Ojentajat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viikinki_84
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 OJENTAJA – KÄSIVARREN VOIMAN MOOTTORI 🔥

Meta description: Tekniikat, liikkeet ja vinkit tehokkaaseen ojentajatreeniin vahvuuden ja massan kasvattamiseksi.

salilla on yks joka "puolittaa" painot ja siinä max on 70kg, ja vaijereilla kulkee (aika kevyt, tosin siinä on 2 pystyputkea jotka pitävät painot aloillaan, mutta ne liikkuvat ja sulkevat välillä liikerataa ja painoa tulee lisää JA PALJON), kun taas ylätalja menee ketjiulla ja joskus 35kg painaa aivan helvetisti toisinaan voi saada 40kg helppoja sarjoja kun on ketju rasvattu!

Ainakin sillon kun väänsin alkuun 3-jakoisella: Ma: Rinta,ojentajat,olkapäät, Ke: Jalat,hauis, Pe: Selkä, ei maanantain treenistä tosiaan mitään meinannut tulla. Penkkiä maanantaina ja siihen raskaat ojentajapunnerrukset + vielä olkapäät niin aina oli tukossa sen jälkeen.

4-jakoisella: Ma: Rinta,hauis, Ti: Jalat, To:Ojentajat,olkapäät Pe: Selkä homma toimii hyvin ja ojentajat kerkee palautua maanantaisesta penkistä torstain ojentajapunnerruksiin. Huomaa kyllä hyvin esim. jos ojentajat ei ole palautuneet itellä: Joskus jalkareenin tilalta tiistaina yritin tehdä dippiä niin on ojentajat sen verta kipeät ettei hommasta mitään tule.

ja

Chef sanoi:
En saa ojentajapunnerruksessa taljassa molemmin käsin kuin 25kg:eek: , vaikka penkistä nostan kuitenkin +80. Ojentajani eivät ole edes mielestäni pienet siihen nähden mitä nostan.

Laitteessa jossa teen ojentajapunnerruksen vaijeri menee neljän väkipyörän kautta tangon ja painokelkan välillä. Voisiko tässä tulla jotain kitkavoimia, että vastusta olisikin enemmän kuin mitä kelkassa on painoa?

Laite tuplaa vastuksen jossain liikkeissä, mutta ylätaljassa sen ei pitäisi tuplata.

Kertokaa myös mitä itse nostatte penkistä ja saatte ojentajapunnerruksessa.

Niin ja tuossa on kyseinen laite: http://www.wrange.fi/epages/wrange.storefront/43d4da6c0011d37027195274eb07069c/Product/View/3629

Mä teen siinä ylätaljassa ojentajia 35kg...jos nyt oikein asian ymmärsin/tarkoitan samaa liikettä:D

Pyranha sanoi:
Pakassa lienee rissa vastuksen puolittamiseksi, jos ei mä vaihdan alaa :itku:

:D. Niin..oisko kellään kuvaa siit liikkestä?

kun siis ei se tuo ole mikä tos on linkitettynä:eek:

Mun mielestä se kyl liikkuu ihan saman verran jos nyt näin nopeasti mietin..:rolleyes: Tiedä sitten...täytyypi huomenna testata..En sitten tiedä.

Meah sanoi:
Mun mielestä se kyl liikkuu ihan saman verran jos nyt näin nopeasti mietin..:rolleyes: Tiedä sitten...täytyypi huomenna testata..En sitten tiedä.
No jos ihan tavallisesta taljasta puhutaan, ja painopakan päällä on hihna-/vaijeripyörä, niin on erittäin todennäköistä, että vastus puolittuu. Eli onko siinä painopakan päällä kiinni rissa?

Entä onko taljassa ainoastaan yksi paikka kahvalle, vai onko siinä kaksi paikkaa, toinen alhaalla ja toinen ylhäällä?

Jos teen esim. hauista yhdellä kädellä niin teen kympillä ja se kyllä tuntuu hyvin, kokeilin kyllä 15 mutta se on tosi raskas. sillä menee arviolta noin 4-5 toistoa? ja ainakin toi 10 vastaa sitä mun käsipainoa joka myös on 10 verran, ehkä hieman raskaampi..? Voi kyllä hyvinkin olla tuo noinkin. Tosin tuo 35 on kyllä tosi tiukka, sillä menee n. 4-6 toistoa..30kg teen kun teen toistoja n. 10 Täytyypi huomenna katella...

siis siihen ylös voi laittaa painon ja alas jos haluu vaik hmm..jalkoi treenata. mä en tiiä mikä rissa on.:nolo:

35kg ojentajapunnerrus ylätaljassa ja nainen , en usko. runnot sen kropalla /omalla massalla alkuun, aika vähän tekemistä ojentajien kanssa loppupeleissä tai toinen vaihtoehto on että teet sen ns ruhl tyylillä eli olet omalla painolla sen tangon päällä ja työnnät sitä sillain jännästi alaspäin(ikäänkuin kapea pena) jolloin myös rinta tekee voimakkaasti töitä.

voi olla tota kapean penkin tyyliä..mutta kyllä se ojentajat hyvin pumppiin saa:D Noh, katotaan vuoden päästä uudelleen, jos ei ojentajat oo kehittyny kunnolla niin siinä vika sit..hehe.

Tuleepahan tissitkin treenattua kunnolla;)

Meah sanoi:
voi olla tota kapean penkin tyyliä..mutta kyllä se ojentajat hyvin pumppiin saa:D Noh, katotaan vuoden päästä uudelleen, jos ei ojentajat oo kehittyny kunnolla niin siinä vika sit..hehe.
joo ottaa se ojentajaan kyllä hyvin vaikka tuossa mainitsinkin ettei ole ojentajan kanssa juuri tekemistä:), itekki oon joskus ko liikettä tehnyt sillä tyylillä.

painoa saa vain pistää tuolla ns ruhl tyylillä roimasti lisää verrattuna normaalisti tehtävään pushdowniin.

Mä oon kopsannu JWO:n treenityyliä siinä. :D Täytynee kysyä häneltä onko hyväksi,heh.:nolo:

Meah sanoi:
Jos teen esim. hauista yhdellä kädellä niin teen kympillä ja se kyllä tuntuu hyvin, kokeilin kyllä 15 mutta se on tosi raskas. sillä menee arviolta noin 4-5 toistoa? ja ainakin toi 10 vastaa sitä mun käsipainoa joka myös on 10 verran, ehkä hieman raskaampi..? Voi kyllä hyvinkin olla tuo noinkin. Tosin tuo 35 on kyllä tosi tiukka, sillä menee n. 4-6 toistoa..30kg teen kun teen toistoja n. 10 Täytyypi huomenna katella...

voi mennä metsään kun en osaa erottaa mitkä on kiloja ja mitkä toistoja.
35kg puolittavalla taljalla on jo aika raskas tehdä 1 käden habaa, jos se ei puolita niin uskoisin sun haban olevan aika iso.

ja tuo ruhlin tyyli taljassa = dippiä taljassa

hupsista, sekoitinkos nyt taljat:D mussu sano et se on se ristitalja missä teen ja se puolittuu se paino:D :nolo: . Mitäh? en mä oo väittäny et teen yhen käden habaa 35 kilolla? siis teen sitä 10 kilolla?:eek:

Back
Ylös Bottom