Olennaisimmat lisäravinteet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alzhu
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt käytössä Mass Recovery ja kreatiini. Jos saan kaavittua rahaa, mikä lisäravinne seuraavaksi kannattaa ostaa?

Treenaan bodytyylillä, 1.5 vuotta treeniä takana. Proteiininsaanti on välillä hankalaa kouluruokailun takia. Olen lisäksi kuullut, että proteiinilisistä on halvempaa ottaa protskua, kuin ostamalla esim. Valion pehmeä maitorahka -purkkeja kuten nyt teen. Mikä on kustannustehokkain proteiinilähde?

Entäs dietillä, onko noista green tea puristeista mihinkään? Tai jotain muuta mikä kiihdyttäisi tehokkaasti rasvanpolttoa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kalaöljy,vitamiinit,hera,malto,kreatiini tärkeimmät. Kouluun helppo ottaa sheikkeriin heraa ja vetää vaikka vessas jos ei halua herättää huomiota. Kyllä,rahka maksaa about 70sent x 4 25g prot = 28€/1kg prot.Perus konsentraattia saa halvimmillaa alle 10€/1kg ja parempaa isolaattia alle 20€/1kg. Tosin rahka on hyvä esim.iltapalaksi koska sisältää maitoproteiinia jossa on hitaasti imeytyvää kaseiinia yön ajaksi. Ja kyllä jotkut rasvanpolttajat toimii,vie ruokahalua,nostaa kehonlämpöä täten polttaa enemmän kaloreita esim.oxyelitepro itse testannut. Mutta ensin perusruokavalio ja treeni kuntoon ja nuo tärkeimmät lisäravinteet

Nyt käytössä Mass Recovery ja kreatiini. Jos saan kaavittua rahaa, mikä lisäravinne seuraavaksi kannattaa ostaa?

Treenaan bodytyylillä, 1.5 vuotta treeniä takana. Proteiininsaanti on välillä hankalaa kouluruokailun takia. Olen lisäksi kuullut, että proteiinilisistä on halvempaa ottaa protskua, kuin ostamalla esim. Valion pehmeä maitorahka -purkkeja kuten nyt teen. Mikä on kustannustehokkain proteiinilähde?

Entäs dietillä, onko noista green tea puristeista mihinkään? Tai jotain muuta mikä kiihdyttäisi tehokkaasti rasvanpolttoa?

Seuraavaksi:

Proteiinijauhe
- Voi olla heraproteiini tai sitten joku hitaammin imeytyvä, kunhan on kokolailla pelkkää proteiinia. Sitä pystyy ottamaan kätevästi aterioilla / välipalaksi, jos ei muuten syö mitään proteiinipitoista tai sitten illalla ennen nukkumaanmenoa. Ja on halvempaa kuin kiinteä ruoka, joskin jos mahdollista, niin söisin silti mielummin ruokaa kun ottaisin jauhoista.

Aminohappovalmiste
- Treeniä ennen tai sitten sen aikana 15 - 20g aminohapposekoitusta, kuten esim. BCAA. Tämän kaverina voi sitten ottaa saman määrän maltoa tai urheilujuomajauhetta.

Muuta ei sitten enää tarvitsekaan.

Yleisesti ottaen "rasvanpolttajat" on turhin lisäravinnekategoria mihin rahansa voi laittaa. Jos paino putoaa esim. 0,5kg viikossa ilman polttajia, niin se putoaa saman verran myös polttajien kanssa. Vihreä tee on tutkimusten mukaan kokolailla ainoa valmiste mikä edesauttaa rasvanpolttoa edes vähäisissä määrin. Joskin ainakaan omalla kohdalla en ole käytännössä huomannut siitäkään mitään hyötyä.

Hera ja vitamiinit, niillä pärjää ihan hyvin. Jos haluaa muutakin niin varmaan kreatiini ja juurikin aminohapot on ok. On noista rasvanpolttajista jotain hyötyä, juurikin niistä jotka oikeasti sisältää jotain oikeasti toimivaa ainetta esim: 1,3 DMAA. Mutta suurinta osaa lisäravinteita kannattaa kuitenkin katsoa vähän varauksella.

Tunkekaa ne vitamiinit ja kreatiinit vaikka perseeseenne (;)), mutta älkää tuoko niitä tähän threadiin, jonka nimi on Olennaisimmat lisäravinteet.

Olennaisin on hera, treeniin jälkeen ja muulloinkin. Toisiksi olennaisin on joku pitkäkestoisempi protsku kuten maito tai soija, jolla voi korvata tuon heran muulloin kun treenin jälkeen.

Tunkekaa ne vitamiinit ja kreatiinit vaikka perseeseenne, mutta älkää tuoko niitä tähän threadiin, jonka nimi on Olennaisimmat lisäravinteet.

Olennaisin on hera, treeniin jälkeen ja muulloinkin. Toisiksi olennaisin on joku pitkäkestoisempi protsku kuten maito tai soija, jolla voi korvata tuon heran muulloin kun treenin jälkeen.

Mun mielestä kreatiini on olennaisempi lisäravinne kun hera, koska tarvittavat proteiinit pystyy ottamaan ruuasta, kreatiinintuotantoa kehossa ei pysty valitettavasti boostaamaan. Mun mielestä noi vitun proteiinijauhot ei ole millään lailla olennaisia saliharjoittelijan osalla.

Itellä on ollu käytössä aika vakiona nämä loaderissa/palkkarissa: hera, glutamiini, BCAA, beta-alaniini, kreatiini ja satunnaisesti AAKG. Jos noista pitäisi valita vaikka kolme, niin luultavasti hera, kreatiini ja BCAA.

Mun mielestä kreatiini on olennaisempi lisäravinne kun hera, koska tarvittavat proteiinit pystyy ottamaan ruuasta, kreatiinintuotantoa kehossa ei pysty valitettavasti boostaamaan. Mun mielestä noi vitun proteiinijauhot ei ole millään lailla olennaisia saliharjoittelijan osalla.
Vilu, käytätkö palautusjuomaa ollenkaan ja jos et, niin millä korvaat sen? Ite oon ajatellu, että kokeilis jättää palkkarin vaikka kuukaudeks väliin ja kattoa miltä näyttää.

Palautusjuoman väliin jättämisessä ei ole sitten yhtään mitään järkeä! Palautusjuoma on äärimmäisen tärkeä elementti treenaamisessa! Lihakset vaatii ja tarvitsee mahdollisimman pian treenin lopettamisen jälkeen laadukkaan palautusjuoman jotta voi kasvaa ja vahvistua.

Palautusjuoman väliin jättämisessä ei ole sitten yhtään mitään järkeä! Palautusjuoma on äärimmäisen tärkeä elementti treenaamisessa! Lihakset vaatii ja tarvitsee mahdollisimman pian treenin lopettamisen jälkeen laadukkaan palautusjuoman jotta voi kasvaa ja vahvistua.
No tosta saa taas helposti sen käsityksen, että palkkari on joku maaginen ihme aine ja ilman sitä ei voi kasvaa...

Aika huvittavaa, että ketjun nimi on "olennaisimmat lisäravinteet" ja suurimmassa osassa kommentteja esiintyy bcaa, kreatiini, glutamiini sekä viimeisimpänä sitruliini malaatti, josta en ole koskaan edes kuullutkaan. :D Beeta-alaniini, AAKG, arginiini eisssss...

Olennaisimmat = Kalaöljy ja D-vitamiini.
Proteiinia voi ottaa jauhoista jos ei ruuasta saa tarpeeksi.
Muu on aikalailla turhaa.

No tosta saa taas helposti sen käsityksen, että palkkari on joku maaginen ihme aine ja ilman sitä ei voi kasvaa...

Ei tietenkään ole, mutta miksi jättää käyttämättä jos on mahdollisuus käyttää? Paras mahdollinen hetki saada ravinteet hyötykäyttöön eli aloittamaan anabolinen tila ja katkaista katabolia. Vähän sama kuin miksi syödä aamulla kun päivälläkin ehtii.

Eihän se nyt mitää maagista ole mutta tärkeää. :) Jos treenin jälkeen menee vaikka 30min-1 tunti siihen että saa ruokaa koneeseen niin kyllä se itselleen ihan turhaa haitan tekoa. Tästä aiheesta saa faktaa pöytää esim. mistä tahansa (suurimmasta osasta :P) kirjaston kirjasta joka koskee ravintoasioita ja urheilua.

Vedän tällä hetkellä ennen reeniä tehonlisääjää jossa on melko miedosti esim tauriinia, bcaa, kofeiinia, kreatiinia ym. Palautusjuomana super gainer pro, jossa myöskin kreatiinia ja jotain vitargoa. kannattaisiko bcaa:t ym mielummin ostaa erillisinä ja lisätä jokaista optimaalinen määrä pre workout juomaan? ja mikä se optimaalinen määrä voisi olla? :p

Itse olen yrittänyt tuota kreatiinia nauttia jo usealta eri valmistajalta mut en mä huomaa mitään eroa, vähän vaan piristää ennen reeniä. Kertokaa joku hyvä kreatiini merkki? 3 ravinnetta johon mä luotan on omega-3, proteiinia ja vesi. (ei nyt varsinaisesti lisäravinne). Itse otin itteäni niskasta kiinni ja aloin nesteyttämään. Otin itselleni tavoite pullon, työpäivän aikana join 1,5 litraa vettä lisänä normaaliin juoma määrään. Tuloksena lihasten "turpoaminen", ei tämäkään mikään ihme konsti ole kasvaa mutta hetkessä huomasin eron. So suck that H20!!

Tässä kun lueskelin foorumia läpi huomasin ihmisten tarpeen pilkata muiden ajatuksia reenaamisesta ja ruokavalioista. Älkää, jos jotain täs on huomannu että kaikilla on oma "ainoa oikea mielipide". Tehkää juuri niinkuin teillä tuntuu tulevan tulosta, ainoa totuuden mittari on oma kehitys. Kun lukee ihmisten riitelevän täällä foorumilla omasta parhaudestaan tulee lähinnä vaan mieleen 2 pientä lasta pää punasena räkimässä toistensa päälle. Reenaamisen tarkoitus on kuitenkin saada hyvä fiilis parantamalla suorituskykyä ja omaa fysiikkaa eikä olla A-uros alistamalla muiden mielipiteitä.

Oikeastaan mitää lisäravinnetta ei tarttis mut itsellä hera,kreatiini ja vitamiinit käytössä. Heraa vedän treenin ohella ja sit oikea ruoka treenin jälestä. monta kiloa on maltoakin nurkassa ollut vuosia mutta en koe sitä palkkarin seassa hyödylliseksi (en oikeastaan missään tilanteessa hyödylliseksi) vaan päinvastoin alkaa oksettamaan itselläni. hyvin ollaa kehitytty vaikkea sitä fuking malton paskaa syökään.

Suositut

Back
Ylös Bottom