old school vs. new school

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nyrkk1
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kiitos tiedosta! Ilmeisesti minunkin piireissäni treenataan paskasti, monijakoisilla ohjelmilla, kun raakapenkit on +170 kilossa ja kyykyt 200 kilon sarjapainoissa.

Treenaamme paskasti ilmeisesti, kun saavutuksia ei ole parempia tullut:eek:

:rolleyes:
No niin, sieltähän se tulikin. Minä vähän odotin milloin joku esittelee omia, tai tuttujen tuloksia.
:zzzz:

Tästä asiasta on turha vääntää enempää. Hyvä, jos sinulle Antibodari toimii tuo menetelmä. Kannattaa sitten jatkaa sillä. Suosittelisin kuitenkin joskus kokeilemaan hyvin suunniteltua tiheän frekvenssin ohjelmaa. Ei siinä ole mitään menetettävääkään, jos pistät muutaman kuukauden siihen. Itse pyrin pitämään avoimen mielen ja kokeilen erilaisia ohjelmia.

Kukin tyylillään. :thumbs:

Tämä kiistely ohjelmien paremmuudesta on aivan turhaa. Jokaisen pitää löytää ne itselleen sopivat ohjelmat, liikkeet, sarja- ja toistomäärät. Itse olen treenannut jos jonkinnäköisillä ohjelmilla ja parhaat tulokset olen saanut 4-jakoisella ohjelmalla. Kaverini taas alkoi kehittymään, kun vaihtoi ohjelman 4-jakoisesta 2-jakoiseen.

Tällä hetkellä treenaan vahvat lihasryhmäni kerran viikossa. Selän teen kaksi kertaa viikossa (toinen treeni on kevyempi) ja jalat treenaan 3 kertaa viikossa. Polvivamman takia en pysty treenaamaan jalkoja kovaa joten minun täytyy tehdä ne useammin.

Vaikka esim. olkapäät treenattaisiin kerran viikossa, saa ne silti rinta ja selkä treenissä vielä lisää treeniä. Kyllä monijakoisissakin tulee treenattua lihakset enemmän kuin kerran viikossa läpi. Se riippuu vaan siitä miten sen suunnittelee.

Jos vaikka tekee raskasta työtä niin on mielestäni aika turhaa tehdä kroppa monta kertaa viikossa läpi. Vaikka lihakset tottuisivatkin siihen, eikä enää kipeydy niin se ei silti tarkoita, että ne sitä pidemmän päälle jaksaa. Kroppaa pitää kuunnella että säästyy turhilta haavereilta.

Jokainen treenatkoon miten parhaaksi näkee..

kyllähän tuolla salilla näkee noita 15 vuoden treeni historian omaavia setiä, kellä on yhtä kova lihas massa kun minulla, jolla on 15 kertaa vähemmän treeni taustaa. En todellakaan tiedä millä ohjelmilla ja jaoilla ne treenaa mutta todella pro bodaajia ne on olevinaan.

kyllähän tuolla salilla näkee noita 15 vuoden treeni historian omaavia setiä, kellä on yhtä kova lihas massa kun minulla, jolla on 15 kertaa vähemmän treeni taustaa. En todellakaan tiedä millä ohjelmilla ja jaoilla ne treenaa mutta todella pro bodaajia ne on olevinaan.

Milläs tavalla ne on osottanu olevansa "pro bodaajia"? :D

kyllähän tuolla salilla näkee noita 15 vuoden treeni historian omaavia setiä, kellä on yhtä kova lihas massa kun minulla, jolla on 15 kertaa vähemmän treeni taustaa.
Kaikki ei todellakaan käy salilla lihasmassan takia. Lihasmassastahan ei oo tunnetusti hyötyä normi-elämässä kuin pillun saamisessa lihaksista pitäviltä naisilta...tai voihan niitä muutama muukin olla, mutta ei tuu äkkiseltään mieleen. :) Voimasta sen sijaan on hyötyä aika monissa käytännön askareissa, mutta sillä ei ehkä saa pillua niin herkästi.:rolleyes:

Kaikki ei todellakaan käy salilla lihasmassan takia. Lihasmassastahan ei oo tunnetusti hyötyä normi-elämässä kuin pillun saamisessa lihaksista pitäviltä naisilta...tai voihan niitä muutama muukin olla, mutta ei tuu äkkiseltään mieleen. :) Voimasta sen sijaan on hyötyä aika monissa käytännön askareissa, mutta sillä ei ehkä saa pillua niin herkästi.:rolleyes:

En eläissäni ole vielä nähnyt oikeasti voimakasta ihmistä, joka ei olisi myös iso. Ihan sama vaikkei käviskään salilla lihasmassan takia, jos onnistuu voimia kasvattaan, tulee melko väistämättä myös suhteellisen isot lihakset.

En eläissäni ole vielä nähnyt oikeasti voimakasta ihmistä, joka ei olisi myös iso. Ihan sama vaikkei käviskään salilla lihasmassan takia, jos onnistuu voimia kasvattaan, tulee melko väistämättä myös suhteellisen isot lihakset.
Mäpä olen. Tarkotitko ettet oo livenä nähny? Vilkaseppa alempien sarjojen voiman/painonnostajia, ei niitä kavereita voi isoiksi sanoa, eikä voimattomiksi. Salilla ku on joskus noihin törmänny niin näyttää ihan taviksilta, kunnes alkaa rauta nousemaan.:dance:

edit. Ei ne kaikki näytä edes taviksilta, jotkut jopa kyniksiltä.

Ei ne kaikki näytä edes taviksilta, jotkut jopa kyniksiltä.
:D

Nooo.. ehkä en ajatellut niin pitkälle taas että ihan kilpaileviin painonnostajiin kevyissä sarjoissa. Oli mielessä vaan semmoset normaalit salillakävijät.. Painonnostomaailmassa on kyllä ollu jokunen semmonen jannu jota ei edes urheilijaksi uskois jos se ei työntäis pariasataa kiloa..:hyper:

En tiedä onko järkeä hankkia sitä voimaa niin suurilla painoilla et se näyttää siltä et luut menee poikki... eli tekniikan kustannuksella ja pahasti.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Kiitos tiedosta! Ilmeisesti minunkin piireissäni treenataan paskasti, monijakoisilla ohjelmilla, kun raakapenkit on +170 kilossa ja kyykyt 200 kilon sarjapainoissa.

Treenaamme paskasti ilmeisesti, kun saavutuksia ei ole parempia tullut:eek:

Olen täysin antibodarin kannalla ja sitä mieltä että old school useempijakoiset ohjelmat on ylivoimasesti parhaat. isot raudat = isot lihakset. Viimeinen toisto on aina tehokkain.

Päälle 200 kg kyykkysarjoja kun tekee muutaman loppuun asti niin ei tule mieleenkään reenata reisiä ennen kuin viikon päästä kun ne on täysin palautuneet. Lihas ei kasva kevyesti läpsyttelemällä. Salit ois täynnä isoja miehiä jos reenaaminen ois kivaa ja helppoa.

Olen täysin antibodarin kannalla ja sitä mieltä että old school useempijakoiset ohjelmat on ylivoimasesti parhaat. isot raudat = isot lihakset. Viimeinen toisto on aina tehokkain.

Old School treeni on kylläkin sitä harvajakoisiin ohjelmiin perustuvaa..

Jännää... "vanhat" konkarit väittävät tätä muoti-ilmiöksi. Mutta kuitenkin kaikki perustuu tutkimuksiin, mitä ei ennenvanhaan tehty.

eskon allekirjotus mielestäni puhuu aika hänen ajatusmaailmastaan ainakin treenin suhteen. :)

Tuo old school meiningillä sarjat loppuun asti vetäminen on parasta mitä salilla voi tehdä. Yksijakoiset neitipumppailu-ohjelmat :D ovat vaan yksinkertaisesti tylsiä.

Voi nuo yksijakoisetkin tehokkaita olla, mutta haluan pitää salilla hauskaa ja isojen rautojen nostelu on juuri sitä. :kippis1:

Ootkohan sä Pumper vähän hakoteillä nytten käsitteen "old schoolin" kanssa? Tällä tarkoitetaan vaikka sitä että treenataan tiheä(?) jakosilla (1- ja 2-jakonen) raskailla perusliikkeillä, muttei loppuun... Jossakin 4-jakosessa pumppaillaan ja vedetään loppuun asti...

Vai olenko minäkin hakoteillä?:david:

No jotkut haluaa pitää treenin vähän yksinkertaisempana, toisin kuin nämä monijakoisilla treenaavat "äijät", jotka pumppaa 80 sarjaa jotain hauista 25:llä eri liikkeellä ja 14:stä eri kulmasta.

Ootkohan sä Pumper vähän hakoteillä nytten käsitteen "old schoolin" kanssa? Tällä tarkoitetaan vaikka sitä että treenataan tiheä(?) jakosilla (1- ja 2-jakonen) raskailla perusliikkeillä, muttei loppuun... Jossakin 4-jakosessa pumppaillaan ja vedetään loppuun asti...

Vai olenko minäkin hakoteillä?:david:
No ei tuota "old school" käsitettä ole tietääkseni mitenkään määritelty, eli ei tässä kumpikaan ole hakoteillä? Viittasin vaan tuohon Eskon postaukseen, jossa mainittiin "old school monijakoinen". :rolleyes:

No jotkut haluaa pitää treenin vähän yksinkertaisempana, toisin kuin nämä monijakoisilla treenaavat "äijät", jotka pumppaa 80 sarjaa jotain hauista 25:llä eri liikkeellä ja 14:stä eri kulmasta.
Et kai vedä heti herneitä? :) Huumoria, huumoria...

edit. En vedä läheskään joka treenissä sarjoja "loppuun asti", vaikka se olisikin hauskaa. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom