Oletko huomannut hyötyä saliharrastuksesta jokapäiväisissä askareissa?

tällänen tuli vaan mieleen kun itse ainekin joudun aika ajoin tekemään aika fyysisiäkin hommia :)

Pääosin ne vaikutukset on ollut tosiaan negatiivisia. Ei kestä hetkeäkään mitään staattista hommaa tai pitkäkestoista työtä.

tuo on kyllä ihan totta, mistä se johtuu että esim just tuo kun pitää käsiä yläviistossa tai ylhäällä niin alkaa paikat puutua? eikö verikierrä?

Ei, vaan et ole tottunut semmoiseen. Pistäppä tavis kaveri vaihtamaan lamppua, niin menee ihan ok. Jos lihakset totuttaa raskaisiin painoihin, niin tuommoinen simppeli juttu voi tuottaa maitohappoa kumman paljon lihaksiin.

Sama kun ajaa jotain mikroautoa, forkut on ihan tulessa kokoajan kun taas joku kynä vetää 10 rundia tosta vain eikä tunnu missään. Sama homma kun tekee muuttohommia, seuraavana päivänä on semmoiset lihakset kipeänä mitä et tiennyt edes olevan olemassa.

Mä olen kans havainnut ton lamppujutun. Voi jumalauta miten teki mieli parkua kun sitä piteli (ois varmaan pitänyt sammuttaa se ensin). Muuten mä olen kyllä itse asiassa havainnut jaksavani paremmin melkeinpä kaikkea, etenkin muuttohommissa mä oon nykyään ihan kone.

onkohan se sitten sama juttu näilläkin kavereilla jotka ovat tulleet vahvaksi ammatin takia? siis metsurit, rakennusmiehet sun muut

ite pääsen nyt kesällä taas kattoo mite sitä puunrunkoo jaksaa hinata/kantaa :)

Ei nyt arkipäiväinen askare, mutta kyllä salitouhoista oli paljonkin hyötyä viime viikonloppuna kun pinoiltiin tukinpuolikkaita pelkkiä kantokoukkuja apuna käyttäen ja taapeloitiin lautoja.

Sitten kuten edellä on mainittu, nuo hieman arkisemmat askareet saattavatkin hapottaa. Mulle mattojen tamppaaminen on yhtä tuskaa kun olkapäät väsyy:)

Mä taas oon tässä ihan lähipäivinä huomannu et puntista on hyötyä ku kiipee parvekkelle.. :D Kun nimittäin pariin kertaan ei o ollu avainta niin joutunu kiipee parvekkeelle ja joutunu pelkillä käsillä vetää itteni ylös.
Tänään 2 kertaa joutunu kiipee :D

Niskojenhierominen ja kynällä kirjoittaminen on semmosia negatiivisiä asioita joita olen huomannut, puuduttavaa hommmaa.

Muuttohommia teen minäkin, siinä hommassa ollu pelkkää hyötyä toistaiseksi. Nosto/kanto/kurotus jne asennot kun on ihan randomeita, niin siinä säästää kivasti alaselkää ja reisiä kun ei tarvi ihan jokaista 10-20 kilon esinettä roikottaa tumput suorana vaan jaksaa ojentaa käsillä.
Ja onhan se salilla mavetus helppo siirtää muuttohommiin, oikeina työasentoina.

Ja toki siinä vaiheessa kun se paloturvakaappi otetaan valjaisiin niin pääsee kyselemään kavereilta "mikä on ku niska punottaa" :D

Hyöty on ollut lähinnä sitä, että jaksaa töissä nostella/kannella raskaampia tavaroita paikasta A paikkaan B. Tämän seurauksena olen kuitenkin huomannut yhä useamman vähänkin raskaamman homman siirtyneen minulle... :(

Haittana myöskin lihaskestävyyden heikkeneminen. Esimerkkinä kauppakassien kanto ~1.3 km -> Olkapäät hapoilla

Itse kyllä pystyisin listaamaan enemmän haittapuolia kuin niitä todellisia hyötyjä. Taitaa olla homojen hommaa koko salilla käynti... :)

Kauppakassien kanto, tai yleensäkki minkä vaan kantaminen jotka roikkuu käsissä niin epäkkäät on aivan tulessa :D Suunnilleen äitinikin jaksaa kantaa paremmin ne :D

Tuo olkaseudun kestämättömyys on itelläkin tuttua, ehkä fyysinen työ kompensoi sitä sentään jonkin verran, ei pääse ihan tollaseksi saliruupaksi:D

Hyötyä on ainakin ihmisten siirtelyssä, tavaroiden nostamisessa ja ahtaiden paikkojen töitten välttelyssä

Sama homma. Pelkkää haittaa. Kestävyysvoimaa ei ole olenkaan, ja kaiken maailman kynät kantaa jotain pikku taakkoja kolme kertaa niin pitkälle kun minä, ja vittuilevat päälle. Pakko jättää kesken kun alkaa hapottaan ihan vitusti.

Kestävyysominaisuudet ei muutenkaan pääse kovin huippuunsa, vaikka kestävyystreeniäkin tekisi. Isot lihakset vaan tarvitsee niin paljon enemmän happea, että niistä on siinä haittaa. Siinä yksi syy miksi en kestävyysharjoittelua tee enää ollenkaan. Eli nykyään jos juoksen 100m, niin kuolen. Tavallinen kynä vetää monta kilsaa vaikka olisi kestävyysharjoittelu samalla tasolla.

Back
Ylös Bottom