Oikea määrä ravintoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

MTM1977

WTF
Mode
Tästä on paljon keskustelua, mutta ajattelin kuitenkin kysyä mielipidettä kokeneemmilta.

Eli, mulla on pituutta 176cm ja painoa 77kg.

Mikä olisi "oikea" määrä ruokaa päivässä, että lihasmassan kasvu olisi mahdollista, mutta läskiä ei kertyisi?

Tällä hetkellä syön treenipäivänä suunnilleen seuraavalla tavalla:

aamupalaksi kaurapuuroa + maitoa

11-12 aikoihin päivällä joko työpaikan ruokalassa isohko satsi ns. perusruokaa taikka sitten esim. kiinalaisessa ravintolassa riisiä, kanaa yms.

Työpäivän jälkeen taas normaalia kotiruokaa, eli riisiä, pastaa tai perunaa ja siihen lisäksi kanaa taikka lihaa ja tietysti kasviksia.

Pari tuntia siitä niin otan noin desin heraproteiinia ja puolituntia sen jälkeen treenaamaan.

Heti treenin jälkeen otan palautus juoman jossa on desi heraproteiinia, desi maltodexteriiniä ja 5-10 grammaa kreatiiniä.

Tunti, pari treenin jälkeen syön vielä iltapalaksi joko puuroa taikka sitten ruisleipää.

Lepopäivänä muuten samaan tyyliin, mutta jätän yhden proteiini annoksen ottamatta.

Onko tuossa paljon korjattavaa vai meneekö suunnilleen oikein?

training_day sanoi:
Tästä on paljon keskustelua, mutta ajattelin kuitenkin kysyä mielipidettä kokeneemmilta.

Eli, mulla on pituutta 176cm ja painoa 77kg.

Mikä olisi "oikea" määrä ruokaa päivässä, että lihasmassan kasvu olisi mahdollista, mutta läskiä ei kertyisi?

Tällä hetkellä syön treenipäivänä suunnilleen seuraavalla tavalla:

aamupalaksi kaurapuuroa + maitoa (prot.noin 20 g)

11-12 aikoihin päivällä joko työpaikan ruokalassa isohko satsi ns. perusruokaa taikka sitten esim. kiinalaisessa ravintolassa riisiä, kanaa yms. (prot. noin 30 g)

Työpäivän jälkeen taas normaalia kotiruokaa, eli riisiä, pastaa tai perunaa ja siihen lisäksi kanaa taikka lihaa ja tietysti kasviksia. (prot. noin 30g)

Pari tuntia siitä niin otan noin desin heraproteiinia ja puolituntia sen jälkeen treenaamaan. (prot noin 40 g.)

Heti treenin jälkeen otan palautus juoman jossa on desi heraproteiinia, desi maltodexteriiniä ja 5-10 grammaa kreatiiniä. (prot. noin 30 g)

Tunti, pari treenin jälkeen syön vielä iltapalaksi joko puuroa taikka sitten ruisleipää. (prot noin 10g)

Lepopäivänä muuten samaan tyyliin, mutta jätän yhden proteiini annoksen ottamatta.

Onko tuossa paljon korjattavaa vai meneekö suunnilleen oikein?

Korjattavaa on ainakin protskun saannissa. Lisäisin tohon pari kolme protskudrinkkiä, á 40 grammaa. Tuosta tulee noin about 160 g protskua, ja sehän on about 2 grammaa per painokilo, mutta itse olen huomannut vasta 3 grammaa riittäväksi. Myös välipäivinä on hyvä ottaa reilusti protskua.

Siihen, miten paljon kaloreita tarvitset, on vaikea vastata. Paras neuvoni on pitää ruokapäiväkirjaa, ja kokeilla, millä kalorimäärillä alkaa rasvaa kertyä.

Heikki722 sanoi:
Korjattavaa on ainakin protskun saannissa. Lisäisin tohon pari kolme protskudrinkkiä, á 40 grammaa. Tuosta tulee noin about 160 g protskua, ja sehän on about 2 grammaa per painokilo, mutta itse olen huomannut vasta 3 grammaa riittäväksi. Myös välipäivinä on hyvä ottaa reilusti protskua.

Siihen, miten paljon kaloreita tarvitset, on vaikea vastata. Paras neuvoni on pitää ruokapäiväkirjaa, ja kokeilla, millä kalorimäärillä alkaa rasvaa kertyä.

Oiskohan esim. Fastin massanlisäysjuoma hyvä tuohon lisäproteiinin saamiseen?

En usko, että mulla kovin helpolla tulee ongelmia sen rasvan kertymisen kanssa, kun treenaan myös itsepuolustusta, jossa kaloreita kuluu aika mukavasti, mutta ajattelin kuitenkin varmistaa.

training_day sanoi:
Oiskohan esim. Fastin massanlisäysjuoma hyvä tuohon lisäproteiinin saamiseen?

En usko, että mulla kovin helpolla tulee ongelmia sen rasvan kertymisen kanssa, kun treenaan myös itsepuolustusta, jossa kaloreita kuluu aika mukavasti, mutta ajattelin kuitenkin varmistaa.

Fastin tuotteet on ihan hyviä. Massanlisäysjuomissa miltei poikkeuksetta maksat sokerista ja maltodekstriinistä kovan hinnan. Säästeliään massanlisäysjuoma syntyy perusproteiinista (Esim Hera) ja Maltodekstriinistä (saa esim. Pakkiksen kaupasta, prismasta...)

Jos haluaa vielä vähän jerkkua lisää, niin tujauta sekaan ruokalusikallinen Kreatiinia ja pari ruokalusikallista dekstroosia. Nyt juoma toimii myös mainiona palautusjuomana!

Heikki722 sanoi:
Fastin tuotteet on ihan hyviä. Massanlisäysjuomissa miltei poikkeuksetta maksat sokerista ja maltodekstriinistä kovan hinnan. Säästeliään massanlisäysjuoma syntyy perusproteiinista (Esim Hera) ja Maltodekstriinistä (saa esim. Pakkiksen kaupasta, prismasta...)

Jos haluaa vielä vähän jerkkua lisää, niin tujauta sekaan ruokalusikallinen Kreatiinia ja pari ruokalusikallista dekstroosia. Nyt juoma toimii myös mainiona palautusjuomana!

Kiitoksia!

Ostin nimittäin Fastin massanlisääjää, jossa on hera-, maito- ja soijaproteiinia, sekä kolmea eri hiilihydraattia (ulkoa en muista mitä olivat), kun sattui olemaan Prismassa tarjouksessa :)
Palautusjuomana olen tosiaan ottanut sitä heraprotsku/malto/kreatiini sekoitusta.

Heikki722 sanoi:
Korjattavaa on ainakin protskun saannissa.

:offtopic:

Heikki, lasketko sä omiinn protskuihin kaikki syödyt prodet kuten esim. viljatuotteista tulleet? Tuolla tavalla tulee mullekkin varmaan jotain ~3g/kg. Mulla on ollut tapana laskea vaan hyvistä lähteistä tulleet eli liha, kana, kala, tiedät kyllä...

Mulla on kanssa ollut hieman ongelmia syömisen kanssa; yritän saada massaa lisää, mutta paino onkin tullut vain alaspäin. :(
Ennen tätä ruokailua, joka oli vielä surkeampaa, paino oli n. 74 kg ja nyt paino on n. 71 kg.
Syönkö liian vähän? Arvioikaa:

Treenipäivän ruokailu:

Aamupala: 7 dl lautanen täynnä puuroa (puurossa 2,5 dl kauranhiutaleita, 2,5 dl maitoa ja 2,5 dl vettä)

Kouluruokailu: Normaali ruoka-annos, en tiedä tarkkoja määriä, + 6dl maitoa.

Välipala: Maitorahka, Milbona, 250g, siihen sekaan milbonan rasvaton jogurtti, 250g ja 1 dl kauranhiutaleita.

Päivällinen: Normaali ruoka-annos + 3 dl maitoa. 1 rkl rypsiöljyä.

Ennen treeniä 1 dl Fastin Hera 85:sta ja treenin jälkeen 1 dl Maltoa.

Iltapala: Milbonan maitorahka 250g. 1,5 rkl rypsiöljyä (joskus 2 rkl).

Ennen nukkumaanmenoa 1 dl ProSlowta.

CiioN:

Aamupalalle puuron lisäksi lisää proteiinia+2rkl rypsiöljyä,

Välipalalle lisää hiilareita.

Siis otat ennen treeniä proteiinit jauhoista, mutta et ota palautusjuomaan ollenkaan?Ota ihmeessä malton kanssa palakkariin myös protkujauhot!

Jos ei lähe paino nousemaan ollenkaan, niin lisää aterioiden kokoa aamupalasta päivälliseen asti.Kokonais kalorimäärä ratkaisee nouseeko paino.Jos saat jo painoosi nähden tarpeeksi protskuja niin lisää hiiliareiden määrää!kyllä se nousee ;)

Aamupalalla ei ole pakko ottaa öljyä. (yön katabolia loppuu nopeammin)
Välipalalla on nyt jo jogurttia ja kaurahiutaleita, joten hiilareita ei ainakaan tarvitse lisää. Mielummin vaikka rypsäriä.
Yleensäkin voisit syödä määrällisesti enemmän. Lisää yksi tuhti ateria tai kasvata aterioiden kokoja. Rypsiöljyä pari, kolme kertaa päivässä hörppäilemällä tulee helposti niitä kaivattuja hyviä lisäkaloreita.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
CiioN sanoi:
Mulla on kanssa ollut hieman ongelmia syömisen kanssa; yritän saada massaa lisää, mutta paino onkin tullut vain alaspäin. :(
Ennen tätä ruokailua, joka oli vielä surkeampaa, paino oli n. 74 kg ja nyt paino on n. 71 kg.
Syönkö liian vähän? Arvioikaa:

Treenipäivän ruokailu:

Aamupala: 7 dl lautanen täynnä puuroa (puurossa 2,5 dl kauranhiutaleita, 2,5 dl maitoa ja 2,5 dl vettä)

Kouluruokailu: Normaali ruoka-annos, en tiedä tarkkoja määriä, + 6dl maitoa.

Välipala: Maitorahka, Milbona, 250g, siihen sekaan milbonan rasvaton jogurtti, 250g ja 1 dl kauranhiutaleita.

Päivällinen: Normaali ruoka-annos + 3 dl maitoa. 1 rkl rypsiöljyä.

Ennen treeniä 1 dl Fastin Hera 85:sta ja treenin jälkeen 1 dl Maltoa.

Iltapala: Milbonan maitorahka 250g. 1,5 rkl rypsiöljyä (joskus 2 rkl).

Ennen nukkumaanmenoa 1 dl ProSlowta.

lisää treenin jälkeen ainakin vielä kunnon safka,n:30-60min treenin jälkeen.. :D

Luni sanoi:
lisää treenin jälkeen ainakin vielä kunnon safka,n:30-60min treenin jälkeen.. :D

Jep, treenin jälkeen ihan liian vähän ruokaa, etenkin hiilihydraatteja. Tietysti, jos salilla käynti menee kovin myöhäiseksi, niin ei niitä hiilareita kannata hirveitä määriä yötä myöten mättää.

detox666 sanoi:
Jep, treenin jälkeen ihan liian vähän ruokaa, etenkin hiilihydraatteja. Tietysti, jos salilla käynti menee kovin myöhäiseksi, niin ei niitä hiilareita kannata hirveitä määriä yötä myöten mättää.

Mites muuten on, itse käyn yleensä salilla niin, että treeni loppuu klo 20-21, mitä sen jälkeen vielä voi/kannattaa syödä?

training_day sanoi:
Mites muuten on, itse käyn yleensä salilla niin, että treeni loppuu klo 20-21, mitä sen jälkeen vielä voi/kannattaa syödä?
Kun sulla ei kerta ole mikään dietti päällä, niin vedä iltapalalla vielä lisäks vaikka satsi kaurahiutaleita, mutta ei ysin jälkeen kannata hirveitä alkaa mättämään. Riippuen tietysti siitäkin monelta meet nukkumaan. Yritä painottaa ruokailua, etenkin hiilareitten osalta, aamuun ja päivään. Aamupalalla varsinkin voi aika huolella vetää safkaa.

Villi veikkaus olisi, että kaloreita sun tulisi saada siihen 3000 pintaan. Jos liikut paljon, niin sitten tietysti enemmän.

EDIT: Oho, nyt kävi niin, että laadin tämän vastauksen tuon Ciionin ruokavalion pohjalta. Training day: Sun ei varmaan kannata hirveesti enempää hiilareita enää illalla vedellä, jos puuron syöt joskus ysin pintaan mutta pistä ennen nukkumaan menoa vaikka rypsäriä ja purkki rahkaa naamaan, niin ei yöllinen katabolia pääse heti iskemään.

Jos lisäisin tohon viimeseen rahka-annokseen noin desin kauranhiutaleita (vai pitäiskö enemmän?), ja söisin vielä lisäksi vaikka 80 g tonnikalaa ja 100 g raejuustoa/kanaa, niin olisko sitte toi ruokailu kunnossa? Niin ja aamulla vaikka raejuustoa puuron lisäksi.

detox666 sanoi:
Kun sulla ei kerta ole mikään dietti päällä, niin vedä iltapalalla vielä lisäks vaikka satsi kaurahiutaleita, mutta ei ysin jälkeen kannata hirveitä alkaa mättämään. Riippuen tietysti siitäkin monelta meet nukkumaan. Yritä painottaa ruokailua, etenkin hiilareitten osalta, aamuun ja päivään. Aamupalalla varsinkin voi aika huolella vetää safkaa.

Villi veikkaus olisi, että kaloreita sun tulisi saada siihen 3000 pintaan. Jos liikut paljon, niin sitten tietysti enemmän.

EDIT: Oho, nyt kävi niin, että laadin tämän vastauksen tuon Ciionin ruokavalion pohjalta. Training day: Sun ei varmaan kannata hirveesti enempää hiilareita enää illalla vedellä, jos puuron syöt joskus ysin pintaan mutta pistä ennen nukkumaan menoa vaikka rypsäriä ja purkki rahkaa naamaan, niin ei yöllinen katabolia pääse heti iskemään.

Mä en juurikaan pidä rahkasta, mikähän mahtaisi olla hyvä korvaaja sille?

Back
Ylös Bottom