Ojentajat

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve! Olen alkanut huomaamaan treenaillessani että vasen ojentaja alkaa jäämään jälkeen aloittaessani voimaharjoittelun pitkästä aikaa. Tai siis ylhäältä hyvä, molemmissa samankokoiset pallukat mutta alempana vasen ojentaja ei ole niin muodokas kuin oikea jos mitään selityksestä ymmärrätte :D ärsyttävää kun kiinnittää itse aina huomiota siihen :/ millä tekniikalla saisin vasenta ojentajaani samaan muotoon kun oikeaa, any ideas?

Jos tarkotat sitä helvetin öljyä vai mitä paskaa olikaa nii ei kiitos :D ei tässä oikeastaan tarvitse ratkaista kun se että mikä liike/liikerata käyttää eniten tätä osaa lihaksesta, itse kun en ole sitä onnistunut havainnollistamaan. Toinen taas jää kunhan tuo nyt selviää että miten tasapainotan liikeratani liikkeissäni mitkä nyt ojentajiin käy ettei kävisi juuri näin että toinen jää jälkeen - toinen vetää edellä

Voi olla ihan geeneistäkin kiinni eroavaisuudet lihaksien muodossa. Jos toinen ojentaja on kuitenkin selkeästi heikompi niin tekemällä isoja liikkeitä vapailla painoilla, erityisesti kässäreillä, pitäisi auttaa poistamaan noita epätasaisuuksia. Myös eristävät liikkeet ojentajille kannattaa tehdä vuorokäsin, milloin vahvempi puoli ei pääse dominoimaan liikkeessä ja täten aiheuttamaan tuota epätasapainoa. Toivottavasti tuosta nyt jotain jäi käteen.

Ei sille paljoa mahda eikä siihen kannata kiinnittää huomiota ellet mikään ammattibodari ole. Jos treenaat toista enemmän tai eri tavalla kuin toista, menevät ne epätasapainoon ja se haittaa muidenkin lihasten treenaamista. Itsellä vasen hauis on huomattavasti muodokkaampi kuin oikea, samoin ojentaja.

Ei sille paljoa mahda eikä siihen kannata kiinnittää huomiota ellet mikään ammattibodari ole. Jos treenaat toista enemmän tai eri tavalla kuin toista, menevät ne epätasapainoon ja se haittaa muidenkin lihasten treenaamista. Itsellä vasen hauis on huomattavasti muodokkaampi kuin oikea, samoin ojentaja.

Itsellä sama. Outoa siinä on kyllä se, että oikea on hivenen voimakkaampi... Ojentajan ja hauiksen muodokkuuteen vaikuttaa luonnollisesti myös olkapäiden koko.

Luultavasti ajan myötä koot ja voimaerot tasoittuvat ja jos eivät niin yhden raajan liikkeitä ja vaikka sarja enemmän heikommalle. Sitten, kun ovat suht samat niin lopetat tuon. On mullakin vasen käsi kai kokonaisuudessaan pienempi kuin oikea, koska oikea kätinen olen. En silti tee mitään ylimääräistä vasurille sitten ehkä, kun toinen hanska on 50cm ja toinen 40cm niin pitää alkaa harkitsemaan :D

Mutta jotain liikkeitä: kickback kässärillä/taljassa, yhden käden ojentajapunnerrus seisten, skullcrucher kässäreillä, penkkipunnerrus kässäreillä, pystypunnerrus kässäreillä ja vaikka tate press (jos jotain eksoottisempaa haluaa kokeilla) http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/tate-press

Normaalisti teen ihan bodybuilding tyylistä treeniä, niin nyt ajattelin vetää ja olen aina bout 2-3 kertaa vuodessa vetää kuukauden mittaisia voimatreenejä, niin useinmiten eroavaisuuksia ei varmaankaan kerkeä tulla tai jotain tuollaista, mutta nyt sitten niitä on alkanut ilmentymään ympäri kehoa :O ärsyttävintähän on se kun laitat paidan päälle ja tunnet ne kaikki :D esimerkiksi taas vasemman puoleinen latsi tuntuu suuremmalta, kuin myös vasen hauis kasvanut suuremmaksi; nämä käsien vastakkaisuudet lienee kun olen molempikätinen? Mutta voisiko tuo olla vain että heikommat lihakseni/vahvemmat lihakseni turpoavat raskaista useata lihasta käyttävissä treeneissäni, kun bodyohjelmallani keskitän aina liikkeeni siihen lihakseen mihin kuuluukin? No pitää varmaan tehä sit iha pari sarjaa keskittäen näille lihaksille jotka pienempiä ovat ellei ole sitten mahdollista että isommat ovat vain turvonneet syystä tai toisesta, koska normaalistihan ne ovat aikalailla samaa kokoluokkaa. Eikä tuolla nyt oikeasti mitään väliä taida olla kun teilläkin vastaajilla jokaisella sama 'ongelma' tuntuu olevan :P

Normaalisti teen ihan bodybuilding tyylistä treeniä, niin nyt ajattelin vetää ja olen aina bout 2-3 kertaa vuodessa vetää kuukauden mittaisia voimatreenejä, niin useinmiten eroavaisuuksia ei varmaankaan kerkeä tulla tai jotain tuollaista, mutta nyt sitten niitä on alkanut ilmentymään ympäri kehoa :O ärsyttävintähän on se kun laitat paidan päälle ja tunnet ne kaikki :D esimerkiksi taas vasemman puoleinen latsi tuntuu suuremmalta, kuin myös vasen hauis kasvanut suuremmaksi; nämä käsien vastakkaisuudet lienee kun olen molempikätinen? Mutta voisiko tuo olla vain että heikommat lihakseni/vahvemmat lihakseni turpoavat raskaista useata lihasta käyttävissä treeneissäni, kun bodyohjelmallani keskitän aina liikkeeni siihen lihakseen mihin kuuluukin? No pitää varmaan tehä sit iha pari sarjaa keskittäen näille lihaksille jotka pienempiä ovat ellei ole sitten mahdollista että isommat ovat vain turvonneet syystä tai toisesta, koska normaalistihan ne ovat aikalailla samaa kokoluokkaa. Eikä tuolla nyt oikeasti mitään väliä taida olla kun teilläkin vastaajilla jokaisella sama 'ongelma' tuntuu olevan :P

Herranjumala sentään. :O

No ei, pelleily sikseen. Kokeileppa tämmöstä:

1A-AlanB.jpg

"Mutta ei tuo oo mahollista."

Ei olekaan, mutta kun istut maassa jalat suorana (tai koukussa riippuen miten paksu poika olet) ja kyynärvarsi suorana pusket TÄYSIÄ lantiota eteenpäin ja ylöspäin, eli koetat taistella tuota asentoa kohti, niin ojentajat kramppaa ensimmäisenä. Tai sitten pääset tuohon asentoon, otat kuvan ja alat opettaan mua.

Pointti ois aktivoida ojentajia niin että varmasti käytät kaikenmaailman käsipainohömpötyksissä niitä sitten yhtä paljon. Taisi joku jo sanoakin, mutta jos on taipumusta epäsymmetrisyyteen niin peilin/spottaajan eteen punnertamaan ja unilateraaliset liikkeet helvettiin = perusliikkeitä kahella raajalla.. plus ne aktivointidrillit jotka on ihan must.

Offtopikkina: en ole about koskaan saanut prässissä, kyykyssä, maastavedossa enkä jullessa perskannikoita tasaisesti kipeäksi, aina pusken oikealla jotenki enemmän ja varon vasenta kun joskus sen loukkasin. Oon alkanu tekeen pers-aktivointia sillee "koira kusee palopostille" -tyyliin ennen jokaista jalkatreeniä, ja on tasaisesti aina molemmat kannikat kipeänä jälkikäteen :) Ojentajan aktivoinnit ennen kapeaa penkkiä, edes 20-30 sekuntin edestä (5-10 sekuntin sarjoina) on ihan maaginen apu dynaamisiin liikkeisiin, ja paras niistä drilleistä on munsta joko mannan harjoittelu, tai sitten jumppakumpparilla olka- ja kyynärvarsi suorana lantion edessä nauhan veto "lantion läpi." Ja täysiä.

Huh, ei varmaan liittyny muuten ku ojentajiin.

Kirjoitin tästä juuri tuohon aloittelijoiden kyselyketjuun. Eli normaalia että ihminen ei ole symmetrinen. Ei tuohon liikaa kannata huomiota kiinnittää, siis salilla. Enemmänkin siihen mitä muuten teet esim duunissa, nostatko aina toispuolisesti jne jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsellä on vasen puoli yläkropasta kauttaaltaan isompi kuin oikea, mitä tahansa liikettä tehdessä huomaan että kädet liikkuvat eri asennossa. Vasen olkapää siis "kulkee" alempana ja edempänä kuin oikea. Oon joskus yrittänyt pakottaa olkapäitä samaan asentoon, mutta ei se toiminut. Nivelet tulivat vain kipeiksi. Tuntumakin on erilainen. Vasemman puolen lihakset ottaa paljon kovempaa pumppia kuin oikea puoli. Vittumaisinta ehkä se, että vasen olkapää on pumpissa maastavedosta ja kyykystä lähtien jokaisessa liikkeessä. Voitte kuvitella kuinka huomattava koko ero mun olkapäillä on :jahas:

Syitä en todellakaan tiedä, en ole loukannut olkapäitä koskaan missään.

Postin arvo ehkä tasan nolla, mutta sanoimpahan silti :D

Mites se selkäranka sulla, siellä mitään kiertymää tai jalkojen pituuksissa epätasaisuutta? Itselläni on myös toinen olkapää alempana, kaikki ihan kunnossa, mutta ilmeisesti en vaan ole ihan täysin symmetrinen.

Mites se selkäranka sulla, siellä mitään kiertymää tai jalkojen pituuksissa epätasaisuutta? Itselläni on myös toinen olkapää alempana, kaikki ihan kunnossa, mutta ilmeisesti en vaan ole ihan täysin symmetrinen.

Mullako? Selkä kunnossa, jaloista muistaakseni joskus ala-asteella sanottu että hieman lyhempi. Viimeksi kutsuntatarkastuksessa kateltu jalkoja, eikä ainakaan mitään sanottu.

Oon jo pidempään miettinyt, kun itsellä vasen hanska kokonaisuudessaan on hivenen kookkaampi ja voimakkaampi kuin oikea. Voiko tää johtua aikuisten oikeesti siitä että wänkkäämisestä 70% tapahtuu vasurilla. varsinkin jos tätä tekee päivittäin? :D

Mullako? Selkä kunnossa, jaloista muistaakseni joskus ala-asteella sanottu että hieman lyhempi. Viimeksi kutsuntatarkastuksessa kateltu jalkoja, eikä ainakaan mitään sanottu.

Kutsuntatarkastuksella voi nyt yleisesti heittää vesilintua, sillä niissä harvemmin mihinkään kukaan mitään huomiota kiinnittää. Käy vaikka katselemassa oikealla lääkärillä. Ihan näin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon.

Kutsuntatarkastuksella voi nyt yleisesti heittää vesilintua, sillä niissä harvemmin mihinkään kukaan mitään huomiota kiinnittää. Käy vaikka katselemassa oikealla lääkärillä. Ihan näin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon.

Paitsi jos hakee erikoistehtäviin, niin niitä varten erikseen tehty tarkastus on\oli niin tarkka, että tarkempaa tutkimusta varten olis mitattu rasva% ja peniksen koko.

Itselläni on ojentajat aivan eri muotoiset. Voima eroja ei ole, mutta toisessa on kai niin eri kiinnityskohdat että lihasta ei näe kuin peilin kautta, kun toinen pullottaa ihan etupuolelle. On niissä toki kokoeroakin aika hyvin, mutta silti enemmänkin geneettinen ongelma. "Pahentunut" mitä enemmän ovat kasvaneet.

Paitsi jos hakee erikoistehtäviin, niin niitä varten erikseen tehty tarkastus on\oli niin tarkka, että tarkempaa tutkimusta varten olis mitattu rasva% ja peniksen koko.

Siinä tapauksessa seison korjattuna. Luulin että kyse on siitä perus "joo ootsä ihminen" -tason jutusta. Ja OT loppuu :)

mulla taas olkapäät eri tasossa, duunista johtuen.. pitäsköse käydä jossaki fysioterapeutilla jos ne fiksaa kuntoon? :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom