ojentajista...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikäköhän mulla on, kun kaposessa penassa suoratangolla, niin kipeytyi kämmenet. Vaihdettuani sitten kulmatankoon, niin kohta huusivat ranteet hoosiannaa! Ideoita?

Ja ajattelin taas vaihdella hieman liikkeitäni ja yksi kova idea olisi ottaa ojentajille vain ojentajapunnerrusta taljassa mutta tekeekö sillä liikkeellä mitään? Tuleeko massaa? Entäs sopiiko lattiapenkki massankasvatukseen?
(ranskalaista tehnyt iät ja ajat maaten, ei kiitos sitä :) )

-Marchi- sanoi:
Mikäköhän mulla on, kun kaposessa penassa suoratangolla, niin kipeytyi kämmenet. Vaihdettuani sitten kulmatankoon, niin kohta huusivat ranteet hoosiannaa! Ideoita?

Ja ajattelin taas vaihdella hieman liikkeitäni ja yksi kova idea olisi ottaa ojentajille vain ojentajapunnerrusta taljassa mutta tekeekö sillä liikkeellä mitään? Tuleeko massaa? Entäs sopiiko lattiapenkki massankasvatukseen?

Kokeileppa kapeaa penkkiä vastaotteella smithissä. Eli otat tasapenkin alle ja otat hieman hartioita leveämmän vastaotteen. Lasket tangon rauhallisesti ylärintaan ja yrität punnertaa tangon hieman etuviistoon. Tuntuu hieman erikoiselta, mutta ottaa ojentajiin IMO paljon paremmin kun normaali kapea penkki.

-- edit --

En tiedä auttaako tohon kämmen ongelmaan, mutta kokeile ihmeessä.

-Marchi- sanoi:
Rannesiteet, Salihanskat.
Toistot sinne 8-15kpl. Massaahan ei tule tietyillä liikkeillä vaan oikealla ravinnolla.

Itse teen tällä hetkellä näillä ojentajat.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBOneArmTriExt.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBBentoverTriExt.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html

Dippi antaa mulle loistavan tuntuman ja poltteen.

Rannesiteen käyttöön kapeassa penkissä. Ja kannattaa muutenkin vähän tsekata sitä käsien asentoa, siinä monesti ranteet taipuu aika luonnottomaan asentoon.

Mutta ainakin minulla toimii hyvin myös ojentajapunnerrus, tosin noita muita kovia punnerruksia tulee treenissä paljon (penkki ja pystypunnerrukset), joten nekin osaltaan antaa ojentajille kyytiä. Mutta 2-jakosessa en yleenä ojentajille tee kun ojentajapunnerruksen tai sitten sen "ranskalaisen" istuen yhdellä isolla käsipainolla.

Timba79 sanoi:
Rannesiteen käyttöön kapeassa penkissä. Ja kannattaa muutenkin vähän tsekata sitä käsien asentoa, siinä monesti ranteet taipuu aika luonnottomaan asentoon.

Jep, minulla on heikot ranteet ja ranteet tulee kipeäksi heti, jos ei keskity pitämään ranteita suorassa. Kapea penkki nyt on kuitenkin ojentajille todella hyvä liike.

Melkeinhän tässä on kaikkeen jo vastattu, mutta mitä jos kokeilisit kapeaa (vino)penkkiä käsipainoilla? Ite kokeilin tätä joskus kun ranteet oli kipeät eikä kärsinyt tehdä kapeaa penkkiä.

Eli pidät kässäreitä niin, että kämmenet ovat koko ajan kylkiin päin (onkohan tämä neutraali ote nimeltään?) ja painot samalla leveydellä kuin normaalisti tekisit kapeaa penkkiä. Kyynerpäät kiinni kyljissä ja mun mielestä liike voi jäädä alhaalta vähän vaikka vajaaksi, ettei mene liikaa rintalihaksille. Tällä tavalla ranteet ovat edullisemmassa asennossa kun niitä ei tarvitse taittaa.

Tietysti sitten kun ranteet ovat taas hyvässä kunnossa kannattaa tehdä jonkin aikaa pienemmillä painoilla pidempää sarjaa kapeassa penkissä ja dipissä, jotta välttää ongelmat jatkossa. Rannesiteitä en laittaisi ellei nyt puhuta oikeasti kovista raudoista, mutta täähän on täysin makuasia...

Mutta onko esim. ojentajapunnerruksesta taljassa edes minkäänmoista hyötyä esim. penkkimaksimeihin tms? Aina jäänyt semmonen maku suuhun siitä, että on vähän enemmänkin muotoliike. Eiköhän se niin melkein olekkin...

Kyllä ojentajapunnerruksella lihaa saa ojentajiin, raskas liike se kuitenkin on jos sen kovaa tekee. Penkkimaksimin hyödyistä en tiedä mitään. Ja mitä väliä sillä penkkimaksimilla on jos lihasta kasvattaa? Ja mitä tarkoitat muotoliikkeillä? Lihaksen muotoon kun ei millään liikkeillä pysty vaikuttamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
.Ja mitä väliä sillä penkkimaksimilla on jos lihasta kasvattaa?

Ja mitä tarkoitat muotoliikkeillä? Lihaksen muotoon kun ei millään liikkeillä pysty vaikuttamaan.

No, DAA, tottakai penkkimaksimillakin on väliä! :david:

Ei mutoon voi vaikuttaa, mutta kehittyisitkö itse huimasti, jos tekisit jaloille pelkkiä reidenlähentäjä ja -loitontaja koneita?
Ehkä ymmärrät pointtini.

-Marchi- sanoi:

No, olipa hyvin perusteltu vastaus, DAA :david: :david: ^10

Jos ei ole mitään sanottavaa, niin voi jättää postaamattakin.

-Marchi- sanoi:

Ei mutoon voi vaikuttaa, mutta kehittyisitkö itse huimasti, jos tekisit jaloille pelkkiä reidenlähentäjä ja -loitontaja koneita?
Ehkä ymmärrät pointtini.

Pitääkö oikeesti kaikki vääntää ratakiskosta? Jos kerran tiedät kaiken treenaamisesta niin miksi sitten kyselet mitään neuvoja?

Ei varmasti ole paras massaliike ojentajille toi ojentajapunnerrus, mutta en mä sentään sitä vertaisi mihinkään reiden lähentäjä ja loitontajaliikkeisiin.

Kerrataan nyt vielä. Teen itse 2-jakosella ja kaikkia työntävät on samassa treenissä. Rinnalle tulee yleensä 4 kovaa sarjaa raskaita punnerrusliikkeitä (penkki tangolla ja kässäreillä, suorana ja vinona yms.) ja ojentajille pari sarjaa pystypunnerrusta. Siinä on ojentajatkin jo aika hellänä, tähän en enää kaipaa kun 3 tiukkaa sarjaa ojentajapunnerrusta ja ojentajat on aina treenin jälkeen ihan loppu. Ja todellakaan ei kädet ole huonoin lihasryhmäni.

4-jakosessa tein taas yleensä ojentajille kapean penkin, ranskaleiset ja ojentajapunnerruksen.

Y-M-M-Ä-R-R-E-T-T-Y-??

-Marchi- sanoi:

Ehkä ymmärrät pointtini.

MIKSI sillä penkkimaksimilla on niin paljon väliä? Varsinkaan, jos siis kerran treenaat body-tyylisesti?

Ja ojentajapunnerrusta taljassa ei muuten todellakaan voi verrata reidenlähentäjä- ja loitontajaliikkeisiin. Paljon parempi vertailukohta olisi reidenojennus (vs. siis kyykky tai prässi, joita yleisesti hyvinä massaliikkeinä pidetään), mutten nyt tiedä, onko tuollaisesssa vertailussa mitään järkeä. Ja eikös tuo koko massaliike vs. muotoliike -meininki ole todettu höpöpuheeksi jo monta kertaa? Lihas kun on sillälailla tyhmä, ettei se tajua, millä liikkeellä sitä milloinkin rasitetaan, ja onko käytössä talja vaiko käsipaino jne. Se vain kasvaa, jos sitä rasitetaan riittävästi.

Tottakai isoja moninivelliikkeitä kannattaa suosia, sehän on selvä. Jo senkin takia, että ne aktivoivat useita eri lihasryhmiä kerralla, eikä tarvitse loputtomasti niitä hilavitkutinliikkeitä enää tahkota. Asiasta puheen ollen, mikset tekisi ojentajille dippiä? Paras ojentajaliike mielestäni, jos vain olkapäät sen kestävät.

Gillyanne sanoi:
MIKSI sillä penkkimaksimilla on niin paljon väliä? Varsinkaan, jos siis kerran treenaat body-tyylisesti?

Lihas kun on sillälailla tyhmä, ettei se tajua, millä liikkeellä sitä milloinkin rasitetaan, ja onko käytössä talja vaiko käsipaino jne. Se vain kasvaa, jos sitä rasitetaan riittävästi.

No katos kun on kovempi jätkä kun nostaa enemmän penkistä. :D (ainakin omasta mielestään)

Sitten tuosta toisesta mitä olet kirjottanut. On kuitenkin taljalla ja käsipainolla eroa. Vaikkapa hauista treenatessa taljassa myös selkä ja olkapäät saa kärsiä. Kaikki teho liikkeestä ei mene siihen itse hauikseen mitä olisi tarkoitus treenata. Käsipainolla jos teet keskitettyä hauiskääntöä niin rasitus kohdistuu paremmin siihen hauikseen mitä olikin tarkoitus väsyttää. Et tosin väittänytkään että asia ei olisi näin. Sanoit vaan että ei se hauis tajua millä esineellä/laitteella sitä rasitetaan. Ajattelin vaan hieman selventää asiaa jos jotkut eivät tajua muuten tätä eroa. :)

MIKSI sillä penkkimaksimilla on niin paljon väliä?

No katos kun on kovempi jätkä kun nostaa enemmän penkistä.

vähän off, mutta kai se maximi saa muita kiinnostaa vaikka ei juuri itseään kiinnostakaan, mun mielestä siitä on turha ruveta vauhkoamaan joka kerta kun se tulee esille!!

Gillyanne sanoi:

Ja ojentajapunnerrusta taljassa ei muuten todellakaan voi verrata reidenlähentäjä- ja loitontajaliikkeisiin. Paljon parempi vertailukohta olisi reidenojennus (vs. siis kyykky tai prässi, joita yleisesti hyvinä massaliikkeinä pidetään), mutten nyt tiedä, onko tuollaisesssa vertailussa mitään järkeä. Ja eikös tuo koko massaliike vs. muotoliike -meininki ole todettu höpöpuheeksi jo monta kertaa? Lihas kun on sillälailla tyhmä, ettei se tajua, millä liikkeellä sitä milloinkin rasitetaan, ja onko käytössä talja vaiko käsipaino jne. Se vain kasvaa, jos sitä rasitetaan riittävästi.

Tottakai isoja moninivelliikkeitä kannattaa suosia, sehän on selvä. Jo senkin takia, että ne aktivoivat useita eri lihasryhmiä kerralla, eikä tarvitse loputtomasti niitä hilavitkutinliikkeitä enää tahkota. Asiasta puheen ollen, mikset tekisi ojentajille dippiä? Paras ojentajaliike mielestäni, jos vain olkapäät sen kestävät.

Gilly, gilly, penkkimaksimi on vain semmoinen poikien juttu, jolla pystyy "taviksia" vähän... "huijaamaan" koska onhan se yleisesti salila käymisen mittareita. Ja isä-pappakin tuppaa olemaan vähän nyrpeä saleilua kohtaan ja aina kun syön vaikka jtn epäterveellisempää, niin aina joku vihjaus pullamössö- pojasta jne sieltä tulee. Mutta voimaa se tuntuu arvostavan, ni eiköhän se ymmärrä, että ei tää poika ihan spagettia ole, kun vetelee penkistä reippaasti yli satasen ;)
Penkkimaksimi ei ole nii tärkeä, mutta se on hieno kehityksen mittari ainakin minulle. En tosiaan ole kiitynyt penkkiin millään lailla, eikä minulla ole mitään hinkua sitä joka reenikerta vääntää. (Korvaan mielelläni jollain muulla rintaliikkeellä).
Ehkä tuo selvensi meitä poikia sinne tyttöjen ajatusmaailmaan. :rolleyes:

Totta, sinun vertailukohta olisi parempi.

Onhan se periaatteessa höpöpuhetta (massa- vs muotoliikkeet), mutta (hehe) kummalla olisi isommat jalat vuoden päästä, sillä, joka käyttää jalanojentaja- konetta ja sillä joka käyttää prässiä :rolleyes:
Eli siis suoraanisesti muotoon ei voi vaikuttaa, mutta ainakin kuormitettavien lihasten määrään jne. Ei tartuta tähän nyt liikaa.

Dippi on varmasti hyvin oivallinen liike! Ei siinä mitään! Mutta elopainokun pyörii siinä 95 kilossa, niin ei tahdo dibbailut onnistua. En ole kyllä pitkään aikaan kokeillutkaan... Jokus reenin päätteeksi on ehkä pari mennyt tms..
Mutta jos tää dieetti tuotaisi tulosta, niin ehkä saisin sitä dippiäkin kehiin!
(nyt jo "jee" 2 kiloo menny 2 viikossa... Ei pidä alottaa liian räväkästi :P )

Joo itelläkin käytössä kaksi jakoinen. 1sarja vinop.kässäreillä, 1-2sarjaa kapeaa penkkiä, 1 sarja pystypunn.kässäreillä sekä vipaksi 1sarja ojentajille. esim.1sarja dippiä tappaa ainakin omat ojentajat siihen paikkaan.

-Marchi- sanoi:
Dippi on varmasti hyvin oivallinen liike! Ei siinä mitään! Mutta elopainokun pyörii siinä 95 kilossa, niin ei tahdo dibbailut onnistua.

Kyllä sitä dippiä tekee paljon isommatkin sedät. Siitä vaan reenaamaan, dippi on pirun hyvä liike ja siinä kehittyy yllättävän nopeasti.

Joo kyllä nyt 100kg jannun pitäisi dipissä ainakin 10toiston sarja ottaa. Itsellä vaan meinaa ottaa rintalastaan tai johonkin siihen keskirintaan dippien teko?? Onko jollain samaa ongelmaa? Olen koittanut kaventaa käsiväliä sekä olla enempi pystyssä, mutta silti meinaa painaa rintaan!?!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom