Ohjelman vaihto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turisas
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaupunki
Espoo
Oon nyt käyny pari kuukautta puntilla. Teetin siis kuntosaliohjaajalla semmosen totutteluohjelman, jossa käydään koko kroppa läpi kerralla kolmesti viikkoon. No laitanpa sen samantien tähän teidän ihmeteltäväks:

Jalkaprässi istuen 2x10-15
Jalkojen ojennus 2x10-15
Reiden koukistus maaten 2x10-15
Reiden loitonnus istuen 2x10-15
Reiden lähentäjät istuen 2x10-15
Pohkeet jalkaprässissä 2x10-15
Penkkipunnerrus 2x10-15
Rintapuristus koneella 2x10-15
Niskantakaapunnerrus levytangolla 2x10-15
Pystysoutu 2x10-15
Soutu alataljalla 2x10-15
Taljan veto taakse leveällä otteella 2x10-15
Hauiskääntö 2x10-15
Ojentajaliike ylätaljalla 2x10-15
Jalkojen nosto 2x10-20
Selän ojennus 2x10-20
Vartalon kierto seisten 2x10-20

Nyt on omasta mielestä ainakin tullu nuo liikkeet aika hyvin tutuiks. Paino on noussu noin 68:sta 72:een. Toivottavasti ei ainakaan kaikki läskiä :D. Joka liikkeessä on painot noussu enemmän tai vähemmän. Kehitystä on kyllä varmaan haitannu se, että en oo päässy hirveen säännöllisesti salille, koska oon ollu aika paljon reissussa ja sairaana. Eli tarkotus oli parin kuukauden totuttelutreenin jälkeen vaihtaa jaoteltuun ohjelmaan. Itse vaihtaisin mielelläni, koska tämä ohjelma on niin pitkä että salilla kestää aika kauan ja tuntuu että aina ei jaksa ihan loppuun asti täysillä vetää. Koska kolme kertaa viikossa tuntus musta aika sopivalta määrältä salilla käyntiin ni tuntus luonnolliselta ottaa seuraavaks käyttöön kolmijakonen ohjelma. Vai? Oisko teiän mielestä parempi yrittää tehdä uus ohjelma ainakin osittain tän vanhan pohjalle, koska liikkeet ois jo ennestään tuttuja vai heivata tää kokonaan ja ottaa täysin uusi liikearsenaali? Oisko parempi mennä uudestaan sen kuntosaliohjaajan pakeille ja pyytää siltä uus jaettu ohjelma ja käydä se sen kaa kerran läpi vai vaikka tulostaa täältä Pakkikselta ensimmäinen 3-jakonen ohjelma joka silmään sattuu ja lähtee salille kokeileen? Tavotteena ois siis saada massaa. Kannattaako mun silti käydä vaikka lenkillä vaikka yritänki saada lisää massaa ku en kuitenkaan haluis enää pahemmin lihoo. Leuatki on tippunu viime vuoden 14:sta tänä vuonna 12:sta :( . Tai no tietysti ne saattaa tippuu vaikka paino nousis lihaksenki muodossa. Enhän ole rintahauispelle :D . Sehän on kai mahdotonta laihtua ja saada lihasta samaan aikaan? Eli syökö lenkillä käynti mun massankasvatusta koska ei jää niin paljoo ekstra-energiaa. Oon nimittäin aatellu että vois kesällä alkaa käydä aamuaerobisella ku ei tarviis niin aikaseen herätä. Mutta syödähän pitää kuitenki paljon joten laihtumisesta ei oo toivoo.

Ääh, nyt pakotan itteni lopettamaan ku viesti paisuu niin mahottomaks. Kiitos ja anteeks. :nolo:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Treeniohjelmasta...

Tuossa aikaisemmin oli puhetta tällä puolella muutamastakin eri treeniohjelmasta sekä tietysti seach:illa löytyy julma kasa treeni ohjelmia....ei muuta kun valitsemaan itselle sopivaa ja asenteella puntille :rock:

´Btw... Tuossa nykyisessä ohjelmassa ainakin itselle otti aika pahasti silmään nuo reiden lähentäjät ja loitontajat...Aloittelijan on kuitenkin hyvä pysyä aluksi aika perusliikkeissä.... :thumbs:

Voit teettä ohjelman ohjaajalla, se kuitenkin todennäköisesti maksaa jonkin verran. Pakkikselta löytyy varmasti yhtä hyvä ellei parempi ohjelma aivan ilmaiseksikin, siitä vain selaamaan. Kun löydät kiinnostavan vaihtoehdon niin laita se vaikka tämän viestiketjun jatkoksi niin eiköhän apuja tule.
Kolmijakoinen ohjelma kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta, ainakin jossain vaiheessa sellaistakin kannattaa kokeilla. Jokaisen pitää löytää itselleen sopivin tapa treenata eikä kukaan voi sitä puolestakaan tehdä. Kannattaa käyttää osittain noita samoja tuttuja liikkeitä joita olet jo tehnyt, ota kuitenkin rohkeasti mukaan myös uusia harjoitteita. Liikkeitä ja ohjelmaa tulee muutoinkin vaihtaa aina tietyin väliajoin jottei kehitys pysähdy.
Aloittelijalle ei ole mahdotonta laihtua ja kasvattaa lihasmassaa samalla, pidemmän aikaa harjoitelleelle se on kyllä vaikeaa. Aerobinen harjoittelu kannattaa kuitenkin ehdottomasti vaikka se osittain syökin lihaskasvua. Toisaalta se nimittäin ylläpitää ja kasvattaa kuntoasi, tällöin taas jaksat vastaavasti treenata lujempaa ja kehityt helpommin. Muista kuitenkin syödä runsaasti ja oikein, ilman riittävää energiansaantia lihas ei kasva. Kun olet saanut saliohjelmasi kuntoon niin pakkikselta löytyy myös apuja aerobiseen harjoitteluun.
Älä anteeksi pyytele vaan hanki itsellesi seuraava ohjelma ja eikun :whip: :) Tsemppiä treeneihin :thumbs:

Jos ne ohjaajat tekee sulle sen ohjelman ilmaiseksi niin annan ihmeessä tehdä se, mutta postaa se sitten tänne niin katotaan et siinä on ees jotain järkeä... :D Ohjaajia yhtään dissaamatta, mutta niitä on oikeesti niin monenlaisia, on ammattilaisia ja vähemmän ammattilaisia.

Ja tee ihmeessä se ohjelmasi tuttujen liikkeiden ympärille, otat sitten vähän kerrallaan uusia ja erilaisia liikkeitä joita opettelet. Kovat perusliikkeet kannattaa pitää mukana. Kyykky, mave, penkki, kulmasoutu, leuanveto, pystypunnerrus, hauiskääntö, rankalainen punnerrus. Noi tuli nyt ekana mieleen.

Nyt oon vihdoin saanu aikasiks suunnitella tätä uutta ohjelmaa eli
miten ois jotain tähän tyyliin:

Ma: Rinta, Yläselkä, Epäkkäät, Vatsat, Pohkeet

Penkki
Vinopenkki Käsipainoilla
Maastaveto
Kulmasoutu Tangolla
Leuanveto
Olan Kohautukset
Vatsarutistukset?
Sivuvatsat Kiertokoneessa?
Pohkeet

Ke: Jalat, Alaselkä

Kyykky
Reiden Ojennus
Suorin Jaloin Maastaveto
Selän Ojennus

Pe: Olkapäät, Ojentajat, Hauikset, Forkut, Pohkeet

Pystypunnerrus
Vipunostot Sivulle
Vipunostot Taakse
Ranskalainen punnerrus
Dippi
Hauiskääntö Tangolla
Hauiskääntö Käsipainoilla
Forkut Hauiskäännöllä Rystyset Ylöspäin?
Pohkeet

Sarjamääriä en oikeen osannu keksiä. Oisko jotain 2-3 per liike hyvä?
Jalkapäivänä ehkä vähän enemmän, kun liikkitä on niin vähän?
Massaa haussa, joten toistot siinä 8-12? Salilla, jossa käyn ei ole
kuin pienempiä vapaita painoja, joten joudun luultavasti tekemään
esim. maastavetoa ja kyykkyä Smithissä (onhan se se semmonen hökötys,
jossa tanko liikkuu pystysuunnassa ja tangon päät tulee pystypuitten
ulkopuolelle, jotta niihin voi työnnellä kiekkoja?). Onks siitä miten
haittaa?

Hmmm...

Tuota ohjelmaa voisi ehkä hieman yksinkertaistaa.
Vähän kovalle näyttäisi että ensin mave ja seuraavalla kerralla kyykky ja sjmv.
Eli mitä jos tekisit jaon vaikka näin....

Ma: Selkä + hauis
Selänojennus 2 x 15-20 (lämmittelyksi)
Mave 3 x 8-12
Kulmasoutu tangolla 3 x 8-12
Leuanveto 3 x max
Ylätalja eteen 2 x 8-12
Hauiskääntö suoralla tangolla (kokeileppas vaikka selkä seinää vasten) 2 x 8-12
Hauiskääntö kp 2 x 8-12

Ke: Rinta, ojentaja, olkapäät
Penkki lämmittely + 3 x 8-12
Vinopenkki kp 3 x 8-12
Ranskalainen punnerrus 3 x 8-12
Ojentajat taljassa 2 x 8-12
Pystypunnerrus edestä 3 x 8-12
ja vaikkapa viparit 2 x 8-12

Pe: Jalat
Kyykky lämmittely + 3 x 10-15
Prässi 3 x 8 - 12
Jalan ojentajat 2 x 10
Jalan koukistajat 2 x 10
Pohkeet 3 x 10
+ vatsat

Tuo on melkein kopio omasta ohjelmasta (tosin mulla on jalkapäivä ja rinta päivä toisinpäin ohjelmassa, sopii mulle, toisille ehkä huonommin :thumbs: )
Mut lähinnä pointtina se että, 3 x kova massaliike peräkkäisinä treenipäivinä käy aika rankaksi pitemmän päälle. Tässä mun 5 senttinen

Turisas sanoi:
Vedetäänkö leuat kämmenet itseen- vai poispäin?
Miten levee ote? Perus hartianlevynen?

vaihtele otetta vasta ja myötäotteella, tulee enemmän "ärsykkeitä".
Kapee ote käy enemmän hauikseen, leveä ote enemmän selkään, tätäkin voi vaihdella tuntuman mukaan :thumbs:

Onhan kulmasoutu tangolla tämmönen?
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/BBBentOverRow.html

Minkälaista tankoo tossa ylätaljassa pitäs käyttää? Vai pitäskö sitäki vaihdella?

Onko tämä ranskalainen punnerrus?
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBLyingTriExt.html
vai onko se kenties tämä:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBTriExt.html
jos ei kumpikaan näistä niin linkkiä kiitos.

Ojentajat taljassa. Tämä varmaan?
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdown.html

Viparit:
kyyryssä
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearLateralRaise.html
vai pystyssä?
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLateralRaise.html
vai vaihdellaanko näissäkin etukenon kulmaa eri treenikerroilla?

Kiitos!

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onhan kulmasoutu tangolla tämmönen?
On.

Minkälaista tankoo tossa ylätaljassa pitäs käyttää? Vai pitäskö sitäki vaihdella?
Käytä sitä mikä parhaalta tuntuu. Ite vaihtelen v-kahvan ja sen perustangon kanssa.

Onko tämä ranskalainen punnerrus?
Kumpikin on. Toinen maaten, toinen istualteen.

Ojentajat taljassa. Tämä varmaan?
Jep.

Viparit kulmassa on takaolkapääliike ja viparit pystyssä on sivuolkapäille.

Turisas sanoi:
Kannattaskohan mun tehdä keskiviikkona olkapäät ennen ojentajia?
Eiks yleensä tehdä näin?

Itse valkkaisin järjestyksen riippuen siitä, kumpi lihasryhmistä on heikommassa kunnossa.
Jos ojentajat laahaa perässä, ensin ne, jos olkapäät, niin sitten ne.

gotto sanoi:
Itse valkkaisin järjestyksen riippuen siitä, kumpi lihasryhmistä on heikommassa kunnossa.
Jos ojentajat laahaa perässä, ensin ne, jos olkapäät, niin sitten ne.

Mä taas oon sitä mieltä, että aina olkapäät ennen ojentajia. Jos ojentajat on jäljessä niin niin sitten kannattaa ottaa käsipäivä ja laittaa olkapäät rinnan kanssa. Olkapääreenistä ei tuu väsyneillä ojentajilla mitään...ainakaan mulla.

Back
Ylös Bottom