Olankohautus.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ezmael
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
33
Eli miten teette olankohautukset, pyörittämällä vai nostamalla suoraan olkapäitä?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nostamalla... ööhh...jotenki toi "pyörittämällä" ei kuulosta mun korvaan kovin terveelliseltä vaihtoehdolta, varsinkaan kovin isoilla painoilla, mutta sehän olen tietysti vain minä, minä jolla olkapäät rutisee pienimmästäkin syystä ja usein jopa ilman syytä...;)
 
Joku neuvoi minua joskus vetämään ensin lavat taakse ja sit nostamaan.. toimii ihan kivasti. Teen sitä vuoroviikoin "tavallisten" olankohautusten kanssa.
 
tarkoittaakohan tuo pyöräytys sitä, että olkapäät ovat alussa (alhaalla) edessä ja sitten noston aikana käännetään ne taakse? eli lavat ylhäällä yhdessä? olen joskus koettanut tehdä noin, mutten kyllä isoja romuja laittais..
 
Käsipainolla mä saan paremman tuntuman ylä asennossa työtämällä ikäänkuin kaulaa eteenpäin.
BTW tangolla tehtynä mulla ottaa aina tanko keskeltä johonkin kiinni,yläasennossa.;)
 
eikös joku sanonut pyöritystä homopyörityksiksi :) :)

ei vaiskaan, tehköön kukin miten haluaa mutta ilmeisesti pyörittely ei ole hyväksi olkapäille?
 
Yleensä teen kohautukset käsipainoilla istuen, mutta teen myös kp:lla seisten, koneessa sekä tangolla.
Istuen tehtynä saan tuntuman parhaiten epäkkäisiin.. ja kun muistaa katsoa hieman alaspäin, niin johan toimii.
Joo ei isoilla raudoilla mitään olkapäitä pysty pyörittämään, enkä tiedä onko mitään tarvettakaan..?
 
Mä teen ihan fiiliksen mukaan mutta kyllä tulee pienemmillä painoilla "pyöritettyä" olkapäitä. Eli nostan painot ylös niin että olkapäät kiertää edessä sitten kun painot ylhäällä niin lasken suoraan alas. Kai se on ihan miten tykkää tehdä.
 
jos vaihtelua haluaa voi myös tehdä kohautukset tanko vartalon
takana.(ei muuten onnistu isoperäisillä) Menee rasitus vähän enemmän takalohkolle. Tuntuu aluksi tod. typerältä eikä auta
asiaa jos tekee peilin edessä.(näyttää ihan samalta)
 
Originally posted by AAKE
jos vaihtelua haluaa voi myös tehdä kohautukset tanko vartalon
takana.(ei muuten onnistu isoperäisillä) Menee rasitus vähän enemmän takalohkolle. Tuntuu aluksi tod. typerältä eikä auta
asiaa jos tekee peilin edessä.(näyttää ihan samalta)


Yhdyn tähän. Voin kokemuksesta sanoa, että jos haluaa kasvattaa epäkkäät isommaksi, niin se onnistuu parhaiten EHDOTTOMASTI kohautuksella selän takaa... Tein liikettä 5kk joka viikko 3 sarjaa, ja tulokset oli silminnähtäviä. Ehdottomasti paras lihasryhmä tällä hetkellä, heh... muista lihaksista en viitti ees puhua. Mut tosiaan, liike on paljon luontaisempi epäkkäille jos teet sen selän takana etkä edessä tai millään käsipainoilla pyörittämällä....rehellisiä, hitaita puristuksia, käden hieman koukkuun lopussa, ja mahdollisimman raskaat raudat, niin johan lähtee...
 
Originally posted by AAKE
jos vaihtelua haluaa voi myös tehdä kohautukset tanko vartalon
takana.(ei muuten onnistu isoperäisillä) Menee rasitus vähän enemmän takalohkolle. Tuntuu aluksi tod. typerältä eikä auta
asiaa jos tekee peilin edessä.(näyttää ihan samalta)

Hetkinen: eikai tämä ole taas yksi olkapääntappajatreeneistä? Mites olkapäärikkoiset tykkäävät tästä liikkeestä?
 
"jos vaihtelua haluaa voi myös tehdä kohautukset tanko vartalon
takana.(ei muuten onnistu isoperäisillä)"

Sori oon alottelija näissä levytankopainoissa, mitä isoperäiset tarkoittaa? Siis pitääkö tanko olla ennen kohautusta hartioilla josta hartioita kohotetaan ylös pää hieman etunojassa?

Vai voiko tuota tehdä myös siten, että tanko on aloitusasennossa perseen takana josta kohotetaan hartiat ylös hieman eteen?
Entäpä alataljan tangolla?
 
Originally posted by Peptidi
Sori oon alottelija näissä levytankopainoissa, mitä isoperäiset tarkoittaa?

Taitaapi tarkoittaa sitä, että kys. liike ei onnistu jos omaa valtavan perseen. Siinä syy J-Lo:n olemattomille trapseille :o ...
 
Itselläni on toiminut loistavasti vuoroviikoin käsipainoilla ja tangolla tehtynä. Huomioitavaa on että suhteellisen raskaat painot ja ylhäällä 1-2 s. tiukka puristus ja alhaalla annat kunnon venytyksen.
 
Originally posted by meitsi


Hetkinen: eikai tämä ole taas yksi olkapääntappajatreeneistä? Mites olkapäärikkoiset tykkäävät tästä liikkeestä?

Enpä tiedä ko ei ole olokapäävaevoja..... MUTTA:

Tuntuu vain, et olisi "turvallisempi" koska: minkäänlainen huijaaminen riuhtomalla, vartalolla tms ei oikein onnistu (kai jos
OOOIIIIKEIIIN yrittää) ja muutoinkin tämä on "raskaampi" jjoten
ainakin henk-koht. treenipainot noin puolet vrt tavan kohautus..
 

Suositut

Back
Ylös Bottom