Olen tässä 2 kuukautta tykittänyt tällaisella ohjelmalla tavoitteena massan saanti.
3 päivää
1. Rinta, olkapää, ojentaja
Rinta, olkapää, ojentaja
Penkki/vinopenkki tangolla vuoroviikoin 5x5
Pystypunnerrus käsipainoilla 10,8,6
vipunostot taakse 3x12
ranskalainen punnerrus 3x8
Jalat)
Takakyykky 10,8,6,4
Takareiden koukistus koneessa 15,12,10,8
pohkeet istuen 2x12
pohkeet seisten 2x12
Sivurutistus 3x15
vatsarutistus 2x15
Selkä,hauis
Rinnalleveto 5x5
leuanveto 3xmax omalla painolla
kulmasoutu käsipainoilla 12,10,8,6
talja 12,10,8,6
hauis tangolla 10,8,6
hammer kääntö (eli hauiskääntö käsipainoilla niin että peukku osoittaa koko ajan ylöspäin)
2x8
Lämmittely/ loppuverryttely 2*25 liikettä vatsat/selät,kyljet
Tavoite onnistui hyvin. Lihasta tuli yläkroppaan silminnähtävästi ja kilomäärät liikkeissä nousivat kohisten. esim penan 5*5 sarja aluksi 55kiloa ja vikalla viikolla 75 kilolla. Oma painoni kasvoi 5,5 kiloa.
En kuitenkaan kehuskele ohjelmalla tai treenilläni vaan ajattelin nyt vaihtaa ohjelmaa. Tällä kertaa jalkavoiman suuntaan, koska koripalloa pelaan ja nyt kun olen saanut tarvittavasti massaa ja yläkroppa kunnossa niin on jalkojen vuoro. 3 jakoisena ajattelin eli 2 päivää jalkoja ja 1 yläkropan voimaliikkeitä monipuolisesti. Yläkropassa tavoitteena ei lisää massaa ja kesto/perusvoiman ylläpitävä treeni Jaloissa tavoitteena olisi aluksi perusvoiman lisääminen ja lopuksi räjähtävyyden lisääminen.
Ajattelin ohjelmaa näin:
Jalkapäivät:
Jalkapäivä 1:
Takakyykky 12,10,8,6
Tempaus kapealla otteella 4*5
Pohje seisten 12,10,8,6
Takareisilaite 14,12,10,8
Jalkapäivä 2
Etukyykky 12,10,8,6
Askelkyykky 8,8,8 (per jalka)
Etureisikone 14,12,10,8
Rinnalleveto 4*5
++++Maastaveto jompaankumpaan päivään 4*5
Yläkropan päivä: parittomat viikot:
kulmasoutu käsipainoilla 3*15
talja 3*15
hauis tangolla 3*15
hammer kääntö (eli hauiskääntö käsipainoilla niin että peukku osoittaa koko ajan ylöspäin)
3*16
parilliset viikot
Penkki/vinopenkki tangolla 3*15
Pystypunnerrus käsipainoilla 3*15
vipunostot taakse 3*15
ranskalainen punnerrus 3*15
Eli en oo yhtää varma onko noi jalkapäivät hyvin tai huonosti ja onko noi sarjat hyviä perusvoiman saantiin. Ja miten sitten kun räjähtävyyttä pitäisi saada lisää???
Myös tuo yläkroppa arveluttaa eli siihen voimaa tuovia ei massaa kasvattavia liikkeitä. En tiedä onko noi hyviä.
Toisinsanoen: Tarviin kipeesti apua.:D Kommentoikaa ja editiokaa mun ohjelmaehdotusta tai lähettäkää kokonaan omia ohjelmaehdotuksia mulle.
3 päivää
1. Rinta, olkapää, ojentaja
Rinta, olkapää, ojentaja
Penkki/vinopenkki tangolla vuoroviikoin 5x5
Pystypunnerrus käsipainoilla 10,8,6
vipunostot taakse 3x12
ranskalainen punnerrus 3x8
Jalat)
Takakyykky 10,8,6,4
Takareiden koukistus koneessa 15,12,10,8
pohkeet istuen 2x12
pohkeet seisten 2x12
Sivurutistus 3x15
vatsarutistus 2x15
Selkä,hauis
Rinnalleveto 5x5
kulmasoutu käsipainoilla 12,10,8,6
talja 12,10,8,6
hauis tangolla 10,8,6
2x8
Lämmittely/ loppuverryttely 2*25 liikettä vatsat/selät,kyljet
Tavoite onnistui hyvin. Lihasta tuli yläkroppaan silminnähtävästi ja kilomäärät liikkeissä nousivat kohisten. esim penan 5*5 sarja aluksi 55kiloa ja vikalla viikolla 75 kilolla. Oma painoni kasvoi 5,5 kiloa.
En kuitenkaan kehuskele ohjelmalla tai treenilläni vaan ajattelin nyt vaihtaa ohjelmaa. Tällä kertaa jalkavoiman suuntaan, koska koripalloa pelaan ja nyt kun olen saanut tarvittavasti massaa ja yläkroppa kunnossa niin on jalkojen vuoro. 3 jakoisena ajattelin eli 2 päivää jalkoja ja 1 yläkropan voimaliikkeitä monipuolisesti. Yläkropassa tavoitteena ei lisää massaa ja kesto/perusvoiman ylläpitävä treeni Jaloissa tavoitteena olisi aluksi perusvoiman lisääminen ja lopuksi räjähtävyyden lisääminen.
Ajattelin ohjelmaa näin:
Jalkapäivät:
Jalkapäivä 1:
Takakyykky 12,10,8,6
Tempaus kapealla otteella 4*5
Pohje seisten 12,10,8,6
Takareisilaite 14,12,10,8
Jalkapäivä 2
Etukyykky 12,10,8,6
Askelkyykky 8,8,8 (per jalka)
Etureisikone 14,12,10,8
Rinnalleveto 4*5
++++Maastaveto jompaankumpaan päivään 4*5
Yläkropan päivä: parittomat viikot:
kulmasoutu käsipainoilla 3*15
talja 3*15
hauis tangolla 3*15
3*16
parilliset viikot
Penkki/vinopenkki tangolla 3*15
Pystypunnerrus käsipainoilla 3*15
vipunostot taakse 3*15
ranskalainen punnerrus 3*15
Eli en oo yhtää varma onko noi jalkapäivät hyvin tai huonosti ja onko noi sarjat hyviä perusvoiman saantiin. Ja miten sitten kun räjähtävyyttä pitäisi saada lisää???
Myös tuo yläkroppa arveluttaa eli siihen voimaa tuovia ei massaa kasvattavia liikkeitä. En tiedä onko noi hyviä.
Toisinsanoen: Tarviin kipeesti apua.:D Kommentoikaa ja editiokaa mun ohjelmaehdotusta tai lähettäkää kokonaan omia ohjelmaehdotuksia mulle.