Moikka, oon tälläinen 17v, 183cm ja 76kg nuori mies. Ostin tuossa 3kk sitten kuntosalikortin johon sisältyi ohjelman tekeminen ohjaajan kanssa. Sitä aikaisemmin en ollut koskaan kovin aktiivisesti harrastanut mitään liikuntaa, satunnaisesti uintia/lenkkeilyä/pyöräilyä/laskettelua yms, ohjaajakin kysyi näistä.
Ohjaaja sitten laati mulle ohjelman, johon sitten sisältyi:
3x15 jalkaprässiä etureisille
3x15 takareiden koukistustus
3x15 alasoutua yläselän lihaksille
3x15 Punnerusta/vinopunnerusta rintalihaksille
3x15 Pystypunnerrusta olkalihaksille,
3x15 Selän ojentajat penkissä
3x15 Käden koukistajat taljassa
3x15 Käden ojentat taljassa
3x20 Vatsalihakset/rutistukset ilman lisäpainoja, jalat sillain ilmassa ettei niistä saanut otettua tukea
Sekä 10min pyöräilyä ennen ja jälkeen.
Nämä siis erilaisissa laitteissa joihin ohjaaja näytti oikean tekniikan.
Oon nyt tehnyt tuota 3kk kolme kertaa viikossa, ihan vaan senkin takia että pääsis vähän makuun ja kokeilemaan minkälaista se on, ja oon tykännyt. Tuloksia ei oo kovin paljoa näkynyt, vaikka olen lisäillyt painoja jonkin verran. Ruokailuun en ole oikeastaan kiinnittänyt erityistä huomiota, kun mielestäni syön ihan terveellisesti.
Haluaisin siis saada lihaksia vähän joka puolelle, erityisesti habaa ja kiinteyttää tota keskivartalon seutua, kun siinä nyt on jonkin verran tuota ylimääräistä.
Kannattaisiko minun aloittaa dieettaamalla niin että saan tuota keskivartaloa kiinteämmäksi, ja sitten myöhemmin alkaa treenaamaan ja bulkkaamaan? Olis kesällä ihan kiva olla vähän timmimässä kunnossa. Vai meinaatteko että bulkilla tulee sen verran rasvaa että ei kannata?
Osaisko joku neuvoa, minkälaisella ohjelmalla kannattaa jatkaa kun tuolla stickyissä oli niin hirveästi valinnanvaraa?
Ja sitäkin halusin kysyä, että millä lailla nuo rinta- ja selkälihasliikkeet tehdään oikein? Kun ne on molemmat tuntunut lähinnä käsissä.
Ohjaaja sitten laati mulle ohjelman, johon sitten sisältyi:
3x15 jalkaprässiä etureisille
3x15 takareiden koukistustus
3x15 alasoutua yläselän lihaksille
3x15 Punnerusta/vinopunnerusta rintalihaksille
3x15 Pystypunnerrusta olkalihaksille,
3x15 Selän ojentajat penkissä
3x15 Käden koukistajat taljassa
3x15 Käden ojentat taljassa
3x20 Vatsalihakset/rutistukset ilman lisäpainoja, jalat sillain ilmassa ettei niistä saanut otettua tukea
Sekä 10min pyöräilyä ennen ja jälkeen.
Nämä siis erilaisissa laitteissa joihin ohjaaja näytti oikean tekniikan.
Oon nyt tehnyt tuota 3kk kolme kertaa viikossa, ihan vaan senkin takia että pääsis vähän makuun ja kokeilemaan minkälaista se on, ja oon tykännyt. Tuloksia ei oo kovin paljoa näkynyt, vaikka olen lisäillyt painoja jonkin verran. Ruokailuun en ole oikeastaan kiinnittänyt erityistä huomiota, kun mielestäni syön ihan terveellisesti.
Haluaisin siis saada lihaksia vähän joka puolelle, erityisesti habaa ja kiinteyttää tota keskivartalon seutua, kun siinä nyt on jonkin verran tuota ylimääräistä.
Kannattaisiko minun aloittaa dieettaamalla niin että saan tuota keskivartaloa kiinteämmäksi, ja sitten myöhemmin alkaa treenaamaan ja bulkkaamaan? Olis kesällä ihan kiva olla vähän timmimässä kunnossa. Vai meinaatteko että bulkilla tulee sen verran rasvaa että ei kannata?
Osaisko joku neuvoa, minkälaisella ohjelmalla kannattaa jatkaa kun tuolla stickyissä oli niin hirveästi valinnanvaraa?
Ja sitäkin halusin kysyä, että millä lailla nuo rinta- ja selkälihasliikkeet tehdään oikein? Kun ne on molemmat tuntunut lähinnä käsissä.