Olen avun tarpeessa!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
oon seurannu foorumia jo pitkään, mutta en ole ennen kirjoittanut (rekisteröitynyt) tänne. nyt kuitenki tarvin apua, koska en ole saanut vastausta mistään ja tunnen olevani aivan pihalla.
ongelma on siis kyvyttömyys poistaa rasvaa kehosta.
mieheni on valmentaja ja kilpailee voimanostossa, kiitos hänelle olen oppinut treenaamaan oikein. tarkoitan, että hormonaalista muutosta tapahtuu ja lihaskasvu on nopeaa, mutta rasva ei liiku.
ketoosista ei ole hyötyä, vaikka olen tehnyt sen kaksi kertaa (ekasta kerrasta viisastuneena, silloin kortisoli nousi ym)
on siis aivan sama, olenko ketoosissa vai syönkö muutamana päivänä hiilareita reippaastikin yli 60g. paino ei nouse eikä laske. hassua, vittumaista , kiusallista, äärimmäisen turhauttavaa, kirottua. vuoden on ollut 73kg, vaikka olen syönyt vähemmän sekä hiilareita että energiaa ylipäätänsä liikuntaan nähden. olen pitänyt huolen siitä, ettei säästöliekkiä synny. olen myös hyvin ravintotietoinen ja opin uutta jatkuvasti. oma hankala olo on pakottanut lukemaan kaiken, ja ristiriidassakin olevat tutkimukset. epäilen kilpirauhasta, tai jotain hormonaalista, mutta jos joku teistä tunnistaa itsensä tai kokee voivansa ymmärtää mistä saattaisi olla kysymys niin olen iloinen vastauksesta.
.... voi olla myös psyykkistä... tietynlainen arvottomuuden tunne. ettei keho kuuntelekaan mieltä. olisi viisasta opetella hyväksymään ja rakastamaan itseään täysin. se on vain vaikeaa kun olo on "rasvamöykky" kovasta työstä huolimatta.

Vähennä stressi minimiin, tunnista nälkä ja ole nälissäsi. Jos lasket kalorit ja paino ei muutu, jätä vielä jotain ruokavaliosta pois. Vältä alkoholia kaikin keinoin. Mikäli et treenin lisäksi juurikaan liiku eli käytät vain julkisia jne., ja treeni ei ole erityisen rankkaa, proteiinia riittää 1,5g/kg ja silloin myös vireystila on parempi, jos kaloreista reilu osa tulee pitkäketjuisista hiilareista. Stressi lisää turhaa hallitsematonta syömistä kuten myös vähäinen uni. Jos ei auta, niin ehkä hormonit voivat olla syynä, silloin lääkäri voi olla vaihtoehto. Voit myös ottaa käyttöön erinäisiä ravintolisiä tai lääkkeitä, jotka hillitsevät nälkää ja nostavat peruskulutusta. Niin ja painohan ei suoraan kerro siitä että miltä peilissä näyttää. Voit myös laittaa halutessasi kuvia itsestäsi nettiin, jolloin ihmiset saattavat alkaa kehumaan sinua ja niin oman arvon tuntosi nousee.

Jos oikeasti olet yrittänyt jo vuoden laihduttaa ilman että mitään on oikeastaan tapahtunut niin mene lääkärille. Mutta muista myös että lihasta on tullut hieman mikä nostattaa painoa tietenkin. Myös mahdollisuus että diettisi on aivan liian rankka, paljonko kaloreita tulle ja minkälaista ruokaa menee?
Ihme neuvoja deroanilla "ole nälissäsi" joo todella toimiva laihdutus tapa, esim vähä hillarisella dietillä ei kyllä nälkää tarvi yleensä nähdä kun proteiinia menee aika paljon päivän aikana...
Nälkä myös lisää vitutusta, stressiä ym...

Jos oikeasti olet yrittänyt jo vuoden laihduttaa ilman että mitään on oikeastaan tapahtunut niin mene lääkärille. Mutta muista myös että lihasta on tullut hieman mikä nostattaa painoa tietenkin. Myös mahdollisuus että diettisi on aivan liian rankka, paljonko kaloreita tulle ja minkälaista ruokaa menee?
Ihme neuvoja deroanilla "ole nälissäsi" joo todella toimiva laihdutus tapa, esim vähä hillarisella dietillä ei kyllä nälkää tarvi yleensä nähdä kun proteiinia menee aika paljon päivän aikana...
Nälkä myös lisää vitutusta, stressiä ym...
Kyllä mulla rasva on parhaiten lähtenyt silloin kun on oikeasti huomannut nälän ja pitänyt kun kuitenkin laskee riittävän proteiinin saannin. Tietysti joku superihminen, hormonihoidossa oleva, nälkää poistavia aineita käyttävä tai muu vastaava voi helposti ilman nälkää laihtua. Miinuskaloreilla yleensä ketä tahansa ottaa vähän päästä.

Oletko missään vaiheessa laskenut tarkasti kaikkia syötyjä kaloreita? Se on ihan sama vaikka hiilarit olis nolla jos muusta tavarasta tulee 3500kcal sisään. Otappa kokeeks joku ihan tavallinen järkevä ruokavalio vaikka kahdella tuhannella kalorilla ja anna mennä kaksi viikkoa. Jos muu toiminta on yhtä sekavaa kuin tuo eka postaus niin kannattaa keskittyä vähän aikaa ihan perushommiin ja tehdä ne huolellisesti.

heitä pöllökissa se vaaka menemään ensitöiksesi! ota mittanauha käyttöön ja mittaan esim joka lauantai aamu, kertoo paljon enemmän muutoksista kehossa mitä pelkkä paino ja saat samalla vähennettyä turhaa tressiä.
käy reippailla kävelylenkeillä 2-4 krt viikossa ja aamulla jos mahdollista tai sitten HIIT treeniä. käytätkö sulamoa? suosittelen kokeilemaan kun sillä löytyy se oikea kulutus kun on rehellinen itselleen.
kun puhutaan pitkäkestoisesta painonpudotuksesta kannattaa tähdätä siihen 0,5kg viikossa ja tämähän lähtee helposti ilman turhaa nälän tunnetta mikä altistaa herkuttelulle ja ahmimiselle, on eriasia jos on tarkoitus pudottaa nopeasti painoa esim. 1kk aikana niin silloin voi laskea kaloreita vielä alemmas ja opetella siihen nälkään.. älä vedä asioita äärimmäisyyksiin vaan löydä kultainenkeskitie. p2g/per RASVATON painokilo 0.8-1g rasvaa per painokilo ja loput hiilareista liikunnan mukaan tai sitten p30%/h40%/r30% tämän olen myös todennut toimivaksi

Tässä on jo neuvoja tullutkin, laitan pari omiin kokemuksiin perustuvaa kommenttia vielä sekaan.
Ensinnäkin terveyteen liittyen aikanaan lähti kilpirauhanen ylitoiminnan puolelle, tästä johtuen 20 kg painoa katosi hetkessä. Lääkityksen aloittamisen jälkeen nousi yhtä nopeasti myös ylöspäin, eli lääkärissä kannattaa kyllä käydä jos kehon toiminta tuntuu erikoiselta. Ruokapäiväkirja on myös oleellinen asia arvioitaessa todellista ravinnonsaantia, ilman sitä voi heittoa todellisen ja kuvitellun kalorimäärän välillä olla helposti satoja kaloreita päivässä.. Tsemppiä ja muista myös arvostaa työtä ja tuloksia joita olet saanut aikaan!

Joo on neuvoa tullut ja kaikenlaista... Mutta, millä tuo tilanne lähtee liikkeelle, on sillä että oikeasti lasket sen syödyn ruoan määrän. Ihmisillä on aina kummallisia käsityksiä ja oletuksia syömisistään, ilman todellisuuden kuvaa. Toinen luulee että syö aivan järjettömän paljon vaikka todellisuus on toista, toisella toisinpäin. Ruokamäärien laskeminen on todella helppoa; kalorilaskuri.fi/ravintosisalto.

Joo on neuvoa tullut ja kaikenlaista... Mutta, millä tuo tilanne lähtee liikkeelle, on sillä että oikeasti lasket sen syödyn ruoan määrän. Ihmisillä on aina kummallisia käsityksiä ja oletuksia syömisistään, ilman todellisuuden kuvaa. Toinen luulee että syö aivan järjettömän paljon vaikka todellisuus on toista, toisella toisinpäin. Ruokamäärien laskeminen on todella helppoa; kalorilaskuri.fi/ravintosisalto.
Sulamo.fi on uusin versio tästä.. ja sellainen tuli vielä mieleen että vältä syömästå rasvaa ja hiilareita samalla aterialla, toiminut itsellä tuo ohjenuora mut kohtuus tuonkin neuvon kanssa, älä ressaa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis ihan oikeasti. Nyt vähän tolkkua näihin "neuvoihin", ei pahalla. Joku vielä ottaa tuon tosissaan.
Mitä väärää tässä nyt on Ertsi ? Osan päivän kaloreista syön itsekkin aterioilla välttäen hiilaria tai rasvaa. Yleensä painotus aterialla itellä proteiini rasvalla tai hiilarilla.
Esim Kana riisi.(proteiini,hiilari) tai esim.Jauheliha/vihannes lisätyllä öljyllä. Mä olen syönyt nyt aivan päin persettä;)

Kyllä toi ravintoaineiden jakauttaminen eritavalla pitkin päivää voi munkin mielestä tuoda hyötyä. Hiilarit mieluiten treenin ympärillä ja illalla. Aamulla mahdollisimman vähän, koska silloin insuliinivaste ajaa tehokkaammin mahdollisia ylimääräisiä kaloreita rasvasoluihin kuin illalla. Tai jotenkin noin lukion biologialla, syytä tähän en muista. Rasva ja proteiinit myös nostavat insuliinitasoa vähemmän. Tämä ei kuitenkaan tarkoita aamupalan skippaamista ja pieni määrä hyviä hiilareita aamulla herättää kroppaa ja aineenvaihduntaa toimimaan.

kiitos!!

tämän hetkinen ruokavalio on 30-60g hiilareita päivässä, käytän monipuol. kasviksia. 2 kananmunaa aamulla, kahvissa käytän kermaa eli sitä 2dl per pv, prot. lähinnä tonnikalaa ja jauhelihaa.vähän juustoa. viiliä tai bulgarian jugurttia.liikaa proteiinia tuskin tulee, mies sanoo että söisit lisää. en pysty :confused: ravintolisät käytössä. käytän luontaisia eläinrasvoja, sillä jos käytän kasviöljyjä, mulla tulee helposti rytmihäiriöitä tms. ja uskon muutenkin AnttiHeikkilä teorioihin :), oikeesti. koska aineenvaihdunta hidastuu helposti, syön 1 päivän viikossa hiilareita niitä laskematta. tietysti on hyvä muistaa että välttää silloin rasvaa. olen 27v ja 174 pitkä, joten ylipainoa ei vars ole, mutta koen että mulla on oikeus tehdä kehostani sellainen kuin haluan ja siksi vituttaa nää kertymät reisissä ja vatsassa. ihan oman oloni takia, ei uskottavuuden tms. treenaan tällä syömisellä 3-4 kert viikossa keskiraskaasti-raskaasti,suorin jaloin maastanostoa nykyisin paljon, aerobista en oikeen pysty riittävästi koska lihaskalvot aivan kireät. eli hyvin vähän. ehkä sitten kalorimärä on liiallinen. on hyvä muistutus syödä silloin kun on oikeasti nälkä.
hulluinta on kuitenkin se, että vaikka söisin oikeesti yhden jäätelön päivässä tai kaurapuuroa 2 kert. pv, niin paino ei menisi myöskään ylöspäin. kehoni tuntuu rakastavan tätä 73kiloa en tajua....:(

Unohdat nyt vaan karppaukset ja muut hössötykset. Tärkein asia kehonkoostumuksen kannalta ruokavaliossa on kalorien määrä, mistä ei nyt ole ilmeisesti mitään hajua? Kaikki ruoka nyt vaan puntarin kautta ja aamupainot ylös pari viikkoa, jonka jälkeen sinulla on selkeä kuva tilanteesta. Tuon jälkeen sitten kaloreita ylös, alas tai jos on jotain tosi erikoista havaittavissa niin lääkäriin.

sulamo.fi ja laske ne kalorit... sieltä sitten säätämään niitä joko + tai - mittanauha käyttöön niin näet mistä rasva palaa kun se palaa. minkälainen ateriarytmi on? kireät lihaskalvot aukenee putkirullauksella ja/tai hierojalla. tuokin voi jo vaikeuttaa laihduttamista jos paikat aivan tukossa eli kehonhuolto aktiivisesti ohjelmaan https://www.t-nation.com/training/defranco-agile-8 vaikkapa tuo joka treenin alkuun niin alkaa paikat aukenemaan! tuskin kukaan lihoo kaurapuurolla ja yhdellä jäätelöllä päivässä jos muuten puputtaa salaattia ;) ps:treenaamalla paljon suorinjaloinmaastavetoa ne reidet näyttää luonnollisesti isommalta.

Sun syömiset taitaa olla vähän päin peetä tai ainakin vähän turhan epämääräistä, jos ne tosiaan on noin miten tuossa yllä kuvaat. Lähdetään nyt ihan perusasioista liikkeelle ja pistä tänne kunnolla sun ruokapäiväkirja parin päivän ajalta. Ihan vaikka punnitset ne ruuat, jos et ole sitä tehnyt ennen eli et pysty tekemään tarkkaa silmämääräistä arviota. Ja kyllä vähän kuulostaa siltä, että voisi olla aineenvaihduntahäiriötä / jotain ylirasitusta ilmassa jos kalvot on niin kireellä ettei AEROBISTA edes pysty tekemään? Siis häh?

Itse en toki ole mikään karppaus-osaaja kun syön itse hyvähiilaripainotteisesti n 150 g hiilareita päivässä. Mutta olen käsittänyt, ettei tuollainen tiukka hiilarirajoitus olisi paras ratkaisu punttitreenaajalle.

Mitä väärää tässä nyt on Ertsi ? Osan päivän kaloreista syön itsekkin aterioilla välttäen hiilaria tai rasvaa. Yleensä painotus aterialla itellä proteiini rasvalla tai hiilarilla.
Esim Kana riisi.(proteiini,hiilari) tai esim.Jauheliha/vihannes lisätyllä öljyllä. Mä olen syönyt nyt aivan päin persettä;)
valaise minua kiitos :)
Kyllä toi ravintoaineiden jakauttaminen eritavalla pitkin päivää voi munkin mielestä tuoda hyötyä. Hiilarit mieluiten treenin ympärillä ja illalla. Aamulla mahdollisimman vähän, koska silloin insuliinivaste ajaa tehokkaammin mahdollisia ylimääräisiä kaloreita rasvasoluihin kuin illalla. Tai jotenkin noin lukion biologialla, syytä tähän en muista. Rasva ja proteiinit myös nostavat insuliinitasoa vähemmän. Tämä ei kuitenkaan tarkoita aamupalan skippaamista ja pieni määrä hyviä hiilareita aamulla herättää kroppaa ja aineenvaihduntaa toimimaan.

En sanonut, että noin syöminen on päin persettä. Lähinnä koen tuon harrastelijalla täysin ajanhukkana ja energian/asioiden oppisimen väärin kohdistamisena. Se että joku tuosta saa hyötyä, okei, mutta on läjä muita asioita joita pitäisi oppia ennen rasvan/hiilarin erottelua. Esimerkiksi tässä tapauksessa oman ruokavalion kaloreiden ja ravintoaineiden laskeminen, niiden mukauttaminen ja kehon koostumuksen manipulointi.

Jos joku ihmettelee auton noussutta kulutusta, suositteletko sitä poistamaan pyyhkijänsulat ja peilit ja teippaamaan pölykapselit piiloon mahdollisimman pienen ilmanvastuksen saavuttaakseen?
Ei siinä mitään jos joku haluaa elää tuommoista bodysäcrifaissia, missä syödään kaurahiutaleita raakana ja seuraavassa tilanteessa vedetään rypsiöljyä pullosta pelkiltään, itse vaan näen tuon lähes täysin turhana. Näissä asioissa voi miettiä, teetkö kaiken muun jo niin hyvin, että tämä on se homma mistä kehitys seisoo. Voin vastata: et tee.

Ravintoaineiden jakauttaminen päivän ajalle taas on eri asia, sitä harrastan itsekin, kuten esim. hiilihydraatin ajoittaminen ennen treeniä ja jälkeen, mutta myös hieman iltapalalle.

Kannan oman korteni vielä kekoon huomauttamalla tosta kerman määrästä.

En nyt varmaksi sitten mene sanomaan, mutta eikös tollasessa parissa desissä kermaakin ole jo ihan tolkuttomasti kaloreita? Lähelle 500kcal?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom