Oikea suhde prot-hiilarit-rasva?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Depch
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä mikä on optimisuhde tiukan lihasmassan hankintaan?
2g protskuja/kg, mutta miten hiilareiden ja rasvan laita?

Itse treenaan 3krt/vk, 188/78 melko aloittelija ja nyt vasta ensimmäistä kertaa aloin perehtyä ruokavaliooni tarkemmin.

Laskin kalorilaskuri.fi:ssä että tarviin noin 3500kcal päivä tulosten aikaan saamiseksi, ja järkytys oli melkoinen kun huomasin nykyvauhdilla jääväni tavoitteesta lähes 1500kcal!! Toisin sanoen syön ilmeisesti kuin hiiri.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
moni kayttaa sellaista kun 30-40-30 suhdetta
mutta kai se on aina vahan henkilokohtaistakin mika kenellekin parhaaksi omaan harjoitteluun osoittautuu.

Tuo prot-hh-r 30-40-30 % päivittäisestä energiansaannista on ollut yleisin mihin olen törmännyt, ja varmasti ihan pätevä. Tosin itse olen nykyään pahimman luokan antihifisti, enkä oikeastaan katso enää mitään muuta kun että saan suunnilleen 2g/painokilo proteiinia per päivä, joten mitä minä mistään tiedän :D.

Mitään yleistä makroravinteiden optimisuhdetta ei ole olemassakaan. Omien kokemusteni ja lukemani perusteella sanoisin, että rasvaa minimissään 15-20%, ei kuitenkaan päälle 30% ellei olla low-carbilla tms. Bulkilla vähemmän proteiinia ja enemmän hiilaria, dieetillä taas toisinpäin eli enemmän protskua ja vähemmän hiilaria.

Suositut

Back
Ylös Bottom