Oletko pihi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Xedra
  • Aloitettu Aloitettu
Tomi sanoi:
Kaiken huippu oli viikonloppu tämän ökyperheen saaressa olevalla mökillä, johon oli menty moottoriveneellä. Arvatkaas joutuiko tyttöystävä maksamaan puolet veneen bensoista? Aivan käsittämätöntä.

Ei prkl :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomi sanoi:
Likkakaveri oli seurustellut pari kk sellaisen jätkän kanssa, kenen perheellä on erittäin menestyvä maahantuontiyritys, eikä rahasta ole todellakaan siitä perheestä puutetta. Tämä sankari oli mm. kauppareissun jälkeen laskun puolittamista 5 c tarkkuudella, bensakulujen puolittamista joka ainoalla reissulla ja toki tyttö maksoi ulkona käydessä safkansa ja leffalippunsa itse. Kaiken huippu oli viikonloppu tämän ökyperheen saaressa olevalla mökillä, johon oli menty moottoriveneellä. Arvatkaas joutuiko tyttöystävä maksamaan puolet veneen bensoista? Aivan käsittämätöntä. Perheellä on joitakin kymmeniä miljoonia euroja omaisuutta ja tämä piheys on varmasti yksi syy siihen. :jahas:

:lol2: vai :eek:

Tuommosista ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa, vois olettaa että tuommosella perheellä olis jonkinlaiset käytöstavat ja sivistystä sen verran ettei nyt ihan överiks menis...

Tunne ainakin yhden pihin isännän jolla omaisuutta on miljoona tolkulla mutta elää niin niukasti ettei mitään rajaa...itselle ei tekis pahaa vaikka olis vähän tarkempikin rahan käytön suhteen joskus, mut mielestäni olen kyllä ihan tasapainoinen. Heikkous on kyllä syödä ulkona melkein joka päivä kun ei viitsi itse puuhailla tällä hetkellä, eli siinä vois vaikka yrittää jatkossa olla pihimpi.

Raha on tehty tuhlattavaksi. Elämä ei ole kuin hyvällä tuurilla 90 vuotta pitkä. Mitä vittua sitä alkaa saitailemaan. Jengi säästää joka vitun centtejä eläkepäiville, et voi sit seittemänkymppisenä ku ei ees jopo enää keuli ni mennä jonnekin espanjanrannikolle käpertymään ja kuihtumaan. Hyvää päivää vaan! No... kai se on ihan hyvä vähän pihi olla, mut itse en sitä ominaisuutta omaa. Aina tuhlaan palkkani uusiin vaatteisiin, ostan muijalle kaikkee mahollista, käydään usein ulkona syömässä yms. Elämä on ihanaa (ainaki välillä), mulla ei oo penniäkään säästössä eikä haittaa yhtään. Elän elämäni täysillä ja sit ku vanhuus iskee eikä pysty enää rahaa ite hankkimaan ni pitää iskee jostain rikas leski joka elättää mua :hyper: ....niin siis pointti oli se että en ole pihi. :piis:

Devin sanoi:
Raha on tehty tuhlattavaksi. Elämä ei ole kuin hyvällä tuurilla 90 vuotta pitkä. Mitä vittua sitä alkaa saitailemaan. Jengi säästää joka vitun centtejä eläkepäiville, et voi sit seittemänkymppisenä ku ei ees jopo enää keuli ni mennä jonnekin espanjanrannikolle käpertymään ja kuihtumaan. Hyvää päivää vaan! No... kai se on ihan hyvä vähän pihi olla, mut itse en sitä ominaisuutta omaa. Aina tuhlaan palkkani uusiin vaatteisiin, ostan muijalle kaikkee mahollista, käydään usein ulkona syömässä yms. Elämä on ihanaa (ainaki välillä), mulla ei oo penniäkään säästössä eikä haittaa yhtään. Elän elämäni täysillä ja sit ku vanhuus iskee eikä pysty enää rahaa ite hankkimaan ni pitää iskee jostain rikas leski joka elättää mua :hyper: ....niin siis pointti oli se että en ole pihi. :piis:

NIMENOMAAN!!
Kuoppaan ei saa mitään mukaan kumminkaan.
Ite en oo pihi missään tapauksessa, mutta tahallaakaan ei tuu kaikkia rahoja
poltettua :thumbs:
Tasapainoa...

Xedra sanoi:
Uusimmassa Me Naisten numerossa oli juttu "Sietämättömän pihi kaveri"
Tässä parhaita paloja. (tunnistatko itsesi?! ;) )

"Tuttavani pesee kahvinkeittimen suodatinpussit ja käyttää niitä uudelleen kunnes ne hajoavat."
No mulle riittää kyllä vaan yhen kerran kierrätys huuhteluineen.
"Kaverini parsii keittiörätin ja rätti näyttää ihan hämähäkinseitiltä" Mahtaa tuoksuakin hyvältä...
Parsiin en kyllä ala, mutta tiskirätti kestää aika pitkään, kun sen aina välillä kiehauttaa liedellä.
"Sukulaiseni vie kaupan vessoista vessapaperit, ettei tarvitse itse ostaa."
No joskus saattaa tulla tätäkin niksiä hyödynnettyä, kun ei oo muistanu/jaksanu raahata paperia kaupasta... :nolo:

Huoh. Kait mä oon sit pihi. :jahas: Kaupassakin tulee katteltua aina ?/kg -suhdetta ja osteltua "oranssin lapun" tuotteita. Äidiltä peritty ominaisuus, minkäs teet. Tosin en voisi kyllä kuvitellakaan pyytäväni kavereiltani maksua, jos kokkailen ja tarjoan jotain! Muutenkin toi mun pihiys on aika rajoittunutta, joihinkin asioihin saatan hyvinkin käyttää rahaa hövelämmin. Eikä mun tarkotuksena oo kerätä mitään pahan päivän rahavarastoa ittelleni, vaan ennemminkin säästän sellasissa helpoissa ja vähäpätöisissä asioissa, enkä maksa turhasta ja sitten kulutan sitä rahaa itselleni tärkeisiin asioihin, eli ainakin omasta mielestäni tästä opiskeluaikana opitusta pihiydestä on enemmän hyötyä kuin haittaa. :)

No en ole varsinaisesti pihi, mutta nyt olen alkanut katsomaan menoja tarkemmin. Jotta olis sitten kesällä rahaa tuhlata vaikka joka päivä.

Devin sanoi:
Joo, tuo on oikeastaan mun asenne kans, mutta nyt tarvii ruveta säästään, että riittää tuo raha työputken jälkeenkin..
Auttaa säästämistä kun miettii, kuinka monta tuntia tekee hommia ostoksensa eteen.
Asteikolla 4-10, tuhlarista pihiin, olen ehkä 6.

Mun avomiehen vanhemmat on hämmästyttävän pihejä joissain pienissä jutuissa. Niiden luona kyläillessä joutuu aina varmistamaan, ettei syö mitään vanhentunutta. Kun kuulemma esim. salaatinkastiketta, jonka parasta ennen oli vuonna 2002, voi vielä ihan hyvin syödä vuonna 2004. Vanhentuneesta maidosta voi tehdä viiliä yms. Ja mitään tavaroitahan ei tietenkään voi heittää menemään, oli ne sitten kuinka rikki tahansa.

Mutta toisaalta taas, samat ihmiset käyvät usein etelänmatkoilla, ajavat kalliilla autolla ja ostavat mökkitontteja.

:eek:
Porukat on tietyllä tavalla pihejä. Auton ei tarvitse olla kovinkaan kummoinen, riittää että sillä pääsee liikkumaan. Eikä ainakaan erottuva. Mitään kivaa ei osteta, ts. eivät kertaakaan ole käyneet ulkomaillakaan. Tavaroita (telkkari, pesukone, linko) hankitaan vasta sitten uusi vanhan rikkimenneen tilalle kun vanha on piiputtanut vähintään kolmekertaa ja saatu korjattua jollain vippaskonstilla taas hetken toimivaksi.
Mihinkään ylilyönteihin ne ei sentään sorru, vrt. kahvisuodattimien pesu. Ja rahaa kyllä löytyy, viimeksikin tekivät reilun 30.000 euron ostoksen ennenkuin ehdin kissaa sanoa.
Luulisi että meikäläiseen olisi tarttunut vähän mallia porukoista, mutta empä oikein tiedä... Auto on normiautoa erikoisempi, ulkomaillakin pitää päästä välillä käymässä vaikka pitääkin vähän laskea pennosia, ruoasta ei tingitä ja ostetaan välillä liiankin hyvää (viimeksi naudanpaisti ja marinoitiin se punaviinissä :kuola: ^40, halvempaakin olisi ollut, mutta...). Kaupassa kyllä vertailen kilo/litrahintoja ja pyrin ostamaan enemmän kerralla.
Kamerankin (maksoi 450e) hankkimisen kanssa pohdin ja laskeskelin kauan ennen ostopäätöstä.
En sorru ostamaan aina halvinta mahdollista, vaan pyrin ostamaan laatua vaikka se sitten maksaakin vähän enemmän. Eipä tarvitse ostaa hetikohta toista rikkoutuneen/kuluneen tilalle, jolloin voitan "pidemmän päälle".

Valmentajan kaveri meni mäkkäriin, osti veden ja vei mukanaan KAIKKI paperit mitä oli niihin paperi säilöihin sullottu...oli kuulemma vessapaperi loppu ja bileet viikonlopuna (piti päättää kumpi on tärkeempää, viina vai paperi :D )

Faijalla oli/on tapana (onneks eurot tuli!) et etelässä, jossa rahaa tuhlattiin ruokaan ym. juttuihin ihan kivasti, piti sitä parasta rahanvaihtopistettä etsiä tuntu tolkulla. Sitten kun se löytyi, niin sinne piti mennä AINA vaihtamaan rahaa. Ja jumalauta sitä sadattelua mikä seurasi, jos ja kun, löytyi paikka jossa olisi ollut "edullisempaa" vaihtaa rahaa

Eipä tuota jaksa pihistellä, mistä sitä tietää kuinka kauan täällä ollaan. Oikeastaan ainoa asia missä tulee säästettyä, on ruokatarvikkeet, ei tarvi olla ihan sisäfilettä, kun itselleni on tärkeämpää määrä kuin laatu, kunhan nyt ei ihan purkkihernaria sentään syö.

Ai niin. Jäi kertomatta. Likkakaverin isäpuoli on uskomaton pihi paskahousu. Äijä on Nokialla dippainssi ja tienaa ihan kivasti sitä rahaa ja saa palkan lisäksi toki vielä hyvät päivärahat jatkuvasta matkustelusta. Noooh, tyttöystävän molemmat pikkusiskot asuvat vielä kotona (mulkun isäpuolen luona), joten ongelma koskee lähinnä heitä. Tytöt saavat ensinnäkin 50 euroa kuukausirahaa per sierainpari. Nojoo, mikäs siinä, eihän se huonosti ole, JOS rahat voisi käyttää pelkästään omiin juttuihin. Ikävä kyllä tytöt joutuvat ostamaan tällä rahalla kaikki koulutarvikkeensa, bussikorttinsa, vaatteensa, leffalippunsa ja sitten toki nämä kaikki perinteiset tyttöjen jutut, kuten meikit, siteet ym. Tytöt eivät luonnollisestikaan saa lapsilisiään itselleen, vaan ne menee isipuolen ja äitin tilille. Tästä hyvästä tytöt joutuvat toki tekemään ison määrän erinäisiä kotitöitä, mikä nyt ei sinänsä ole mikään paha asia. Pahan asiasta tekee kuitenkin se, että tytöt eivät esim saa käyttää tiskatessa perheen tiskikonetta, vaan joutuvat tiskaamaan käsin koko perheen astiat. Tiskikonetta on kuuleman mukaan saatu käyttää viimeksi viime kesänä nuorimmaisen tytön rippijuhlissa. Perheessä ei ole rahasta pulaa, sillä myös perheen äiti käy töissä ja vieläpä ihan hyvässä sellaisessa. Ettei tämä myötävitutus tähän loppuisi, niin perheen mulkkuaivo isäpuoli laittaa sitten tietenkin itseensä surutta rahaa. Miltä kuulostaisi esim 10 000 euron hiustensiirto, joka tehtiin tälle säälittävälle kastemadolle viime vuonna? Kontrastia tähän vielä: perheen äiti ei ollut saanut ostaa etelänmatkalta tytöille 10 euroa maksavia tuliaisia, koska isäpuolen mielestä ne olivat liian kalliita ja tytöillä kuulemma oli jo tarpeeksi krääsää. En ole tavannut tätä isäpuolta vielä ja toivon, että en ihan heti tule tapaamaankaan. :curs:

Tomi sanoi:
En ole tavannut tätä isäpuolta vielä ja toivon, että en ihan heti tule tapaamaankaan. :curs:

Uskomattomalta tyypiltä kuulostaa, mutta sehän on aivan ihanteellinen piilovittuilun kohde! Pari sarkastista kommenttia sen saituudesta silloin tällöin tuo paljon iloa pitkäksi aikaa!

Pitäis varmaan olla pihimpi. Itse olen auttamattoman höveli talousasioissa, tinkaamaankaan ei ikinä jaksaisi alkaa, vaikka jonkinlaisena hyveenä sitäkin pidetään. Itse kun ei kakarana ja teininä saanut ikinä oikein minkäänlaista ekstraa (perusasiat oli toki kunnossa eipä silti, evästä ja vaatetta riitti ja koulut pystyi käymään), ja muistaa kuitenkin miten se v*tutti kun kavereihin vertaili. Omille muksuille sitten tuleekin ehkä liiankin kanssa tätä kompensoitua, mutta helevettiäkö tuota kituuttamaan.

Olen suht koht pihi. Tai siis säästäväinen.

-Käytän muovipussit loppuun, elikkä en osta uusia kaupasta ostosten yhteydessä ellei vanhat ole revenneet rikki tai joutuneet roskapusseiksi.

-Hintavertailua teen koko ajan kaupoissa ja lehdistä. Esim. Euroshopper ja Pirkka tuotteet ovat usein halpoja (Lidliä boikotoin erinäisistä syistä).

-Uusia vaatteita en osta ellei ole ihan pakko. Nytkin jalassa on AINOAT omistamani farkut, kun toiset repesi renkaita vaihtaessa. Tänään pitääkin lähteä ostamaan yhdet lisää, jotta likaiset voi joskus pestä.

-Salikengät ja -kassi on 10 vuotta vanhoja. Kyllä ne tavarat siellä kuluneessakin kassissa pysyy. Sitten kun rupeaa reiät käymään niin suuriksi, että pyyhe tai vyö tipahtaa, niin ostan uuden. Kengissä muuten on nauhat kestäneet koko 10 vuotta katkeamatta (Brooks tennistossut)!

-En käy elokuvissa, kun samat filmit saa videona vähän myöhemmin, esim. Filmtownista "8 filmiä 8 päivää 8 euroa", tai joku tämmöinen tarjous.

Vastapainoksi saatan sitten ostaa ihan päähänpistona jotain kallista kun tekee mieli, esim. uusi auto, viimeistä huutoa olevat voimanostovälineet, tietokone uusimmilla herkuilla tai vaikka 3 viikon matka USA:an.

Dreamer sanoi:
-Uusia vaatteita en osta ellei ole ihan pakko. Nytkin jalassa on AINOAT omistamani farkut, kun toiset repesi renkaita vaihtaessa. Tänään pitääkin lähteä ostamaan yhdet lisää, jotta likaiset voi joskus pestä.
Saanko tiedustella, että elätkö yksin vaiko parisuhteessa?

Enkä ole iskemässä sinua.
allnighte.gif

Tomi sanoi:
Saanko tiedustella, että elätkö yksin vaiko parisuhteessa?
allnighte.gif

Parisuhteessa. Etkös tiedä, ettei se ulkonäkö ole tärkeintä, vaan luonne ja kultainen sydän :love:

...ja sitten se, että tyttöystävä saa kunnolla ainakin kerran päivässä!!! :kuvia:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom