoon jos et sotilaspenkkiä tee) Itse teen kropan kerran viikossa läpi eli yksi rintapäivä viikkoon joka on tuntunut aivan sopivalta ja tuloksetkin nousee ja voihan olla että 2 kertaa penkkiä viikkoon ehkä rasittaa liikaa? Katso vaikka penkkipunnerrus.fi siellä ihan hyvin kerrotaan tuo oikea tekniikka ja asento penkissä.

voiskohan se vika kuitenkin olla joku rasitusvammantyyppinen kun olen kohta 2 vuotta käynnyt salilla eikä vielä ole tullut vastaavaa?

onko sinulla oikea tekniikka nostossa? entäs muut olkapäähän kohdistuneet tapahtumat? nuo olkapäät ovat siitä ikävät että jos niille tapahtuu jotain niin kipu voi tulla vasta ajan kuluessa(kokemusta löytyy), muuta otetta himpun kapeammaksi ja keskity tekniikkaan....pelkän kivun tiedolla on vaikea neuvoa

mikä auttaisi olkapäitä jos ne sattuvat kun tekee penkkiä. olen viimeisin kaksi kuukautta tehnyt samoilla painoilla ja nyt ovat jopa painot alkaneet tippua penkissä. ja olkapäät ovat kipeytyneet rajusti. olen tehnyt olkpäpäitä tosi kevyesti joten voisiko vika olla siinä että tekee penkkiä kaksi kertaa viikossa?

Nii... pienet ja heikot vain panostaa sellaiseen idioottimaiseen toimintaan kuin LEPO ja PALAUTUMINEN.
Vai mitä?

yleensä ne panostaa lepoon ja palautumiseen kunnolla kenellä sitä lihasta löytyy. täytyy ruveta näköjään tekemään vaan kerta viikossa penkkiä maanantaina ja torstaina ojentajia raskaasti. voiskohan jos leukoja vetelee paljon ni rasittaa olkapäitä?

yleensä ne panostaa lepoon ja palautumiseen kunnolla kenellä sitä lihasta löytyy. täytyy ruveta näköjään tekemään vaan kerta viikossa penkkiä maanantaina ja torstaina ojentajia raskaasti. voiskohan jos leukoja vetelee paljon ni rasittaa olkapäitä?

Jos oot kaks vuotta kerta salilla käyny ni eiköhän sut (pitäis) voida lukea joukkoon jolla löytyy lihasta? Jos ei lihasta ole 2v jälkeen ni treenaat päin vittuja, ei tartte ihmetellä miks olkapäät kipuilee. Näin radikaalisti ilmotettuna.

Kipuileeko olkapäät miten paljon muissa liikkeissä, esim pushdown, ojentajapunnerrus ylätaljassa, dippi, pystypunnerrus, viparit? Onko penkkitekniikka kunnossa eli latsit yhdessä ja olkapäät takana? Nostatko kenties liian leveällä otteella? Ootko koittanu käsipainopenkkiä, monesti se auttaa jos ei tankopenkki ruumiinrakenteen välitysten takia tunnu sopivan? Treenaatko kiertäjäkalvosimia (tai tiedätkö edes mitä ne ovat)?. Leuanvedoilla tuskin saat olkapäitä kipuilemaan ellei ole rajotteita liikkuvuudessa tai vammoja jäsenissä, eli tuo lepo & lihashuolto & palautuminen oli ihan asiallinen neuvo!

treenaan kyllä kiertäjäkalvosimia ennen treeniä kevyillä painoilla. olkapäät ei kipuile pushdownissa eikä ojentajapunnerrus ylätaljassa dipissä kyllä sattuu olkapäät pystypunnerrusta en tee ja vipareita kevyesti olen tehnyt ja siinä ei ole mitään kipua tullut ja penkki tekniikka on muuten kunnossa paitsi ehkä hieman leveämpi ote mitä kuuluisi.

itselläni on molemmissa olkapäissä jotain häikkää, toinen on joskus vuosia sitten penkissä mennyt pois paikaltaan ja sen jälkeen se on sitä tehnyt joskus uudelleenkin ihan töissä jne jne, asia korjaantui kun keskityin olkapäihin enemmän eli lihaa sinne missä tarvitaan lisätukea.
toinen taasen on vielä arvoitus kun jouduin torjumaan olkavarrella sorvista irronneen n40kg painoisen liimatelan joka oli tulossa kohti yläkroppaani, siitä on nyt pari vuotta ja tuo olkapää sattuu välillä mutta samat lääkkeet on nyt tuollekin että keskityn olkapään lihaksistoon ja hyväksyn sen tosiasian että penkkiä leveällä otteella en vain voi tehdä koska siitä seuraa todella kovaa kipua välittömästi, eli kyllä ne rintalihakset kehittyvät vaikka ote olisikin merkeistä 5cm keskelle päin.

kaikille lihaksille kyllä riittää kerta viikossa kunhan niille antaa riittävästi töitä silloin kun treenaa, kun toistomäärä ylittää 250 niin ei edes tarvitse ajatella kuin kerran viikossa treenaamista, täältä tähän

Mulla on ollut aikoinaan rasitusvamma olkapäässä ja piti tehdä vaan semmoisia likkeitä jossa se ei rasittunut niin se parani kyllä.Ja sen jälkeen aloin treenamaan olkapäitä enempi kun tuntui et ne oli heikoin lenkki kun kipeytyivät penkkipunnerruksessa max. painoilla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko kukaan nivelkivuista kärsivä kokeillut MSM jauhetta? Itsellä on vasen olkapää ollut välillä todella kipeä, pelkkä käden nostaminen on aiheuttanut vihlovaa kipua. Nyt kolmenviikon käytön jälkeen ei kipuja enää ole, olkapää kyllä naksuu ja paukkuu välillä varsinkin vetävissä liikkeissä, mutta se ei enää satu.

en ole kokeillut mut täytyy varmaa kokeil MSM jauhet. mul on sama tosa penkis et kipeytyy max painoil olkapäät muuten ne ei oikein haittaa tarttee kans ruvet vetää kunnon treenii niil ku ne paranee!!

1. Anna asiantuntijan arvioida olkapääkipusi, paras neuvo mitä kukaan voi pakkotoistolla antaa.

2. Mieti millainen suhde sulla on punnerrusliikkeiden ja soutuliikkeiden välillä? Molempia täytyisi tehdä vähintään 1:1 suhteessa, ellei jopa soutuja enemmän.

3. Alatalja ja face pull on hyviä liikkeitä olkapäiden terveydelle, samoin kiertäjäkalvosimien ja serratus anteriorin treenaaminen.

4. Ei välttämättä kannata treenata kivun läpi ja "tehdä kevyesti", koska todennäköisesti kivut kestävät vain kauemmin.

Veikkaisin että on liikaa rasitusta tullut olkapäille. Ehkä kiertäjäkalvosin tulehtunut jopa? Eli otappa vähän iisimmin punnerrusliikeiden kanssa vähän aikaa. Itse luulin takavuosina olevani maailman kovin treenaaja ja kestäväni mitä tahansa. Sitten tuli pari tai vissiin kolme olkapäätulehdusta ja huomasin että kappas vaan, olen enemmänkin kuin tavallinen kuolevainen ja että se kipu ei todellakaan lähde sillä millä se on tullut.

Ota siis rauhassa pari viikkoa. Kevennä painoja penkkaillessa nyt ainakin 30% ja siitä sitten HITAASTI nostaen ylöspäin. Jos olkapäävaivat jatkuu, on syytä mennä lekuriin. mutta itse veikkaan ja ole melko varma, että viikon pikalelo ja treenipainojen rajuhko kevennys on oikeasti oikotie onneen ja kohta penkkaat entistä isommilla romuilla.

Terveisin Timba79 eli 32 vee jätkä jolle penkki on yhä tärkeä lihasryhmä. ;)

Osaisko joku sanoa mikä meikäläisen olkapäähän tuli kun yhtäkkiä kättä nostaessa kuului rusahdus oikeasta olkapäästä ja sen jälkeen on kipuillut,sen kanssa pystyy treenaamaan suht hyvin kun lämmittelee hyvin,mutta esim. hiusten harjaus sattuu,tuntuis että siellä muljuaa jokin.
Joskus ennenkin ollut pitkään kipeä ja lopulta ultrattiin,oli joku jänne rispaantunut hieman ja keräs nestettä ympärille mutta kipu ei silloin tuntunut samanlaiselta?????????

Mulla myös olkapää reistannut kesästä asti kun suoritin pari paskaa taklausta, eli semisti ohi. Nyt sitten kun salilla on alkanut käymään aktiivisemmin niin juurikin penkki, vipunostot ja dipit on semmosia mitä en pysty kunnolla tekemään. Tällä viikolla olka kuvattiin, nyt odottelen lääkäriltä lausuntoa mikä siellä on vikana. Veikkasi solisluun ja olkapään välisen jänteen vammaa.

Kaikessa typeryydessään kysyn, miksi olkapäitä mitä ei ole lämmitelty kunnolla vihlasee niin helposti, aiheuttaako kyseinen pysyviä vammoja?

Tottahan toki lämmitelen treenatessa olkapääni... joskus akrobatia puuskissa olkapäille tulee rasitusta liian nopeasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom