ojentajien tehokas treenaus!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japee
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Teen AINA ojentajapäivänä yhen ison pääliikkeen, kapee penkki/dippi, ja sitte yks kaks pienempää, just pushdown taljas, ranskalainen, jnejne..

Mut joo, koita noita isoja liikkeitä!

Onko "turhaa" tehä dippii ilman lisäpainoi tein ensimmäistä kertaa tänään g6:ses penkin tilalle dipin ilman lisäpainoi 3x10 ja sitte 3x10 peck deckii

Muistaakseni taljapunnerrukset eivät aktivoineet ojentajasta kuin kolmasosan, vaikka hypertrofia ja pumppi onkin katossa. Myös toisaalta, ojentaja koostuu lähinnä nopeista lihassoluista, jotka tykkäävät lyhyistä sarjoista ja raskaista romuista. Edellisen takia, itse olen jättänyt yli 8 toiston sarjan vain pariin kertaan viikkoa kohden.

Mulla ainakin dippi lisäpainoilla ottaa ojentajiin osumaa kivasti,ja taljassa myös.
mäki käytän taljassa lisäpainoja:)

joo kyl toi dippi painojen kanssa tuntuu nappaavan ihan hyvin. ja taljalla saa hyvän pumpin.

RASKAITA PUNNERRUKSIA PÄÄLIIKKEEKSI! Vaikka kapea penkki tai dippi ei olisikaan paras liike hypertrofian kannalta, ovat ne tärkeitä ja raskaita punnerruksia ojentajille. Taljapunnerrukset ym. hilavitkutukset viimeiseksi liikkeeksi, IMO.

Komp! Itse en ole tehnyt juuri koskaan (paitsi treenien varhaisimmat alkuajat taljakitkutuksineen) muuta ojentajille kuin kapeaa penkkiä normipenan, vinopenan ja pystypunnerruksen lisäksi ja tuolla karun yksinkertaisella reseptillä ojentajat tuntuvat kuitenkin olevan yksi parhaiten kasvavista lihaksistani.

Mentula ylisti kapeaa penkkiä ehdottomasti parhaimmaksi ojentajan massaliikkeeksi hcbb:ssä, samoten Jay Cutler eräällä treenivideollaan. Aika kovassa suosiossa taitaa olla kyseinen liike myös voimanostajilla. Eli eiköhän kyseessä ole jonkin sortin "viisastenkivi" ojentajatreeniin haettiimpa massaa tai voimaa.

Kapeassa penkissä ei meinaa tuntumaa saada, mutta kai se sitten on silti parempi punnertaa raskaita romuja, kun mietiskellä hypetrofiaa ja muuta paskaa taljoilla.

Kyllä ne kovat punnerrus liikkeet kasvattaa niitä ojentajia parhaiten. Eli tee vaan dippiä ja erillaisia punnerruksia kapeahkolla otteella.

Toki voit myös kokeilla treenata ojentajia usemamman kerran viikkoon.

Kapeassa penkissä ei meinaa tuntumaa saada, mutta kai se sitten on silti parempi punnertaa raskaita romuja, kun mietiskellä hypetrofiaa ja muuta paskaa taljoilla.
Heh. Varmaan kohtuu olennainen osa tuo hypertrofia lihaksen kasvua kuitenkin ajatellen, kun se sitä itseään juuri tarkoittaa.;)

IMO molempi parempi. Raskaat punnerrukset ja raskaat ojennukset plus muut pumppailut. Ei ole mitään yhtä tapaa tehdä asiat oikein ja että yksi liike ylitse muiden ja kaiken ikinä. Raskasta on ojentajille myös käyttää searchiakin, kun ojentajista on tuhat ja yksi treenitreadia.:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä tulee tehtyä ojentajille kapeaa penkkiä kohtuu romuilla + ojentaja punnerruksia taljassa kahdella ja yhdellä kädellä + niskantakaa punnerrus käsipainolla yhdellä kädellä.. Olen huomannut että ojentajat kyllä kasvaa ja kehittyy noilla liikkeillä

Niin kuten tässä on sanottukkin niin kyllä esimerkiksi dippi ja kapea penkki ovat kovempia liikkeitä ojentajille kuin taljat ja ranskalaiset.

Mitä mieltä porukka on, että mitä eroa käytännössä on dipissä ja kapeassa penkissä? Onko toinen "parempi"?

Mulla alkoi yhtäkkiä ranskalaista tehdessä muljua olkapää paikoiltaan ja takaisin. Ihan siis puun takaa, aikaisemmin ole ollut mitään vaivaa. Tuntuu vaan "pikkasen" häijyltä, ei kauheesti huvita ranskalaista vääntää. Mitään kipua tästä ei ole aiheutunut.

Osaako kukaan valaista mistä tää voisi johtua? :D

No mä taasen en dippiä tee, kun siitä on niin huonoja muistoja. En tiedä oonko sitten mennyt siinä liiankin alas asti, mutta rinta oli viime kerrallakin siitä lastan keskeltä eli tissien välistä ihan hemmetin kipeä vielä viikko tuon treenikerran jälkeen. Jäykkyys oli todella kovaa luokkaa, koska henkeäkin ahdisti tuo kipuilu.

No mä taasen en dippiä tee, kun siitä on niin huonoja muistoja. En tiedä oonko sitten mennyt siinä liiankin alas asti, mutta rinta oli viime kerrallakin siitä lastan keskeltä eli tissien välistä ihan hemmetin kipeä vielä viikko tuon treenikerran jälkeen. Jäykkyys oli todella kovaa luokkaa, koska henkeäkin ahdisti tuo kipuilu.

Mulla ei ole kyllä mitään ongelmia ollut dipissä ikinä.. Lasken niin alas kun tuntuu hyvältä ja nimenomaan ojentajapainotteisesti se on oiva liike.:)

No mä taasen en dippiä tee, kun siitä on niin huonoja muistoja. En tiedä oonko sitten mennyt siinä liiankin alas asti, mutta rinta oli viime kerrallakin siitä lastan keskeltä eli tissien välistä ihan hemmetin kipeä vielä viikko tuon treenikerran jälkeen.
Minulla oli samanlaista kipuilua kun aloin tehdä dippejä, mutta muutaman viikon ahkeran dippaamisen jälkeen meni kyllä pois. Menet todennäköisesti "liian" alas, vaikka minun mielestä ei voi koskaan mennä liian alas, kunhan olkapäät eivät pamahda.

Pakko sanoa tähän väliin, että sähän oot pläty melkeen yhtä tiukassa kunnossa kuin minä ;) Hyvin kyllä varjot tekee tehtävänsä tuossa avatarissa. Sori offtopic.

Pakko sanoa tähän väliin, että sähän oot pläty melkeen yhtä tiukassa kunnossa kuin minä ;) Hyvin kyllä varjot tekee tehtävänsä tuossa avatarissa. Sori offtopic.

:offtopic: Joo kiitos :D Toi nyt on tollainen epämääräinen varjokikkailukuva mutta kai tässä kohtuu tiukassa kunnossa on. Saa nähdä mitä juhannus saa aikaiseksi, kun en liiemmin ajatellut stressata siitä mitä silloin suuhun laittaa.

Tee ojentajat kaksi kertaa viikossa. Eka treenissä vaikka rinnan kanssa tee ranskalainen punnerrus ja taljapunnerrus muutama sarjaa ja toistot 8-10 noin minuutin palautukset. Toisessa treenissä kapea penkki ja dippi supersarjana, taas 3 sarjaa mutta toistot 4-6 kapeassa penkissä ja dipissä 6-8. Voin kokemuksesta sanoa, että toimii!!! Sain ojentajiin lyhyessä ajassa tosi paljon piffiä.

Mulla alkoi yhtäkkiä ranskalaista tehdessä muljua olkapää paikoiltaan ja takaisin...

Mulla kävi samalla tavalla raskaissa penkkipunnerruksissa. On joskus pyörähtäny toi olkapää melkee ympäri. Veikkaisin et se on joko jotain heikkoutta olkapään seudulla, kiertäjäkalvosimen löysyyttä tai vast.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom