Olkapää naksuu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oikea olkapää naksuu kun pyörittää kättä tai tekee kuiviltaan samanlaista punnerrusliikettä kuin penkissä. Joskus naksuu enemmän joskus vähemmän. Vasemmasta olkapäästä ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Naksuuko muilla? onko siitä jotain vaaraa ja kärsiikö tehdä esim. kovaa penkkiä??

Mulla sama juttu ollu jo vuoden eikä oo mitään vakavaa, sama ku naksuttelisit sormias. (luulisin)

Lämmittelyvaiheessa on paukkunut jo kymmenen vuotta. Suoritusten aikana ei onneksi pauku. Joku fysioterapeutti kuunteli joskus ja sanoi, että onpa sulla löysät / kuluneet olkapäät...

Sama juttu, lekurilla käynnin yhteydessä kysäisin että haittaako, ja sain kuulla että ei niin kauan kun paukkunaan ei liity kipua. Tietysti kannattaa katsastaa onko jompikumpi puoli olkapäästä erityisen tiukalla (yleensä rintalihakset ovat kireällä ja vahvemmat) eli josko on mahdollisuus että olkanivel ei liiku ihan täysin normaalia rataansa.

Mulla naksuu olkapäät aika useinkin sekä kättä pyörittäessä että jonkun tietyn liikkeen aikana, varsinkin vasen, mistä on solisluu joskus katkenut. Se tuntuu aika ikävältä kun välillä vihlasee oikein kunnolla.
Yritän venytellä hyvin mutta se ei oikein tunnu auttavan, pelkään vaan millon olkapää menee sijoiltaan:eek:

Tahtoo aika monella naksua noi olkapäät ja luulenpa että on ihan normaalia.. Mullakin on naksunut jo pitkän aikaa mutta ei ikinä kipeydy.

Mulla kans poksahtalee olkapäät joskus ihan joutessaan. En siis ole välttämättä treenaamassa. Välillä tuntuu, että olkapää ei ole ihan oikealla paikallaan ja sitten se "pamahtaa" paikalleen. Koskaan ei ole koskenut... Ääni vaan kuulostaa pahalta.

Juu no nehän paukkuu aina silloin tällöin, ei reenissä taida kyllä paukkua ollenkaan, johtuu varmasti kunnon lämmittelyistä tai eihän sitä siinä reenatessa mitään olkapäitä kuunnella! ***kele!
Yks arkipäivän esimerkki vois olla vaikka kun paskalla olin niin persettä pyyhin niin kuului kamala pamahdus, ei mitään tuntunut säikähti vaan. Pitäisköhän pyytää äippä auttamaan niin ei mee paikat rikki! :D

Mulla myös olkapäät paukkuu. Nyt on kyllä parempaan suuntaan mennyt ja ei läheskään niin pahat. Pari kertaa on olkapää "pudonnut" kuopastaan kunnolla kesken sarjan.. Teki aika gutaa. :(
Siis ei kuitenkaan mennyt sijoiltaan..

On näköjään aika yleistä tuo nivelien "naksuminen" Itselläkin paukkuu ja natisee olkapäät,selkä,niska...varmaankin joka paikka missä jokin nivel on mutta se ei onneksi ole haitannut treenaamista :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Raven
Mulla myös olkapäät paukkuu. Nyt on kyllä parempaan suuntaan mennyt ja ei läheskään niin pahat. Pari kertaa on olkapää "pudonnut" kuopastaan kunnolla kesken sarjan.. Teki aika gutaa. :(
Siis ei kuitenkaan mennyt sijoiltaan..

Mulla on mennyt joskus penskana sijoiltaan. Ei se nyt niin pahasti koskenu. aika äkkiä se meni turraks. Tietysti kauhee volinanhan sitä pentuna lähti ,kun säikähti sitä ,kun katto peilistä ,että olkapää on melkein tissin paikalla. Sairaalaanhan sitä piti lähteä ,kun eihän sitä nyt paikalleen osannu laittaa ite sillon.

Huvittaa toisinaan kattoa noita leffoja ,kun repivät hampaat irvessä olkapäät paikalleen ja näyttelijät volisee suoraa huutoa. Itellä lääkäri käski mennä mahalleen ja roikottaa kättä alas sängyn laidalta. Sit oisko vetässy ranteesta 10cm alas päin niin johan nasahti paikalleen ja kyllähän helpotti ei koskenu yhtään. ja sanopa vielä ,että oli tiukassa ,että yleensä ,kun roikottaa oikeessa asennossa niin se hyppää itestään paikalleen. ja leffoissa aikuiset ukot itkee ja volisee ,kun olkapäähän vähän napsahtaa.:) Ekana tulee mieleen TAppava ase 1 ja best of the best missä oli aika yli filmattua.:)

Itellä ei kyllä penkki reeniä ainakaan haittaa yhtään. Jossain asennoissa naksuu ja niskantakaa punnerruksia ei pysty tekee syvästä. Mut muuten ei oo mitään epätasasia ojennuksia tai muuta havaittavissa penkissä.

Minäkin kuuluun olkapään paukuttelijoihin. Ennen treeniä kun pyörittelee käsiä ja tekee tarpeeksi monta lämmittelysarjaa niin pauke häviää joksikin aikaa. Olkapäät tuntuvat olevan hajalla olevien paikkojen kruunaamaton kuningas.

Mullakin paukkui. Porasin täällä asiasta ja sain hyvän vinkin. Penkki- ja olkapäätreenipäivänä kannattaa lämmittää olkapäät kunnolla. Joku kehotti mua soutaan ennen treeniä, jolloin olat lämpenee hyvin. Oon soutanu ennen treeniä 10 min ja se on riittäny ainakin mulle. Ei pauku enää!:D

No niin, puolen vuoden tauon jälkeen pääsee taas pikku hiljaa penkkaamaan... Olkapään "joku jänne" oli siis paskana ja naksui penkissä. Vielä nuissa jänteissä vähän tuntuu treenin jälkeisenä päivänä (kuten aina ennemminki ilmeisesti, en ole ennen kiinnittäny huomiota) mutta ei mitenkään "pahasti". Olkapäät tykkää hyvää, ku
1. venyttelee rintaa riittävästi kunnon pitkillä venytyksillä,
2. vahvistaa vastavaikuttajia, varsinki kiertäjäkalvosinta
3. laittaa collegen rinta- ja olkapäätreeniin ja muutenki lämmittelee olkapäät kunnolla.

Nostetaanpa yli 10 vuotta vanha threadi ylös.

Itsellä on samaa vikaa molemmissa olkapäissä. Ovat tainneet naksua niin pitkään kuin muistan. Minkäänlaista kipua olkapäissä ei kuitenkaan ole esiintynyt, toistaiseksi... Penkki asennossa eivät naksu, mutta jos tekee pystypunnerruksia oikeastaan miten tahansa niin naksahtaavat vähän ylös nostaessa ja vähän enemmän tuotaessa alas. Liikkeen nopeudella ei ole merkitystä. Eikä myöskään vastuksella, kun naksaavat vaikka ei vastusta olekaan. Kannattaako reenailla normaalisti, vai hakeutua lääkäriin tai fysioterapeutille?

Suositut

Back
Ylös Bottom