Oletko pihi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Xedra
  • Aloitettu Aloitettu
Auts, mitä juttuja... Mä olen kyllä varmaan kaikkien pihien ihmisten pahin painajainen, sillä olen raha-asioissa ihan auttamattoman leväperäinen. Onnistun aina, poikkeuksetta, tuhlaamaan kaikki rahani huolimatta siitä, onko sitä paljon vai vähän. Joskus on t-o-d-e-l-l-a huono omatunto, kun en osaa säästää. Mutta sitten tulee taas päähän joku "huippuhieno" juttu, joka pitää heti hankkia tai toteuttaa... Yleensä mulla on kyllä valmiina plakkarissa varmaan miljoona nk. investointikohdetta, jotka vaan odottelee sopivaa hetkeä :-)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dreamer sanoi:
Parisuhteessa. Etkös tiedä, ettei se ulkonäkö ole tärkeintä, vaan luonne ja kultainen sydän :love:

...ja sitten se, että tyttöystävä saa kunnolla ainakin kerran päivässä!!! :kuvia:

...joo no hyvää päivää vaan sullekin :jahas:

Tunnustaudun tuhlariksi! vaimo välillä jarruttelee mikä on ihan hyvä sillä muuten eläisin pahasti yli varojeni.Vaimon mielestä olen kuulemma kuin pikku lapsi jos en saa mitä haluan.Erittäin hyvien ystävieni kesken järjestämme aina ns nyyttäri meininkiä illan istujaisissa mutta emme me silloinkaan laske kuka on tuonut mitäkin,pääasia on se että on mukavaa ja syötävää ja juotavaa riittää.

Olen pihi ruokakaupassa. En osta turhia hiilareita, protskua vaan ja kasviksia. Sen mitä tarvii makaronia ja perunaa ruuan joukkoon niin sellaiset tietty ostan. Mitä vaatteisiin tulee niin kyllä housut pidetään loppuun asti ei niitä ruveta kesken vaihtamaan.

:D

Kimple sanoi:
Tiedän yhden mummelin... Ja tottakai hän polttaa pimeällä kynttilöitä säästääkseen sähköä. Ja tällä mummelilla on rahaa ja omaisuutta niin paljon, ettei kaikki taida mahtua käärinliinojen taskuihin.

Hupaisaa on, että sähkö on nykyään halvempaa, kuin kynttilöiden polttaminen. :D

Vaan onhan noita pihejä meidänkin sukuun siunaantunut:

Porukat justiinsa miettivät, että pitäisikö mökille laittaa sellaiset ulkovalot, jotka toimii aurinkopaneelilla sähkön säästämiseksi. Mökille siis on jo vedetty sähköt. :david:

Serkun luona olin saunomassa, niin tämä sanoi, että suihkussa ei saa sitten lotrata puolta minuuttia kauempaa. Se kun on tuo vesi niin kallista. Serkku lähti saunasta, ja jäin vielä pesulle. Enkä nyt niin kelloa katsonut. Vähän ajan kulutta alkaa koputus ja huuto kuulumaan: "Puoli minuuttia!". :david: :david:

potsq sanoi:
ensilumien aikaan muutetaan siihen pienempään mökkiin, ja jätetään uus talo kylmilleen lumien lähtöön saakka.

Onkohan tässä laskettu loppuun asti: nimittäin uuden hyvin eristetyn talon lämmittäminen saattaa tulla aika lailla halvemmaksi kuin jonkun vanhan tuulenpesän... Puhumattakaan siitä mitä vahinkoa kylmillään pito tekee sille uudelle.

Tässä lähiviikkoina on mennyt pari tonnia mm. sohvakalustoon, vaatteisiin ym. Toisaalta auto on vieläkin se 14v vanha japsi, koska pääseehän silläkin eikä ylläpito maksa juuri mitään.

Eikös jenkkilässä joltakin pojalta amputoitiin jalka ,kun sen äiti ei malttanut maksaa leikkausta.. tämä oli loukannut sen autokolarissa. Omaisuutta oli about vaivaiset 20M taalaa

Mulla ittellä kyllä menee kaikki mitä vahänkin tulee..tein viime ja edellisvuonna joku 300h ylitöitä, mutta ei se kyllä missään näy

D.Yates sanoi:
Onkohan tässä laskettu loppuun asti: nimittäin uuden hyvin eristetyn talon lämmittäminen saattaa tulla aika lailla halvemmaksi kuin jonkun vanhan tuulenpesän... Puhumattakaan siitä mitä vahinkoa kylmillään pito tekee sille uudelle.

Sepäse...kyllähän jokainen vähänki asioista perillä oleva tajuaa, ettei kylmillään pito tee rakenteille hyvää.

Omat tavat o tullu pitkälti porukoilta; ruokakaupassa tulee hintoja tsekkailtua, mutta sitten kaikissa käyttötavaroissa, huonekaluissa ja kodinkoneissa/viihde-elektroniikassa panostetaan laatuun. Nuorempana tosin huomas ensimmäisiä tilejä saadessa, et se raha todellakin polttelee siel taskussa. Pakko oli jotain isoa ja kallista saada ostettuu :rolleyes: Himassa asuessa toiki vielä onnistu..nykyisin olis moisilla tavoilla konkurssissa parin kuukauden sisää.

Tomi sanoi:
Kaiken huippu oli viikonloppu tämän ökyperheen saaressa olevalla mökillArvatkaas joutuiko tyttöystävä maksamaan puolet veneen bensoista? Aivan käsittämätöntä. Perheellä on joitakin kymmeniä miljoonia euroja omaisuutta ja tämä piheys on varmasti yksi syy siihen. :jahas:

best_picture_ever.jpg

Kenties tarkoitus oli kouluttaa, että "turha kuvitella kostuvasi meidän miljoonista" tms. ?!

Tomi sanoi:
Ai niin. Jäi kertomatta. Likkakaverin isäpuoli on uskomaton pihi paskahousu. Äijä on Nokialla dippainssi ja tienaa ihan kivasti sitä rahaa ja saa palkan lisäksi toki vielä hyvät päivärahat jatkuvasta matkustelusta. Noooh, tyttöystävän molemmat pikkusiskot asuvat vielä kotona (mulkun isäpuolen luona), joten ongelma koskee lähinnä heitä. Tytöt saavat ensinnäkin 50 euroa kuukausirahaa per sierainpari. Nojoo, mikäs siinä, eihän se huonosti ole, JOS rahat voisi käyttää pelkästään omiin juttuihin. Ikävä kyllä tytöt joutuvat ostamaan tällä rahalla kaikki koulutarvikkeensa, bussikorttinsa, vaatteensa, leffalippunsa ja sitten toki nämä kaikki perinteiset tyttöjen jutut, kuten meikit, siteet ym. Tytöt eivät luonnollisestikaan saa lapsilisiään itselleen, vaan ne menee isipuolen ja äitin tilille. Tästä hyvästä tytöt joutuvat toki tekemään ison määrän erinäisiä kotitöitä, mikä nyt ei sinänsä ole mikään paha asia. Pahan asiasta tekee kuitenkin se, että tytöt eivät esim saa käyttää tiskatessa perheen tiskikonetta, vaan joutuvat tiskaamaan käsin koko perheen astiat. Tiskikonetta on kuuleman mukaan saatu käyttää viimeksi viime kesänä nuorimmaisen tytön rippijuhlissa. Perheessä ei ole rahasta pulaa, sillä myös perheen äiti käy töissä ja vieläpä ihan hyvässä sellaisessa. Ettei tämä myötävitutus tähän loppuisi, niin perheen mulkkuaivo isäpuoli laittaa sitten tietenkin itseensä surutta rahaa. Miltä kuulostaisi esim 10 000 euron hiustensiirto, joka tehtiin tälle säälittävälle kastemadolle viime vuonna? Kontrastia tähän vielä: perheen äiti ei ollut saanut ostaa etelänmatkalta tytöille 10 euroa maksavia tuliaisia, koska isäpuolen mielestä ne olivat liian kalliita ja tytöillä kuulemma oli jo tarpeeksi krääsää. En ole tavannut tätä isäpuolta vielä ja toivon, että en ihan heti tule tapaamaankaan. :curs:

No, nyt se selvis Nokian uskomaton menestys ja venytys takavuosilta...

Tomi sanoi:
Ai niin. Jäi kertomatta. Likkakaverin isäpuoli on uskomaton pihi paskahousu. Äijä on Nokialla dippainssi ja tienaa ihan kivasti sitä rahaa ja saa palkan lisäksi toki vielä hyvät päivärahat jatkuvasta matkustelusta. Noooh, tyttöystävän molemmat pikkusiskot asuvat vielä kotona (mulkun isäpuolen luona), joten ongelma koskee lähinnä heitä. Tytöt saavat ensinnäkin 50 euroa kuukausirahaa per sierainpari. Nojoo, mikäs siinä, eihän se huonosti ole, JOS rahat voisi käyttää pelkästään omiin juttuihin. Ikävä kyllä tytöt joutuvat ostamaan tällä rahalla kaikki koulutarvikkeensa, bussikorttinsa, vaatteensa, leffalippunsa ja sitten toki nämä kaikki perinteiset tyttöjen jutut, kuten meikit, siteet ym. Tytöt eivät luonnollisestikaan saa lapsilisiään itselleen, vaan ne menee isipuolen ja äitin tilille. Tästä hyvästä tytöt joutuvat toki tekemään ison määrän erinäisiä kotitöitä, mikä nyt ei sinänsä ole mikään paha asia. Pahan asiasta tekee kuitenkin se, että tytöt eivät esim saa käyttää tiskatessa perheen tiskikonetta, vaan joutuvat tiskaamaan käsin koko perheen astiat. Tiskikonetta on kuuleman mukaan saatu käyttää viimeksi viime kesänä nuorimmaisen tytön rippijuhlissa. Perheessä ei ole rahasta pulaa, sillä myös perheen äiti käy töissä ja vieläpä ihan hyvässä sellaisessa. Ettei tämä myötävitutus tähän loppuisi, niin perheen mulkkuaivo isäpuoli laittaa sitten tietenkin itseensä surutta rahaa. Miltä kuulostaisi esim 10 000 euron hiustensiirto, joka tehtiin tälle säälittävälle kastemadolle viime vuonna? Kontrastia tähän vielä: perheen äiti ei ollut saanut ostaa etelänmatkalta tytöille 10 euroa maksavia tuliaisia, koska isäpuolen mielestä ne olivat liian kalliita ja tytöillä kuulemma oli jo tarpeeksi krääsää. En ole tavannut tätä isäpuolta vielä ja toivon, että en ihan heti tule tapaamaankaan. :curs:

Ei voi tuoda edes tuliaisia?Mulkku jätkä ja tietysti aina oikeessa.Sitä jätkää kuuluis vetää sahalla päälakeen niin,että se helvetin kallis hiustensiirto menee pilalle.
Ja se astianpesukone-juttu menee täysin yli.Hakkaa se ääliö. :whip: :wall: :rock: :worship:

Dreamer sanoi:
Olen suht koht pihi. Tai siis säästäväinen.

-Käytän muovipussit loppuun, elikkä en osta uusia kaupasta ostosten yhteydessä ellei vanhat ole revenneet rikki tai joutuneet roskapusseiksi.

Mulla on kauppareissulla kankaiset kauppakassit. Ne on kaikinpuolin paremmat kun muovikassit, ainoo miinus on se että ne pitää ottaa mukaan kauppaan mennessä, mutta toisaalta ne kyl mahtuu rytättynä vaikka takin taskuun.

En kyllä pysty käsittämään noita juttuja mitä tässä threadissa on ollut, että pihiyden takia tehdään kalliimman kautta juttuja, niinkuin että polttaa kynttilöitä sähkövalojen sijasta, tai sitten saunan jälkeen puol minsaa suihkussa, se saunahan siinä enemmän maksaa kuin se suihkuvesi, tai että ei voi käyttää tiskikonetta, se tiskikonehan tiskaa paljon pienemmällä vesimäärällä kuin mitä ihminen.

Itse pyrin siihen, että asiat tulee halvemmaksi pitkällä aikavälillä. Eli en osta halvinta, vaan ostan kallista ja laadukasta, joka kestää huomattavasti pidempään ja aiheuttaa vähemmän ongelmia käytön aikana.

Itsellä kun ei rahaa kulu alkoholiin tupakkaan ulkomaanmatkoihin jne, niin jää sitten enemmän rahaa ostaa kaikkea itselle tärkeää niinkuin hyvää ruokaa, kodin viihde-elektroniikkaa, ja vaikkapa urheiluvälineitä. Jotkut kaverini käyvät ahkerasti ravintoloissa ja sitten itkevät jotain meetwurstin kalleutta ruokakaupassa. Mieluummin ite ostan surutta kaupassa kallista ja kokkaan siitä herkkua, ja jätän sit ne ravintolaillat vähemmälle.

Olen joissain asioissa hyvinkin pihi. Johtunee opiskelijabudjetista ja siitä, kun on kakarasta asti tottunut siihen ettei rahaa juuri ole. Eli syön melko halpaa sapuskaa, en osta ikinä mitään merkkivaatteita, käyn harvoin kahviloissa tai ravintoloissa yms. Mutta uuteen tietokoneeseen tai muuhun kivaan härpäkkeeseen pistän surutta kaiken mitä tililtä löytyy.

ljm sanoi:
Itsellä kun ei rahaa kulu alkoholiin tupakkaan ulkomaanmatkoihin jne, niin jää sitten enemmän rahaa ostaa kaikkea itselle tärkeää niinkuin hyvää ruokaa, kodin viihde-elektroniikkaa, ja vaikkapa urheiluvälineitä. Jotkut kaverini käyvät ahkerasti ravintoloissa ja sitten itkevät jotain meetwurstin kalleutta ruokakaupassa. Mieluummin ite ostan surutta kaupassa kallista ja kokkaan siitä herkkua, ja jätän sit ne ravintolaillat vähemmälle.
Tiivistit sen hyvin mitä mulla oli mielessä, kiitos.

Mulla kyllä menee kaikki mikä tuleekin :nolo: Vaatteisiin, kahviloissa käymiseen, harrastuksiin... harvemmin on palkkapäivää ennen tilillä mitään edellisestä palkasta jäljellä. Mut kuten tuolla threadissa aiemmin joku sanoikin, niin parempi nauttia nyt. Mistäs sitä tietää vaikka heitän veivini huomenna - oonpahan ainakin elänyt siihen asti täysillä :D

Kyllä meikäläinen on aikalailla tuhlaripoika. Joskus välillä kyllä ottaa aivoon kun pitää tuhlata kaikki rahat kaikenlaisiin vimpaimiin ja tsydeemeihin. Jos on hyvin rahaa päällä niin ruokakaupassakin tulee nakeltua ostoskoriin mitä sattuu sen kummemmin hintoja katselematta. Pari vuotta sitten menin kesporttiin katseleen muistaakseni jotain paitaa, ja kappas, kävelin 3000mk:n pyörän kanssa ulos :hyper:
Raha on luotu kiertämään. Sitten kun on perperi auki, niin on kiva näprätä ja kikkailla uusilla vehkeillä joita on tullu ostettua.

Itse olen puolipihi. Minusta on kiva kun on tililla sen verran rahaa, etta ei tarvitse kaupassa miettia milloin palkka tulee. Katson kaupassa ruokien kilohinnat ja ostan useasti halvempaa vaihtoehtoa (eli vaikka isomman pakkauksen jos on halvempi). Ruuan laadusta en kuitenkaan tingi, jauheliha ostetaan paistijauhelihana jne.

Sitten joskus on kiva matkustella ja ostella harrastukseen kaikkea turhaa.

taisto sanoi:
Itse olen puolipihi. Minusta on kiva kun on tililla sen verran rahaa, etta ei tarvitse kaupassa miettia milloin palkka tulee. Katson kaupassa ruokien kilohinnat ja ostan useasti halvempaa vaihtoehtoa (eli vaikka isomman pakkauksen jos on halvempi). Ruuan laadusta en kuitenkaan tingi, jauheliha ostetaan paistijauhelihana jne.

Sitten joskus on kiva matkustella ja ostella harrastukseen kaikkea turhaa.

Aikalailla sama homma minullakin. Koitan olla tuhlaamatta sitä rahaa aina heti ja kaikkea, säästyypä sitten vähän ja voi ostaa kaikenlaista mukavaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom