Olkapää (pois paikoiltaan?)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Edellisenä iltana pystypunnerrus kulki todella hyvin, aamulla heräsin ja tunsin kovaa kipua vasemmassa olkapäässä. Nyt kun yritän liikutella sitä se naksuu, paukkuu, muljuu ja on kipeä. Kun pistän kädet suoraksi sivuille kipeä olkapää on n. 3 cm alempana kuin terve. Mikähän mahtais olla vikana? Käsien reenaamisesta ei tietoakaa tällä olkapäällä :curs:

Lekurille. Kuulostaa siltä, että on mennyt sijoiltaan. Yhellä kaverilla on mennyt aika monta kertaa nukkuessa olkapää sijoiltaan ja oireet on juuri tuollaisia. Yliliikkuvat nivelet voipi olla...

sen verran nuori oon ettei ylikuluneet nivelet pitäis olla, syy selvisi ja ac-nivelhän se siellä oli revenny, nyt pitäis olla ilman penkkiä 2 kuukautta :////

sen verran nuori oon ettei ylikuluneet nivelet pitäis olla,

Tämä on senverran hauska moka että täytyy oikein nostaa esille. mxm tuossa kirjoitti että yliliikkuvat, ei ylikuluneet.:D Mutta mitäs noista, itselle sattuu tuota jatkuvasti. Sitten itse asiaan, koita kestää paranteluun vaadittava aika, treenaile muuta.:thumbs:

mullaki on tota olkapään kipuu..

tuli yöllä yht äkkiä :S
olkapää naksuu ku kääntelee kättä tosin kipuu ei tunne sormilla painemalla
semmosta vihlovaa kipuu jossai käden asennoissa mistkäköhä johtuu?

Kerro ihmeessä lisää.
Hänhän kehuu (yhdessä muiden yliopiston tutkijoiden kanssa) noita kansanparantajia, joista ei täällä saa puhua... Rainelankin kehut deletoitiin. Tosin eihän ketään yksittäistä (varsinkaan kouluttamatonta) saa mainostaa, että ehkä siksi. Niitä voi tosin lukea toisessa foorumissa.
Noita osaavia on harvassa... mutta onneksi heitä on. Joidenkin mielestä ovat vaarallisia, mutta niin ovat lääkäritkin, kun viime päivien Iltalehtiä on vilkuillut...

aamulla heräsin ja tunsin kovaa kipua vasemmassa olkapäässä. Nyt kun yritän liikutella sitä se naksuu, paukkuu, muljuu ja on kipeä. :curs:

En ole ammattilainen, mutta omaa kokemusta...
Niin kuin aiemmin mainittiin, yliliikkuva olkanivel voi tosiaanki liikuskella kuopassaan nukkuessa, kävästä ihan pois paikaltaankin, mutta siihen kipuun kyllä herää. Älä mene treenailemaan ennen kuin saat luvan ammattilaiselta!

Parasta mitä voit tehä, on olkapäätä tukevien lihasten harjottelu, etenkin takaolkapäiden ja kiertäjäkalvosinten vahvistus. Mää olen hyvä esimerkki millaista on kun olkapäät muljahtelee ihan ovea avatessakin, ihme kun eivät koskaan ole lähteneet pois paikaltaan... todennäköisesti sekin on odotettavissa. Esim. niskantakaa punnerrusta käsipainolla yhdellä kädellä en pysty tekemään, olkapää tipahtaa lukkoon heti. Ja kun varsin hyvin tietäisin miten sitä treenata... suutarin lapsilla ei ole kenkiä.

Ja käväse näyttään lääkärillä tai fyssarilla, jos siltä tuntuu, kipu pahenee tai alkaa turvottaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom