ojentajien tehokas treenaus!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japee
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Niin, kysyisin siitä dipistä, että ajaako se saman asian, jos teen dippejä perinteisesti tuolinreunoista pidelle jalatsuorina ja siitä nostelen itseäni, kuin sillä salin dippi "-laitteella"
Ei siinä tuolin reunoilla tehdessä rasitus ole ihan niin kova, koska osa painosta tukeutuu siihen tuoliin, koska jalat lepää siinä. Jonkun olen nähnyt kyllä pitävän lisäpainoja siinä mahan päällä vielä lisänä. Itse suosin dippinä ihan siinä dippitelineessä tehtynä ja vielä vedän yleensä lisäpainot ketjulla vyöhön. Nykyään en kyllä itse tee dippiä enää, koska se ei oikein mahdu ohjelmaan kätevästi. Ehkä kuitenkin joskus vielä siihen palaan.

no oon tossa jo vajaan vuoden käyny salilla ja mä teen kick backin ranskalaiset JA ojentajat ylätaljassa ja kyllä se ojentaja on kasvanut mulla ihan mukavasti. en tiiä onko kannattavaa tehä noin älyttömäst mut ei se ainakaa oo haitannu:puntti:

no oon tossa jo vajaan vuoden käyny salilla ja mä teen kick backin ranskalaiset JA ojentajat ylätaljassa ja kyllä se ojentaja on kasvanut mulla ihan mukavasti. en tiiä onko kannattavaa tehä noin älyttömäst mut ei se ainakaa oo haitannu:puntti:

No ei se 3 liikettä nyt älyttömästi oo, ite tykkään vähintään 2, usein 3 tehdä tällä mun 3 jakosella räpellyksellä

dippi ja kapea penkki ehdottomasti, vielä kapeasta penkistä tee lankkupenkki tai älä laske tankoa rintaan saakka vaan jätä 5-10 cm rinnasta pois. Tällä eliminoit olkapäiden ja rintalihaksien avun.

dippi ja kapea penkki ehdottomasti, vielä kapeasta penkistä tee lankkupenkki tai älä laske tankoa rintaan saakka vaan jätä 5-10 cm rinnasta pois. Tällä eliminoit olkapäiden ja rintalihaksien avun.

Miksi nuo pitäisi eliminoida? Paljon monipuolisempi liike kun vie rintaan asti :arvi:

kapea penkki

Miksi nuo pitäisi eliminoida? Paljon monipuolisempi liike kun vie rintaan asti :arvi:

Siksi että tarkoitus treenata ojentajia eikä rintaa ja olkapäitä? :) Rintaan asti laskettuna liike on huomattavasti helpompi ja saa käytettyä reilusti isompia painoja ts. jännitys häviää ojentajilta kun lasketaan tanko rintaan asti. Itse käytän molempia tapoja vaihdellen.

Jos ei laske rintaan asti, niin saa ladattua vähän enemmän romua kyytiin ojentajia varten ja sitä kautta voi rasitus olla ojentajille osuvampi. Itse kyllä teen sen alas asti, koska se on ihan hyvää epäsuoraa rintatreeniä rintapäivän lisäksi.

Rintaan asti laskettuna liike on huomattavasti helpompi ja saa käytettyä reilusti isompia painoja ts. jännitys häviää ojentajilta kun lasketaan tanko rintaan asti.

Jos ei laske rintaan asti, niin saa ladattua vähän enemmän romua kyytiin ojentajia varten ja sitä kautta voi rasitus olla ojentajille osuvampi.

kumpaan nyt sit sit saa ladattua enempi rautaa?

kapea pena

Itselläni saa reilummin ladattua kun laskee rintaan asti (ja en siis käytä pomppua, eikä mitään perseen ylös virityksiä yms hässäköitä). Vajaaksi jättäessä saa ainakin varmistettua että jännitys ei katoa missään vaiheessa hetkeksikään ojentajilta, ja ei voi ns. "runtata" menemään vähän reilummin. Ehkä tässä voi olla henk koht eroja.

-edit- ja siis ei todellakaan mitään LANKKUA ole käytössä tässä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ok, luulin aikasempien postien perusteella, et nimenomaan joku saa normipenasta enemmän ku lankulta. Noin puoleenväliin pysäytettynä se varmaa onki raskaampi.

hmm, eihän se jännitys ojentajista katoa ainakaan itsellä missään vaiheessa vaikka tangon lasken koskettamaan rintaa, kun ei sitä siinä tarvitse alkaa taloa rakentamaan :) Tosin mulla on kyllä sen verran lyhyet kädet ja taas paksu rinta että rinnallekkaan laskettuna se kyynärvarren kulma ei mene paljoa yli 90 asteen.. Voisi myös luulla että jos vähänkään liian kovilla romuilla yritetään tehdä tota stoppausta ennen rintaa, saattaa se poksuttaa paikkoja vähän enemmänkin :S:S IMO

pena

hmm, eihän se jännitys ojentajista katoa ainakaan itsellä missään vaiheessa vaikka tangon lasken koskettamaan rintaa, kun ei sitä siinä tarvitse alkaa taloa rakentamaan :) Tosin mulla on kyllä sen verran lyhyet kädet ja taas paksu rinta että rinnallekkaan laskettuna se kyynärvarren kulma ei mene paljoa yli 90 asteen.. Voisi myös luulla että jos vähänkään liian kovilla romuilla yritetään tehdä tota stoppausta ennen rintaa, saattaa se poksuttaa paikkoja vähän enemmänkin :S:S IMO

Siksikin tottakai tehdään ne "vajaat" toistot pienemmillä romuilla. Näitä en tee "puoleenväliin" vaan esim noinn 5cm rinnasta. Ja tuossa rintaan asti tehdyssähän liike jatkuu heti eikä tehdä pysäytystä, eli ei sen takia jännitys katoa ojentajilta. Testaile niin ehkä huomaat eron.

Siksikin tottakai tehdään ne "vajaat" toistot pienemmillä romuilla. Näitä en tee "puoleenväliin" vaan esim noinn 5cm rinnasta. Ja tuossa rintaan asti tehdyssähän liike jatkuu heti eikä tehdä pysäytystä, eli ei sen takia jännitys katoa ojentajilta. Testaile niin ehkä huomaat eron.

Juu arvelin että tätä haetaankin, ajattelin vain yleistää kaikille osapuolille että tuolla tekniikalla ei ehkä kovia kolmosia kannata ottaa.. tai no niin :) Ja kyllä, en oikein ymmärrä kahden viimeisen lauseen pointtia? Juurihan itse tuon asian ilmaisin tuossa ylempänä? :D

pena

Juu arvelin että tätä haetaankin, ajattelin vain yleistää kaikille osapuolille että tuolla tekniikalla ei ehkä kovia kolmosia kannata ottaa.. tai no niin :) Ja kyllä, en oikein ymmärrä kahden viimeisen lauseen pointtia? Juurihan itse tuon asian ilmaisin tuossa ylempänä? :D

Siis jännitys ei häviä ojentajilta sen takia että tanko jäisi lepäilemään rinnalle, se häviää jokatapauksessa (ainakin osaksi) kun lasketaan rintaan asti. Arvelinkin että tuo aikaisempi postaukseni aiheuttaa epäselvyyttä... :D

En siis väitä että toinen tapa olisi väärä ja toinen oikea, ne on vaan erilaiset tavat toteuttaa liike ja käytän itsekin molempia. Suurimmassa osassa liikkeitähän pääsääntöisesti voidaan tuota jännitystä pitää yllä hiukan muokkaamalla liikettä.

Siis jännityshän oikeastaan katoaa kun lihas ei ole 'aktiivinen' tiedä sitten jokaisella se on varmaan hieman eri asia missä ja milloin. ^ Mutta asiahan on juurikin niinkuin mainitsit :)

Ojentaja kuuluu joo, IMO, niihin lihasryhmiin, joiden kohdalla tuntumapumppailu ei välttämättä ole paras taktiikka. Kuitenkin esimerkiksi kapeassa penkissä kannattaa mielestäni keskittyä yläasennossa niin sanottuun huippusupistukseen ja laskea kylkiä hipoen hitaasti alas lihasta jännittäen. Itse lasken tangon melkeinpä ylimmäisten vatsapalikoitten päälle noin sentin korkeudelle, josta räjähtävästi ylös. Mieluummin tosin teen käsipainoilla, jolloin käsien asennon saa hieman luonollisemmaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom