Ohjelmaa yms aloittelijalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP.
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

JP.

Moikka, oon tälläinen 17v, 183cm ja 76kg nuori mies. Ostin tuossa 3kk sitten kuntosalikortin johon sisältyi ohjelman tekeminen ohjaajan kanssa. Sitä aikaisemmin en ollut koskaan kovin aktiivisesti harrastanut mitään liikuntaa, satunnaisesti uintia/lenkkeilyä/pyöräilyä/laskettelua yms, ohjaajakin kysyi näistä.
Ohjaaja sitten laati mulle ohjelman, johon sitten sisältyi:
3x15 jalkaprässiä etureisille
3x15 takareiden koukistustus
3x15 alasoutua yläselän lihaksille
3x15 Punnerusta/vinopunnerusta rintalihaksille
3x15 Pystypunnerrusta olkalihaksille,
3x15 Selän ojentajat penkissä
3x15 Käden koukistajat taljassa
3x15 Käden ojentat taljassa
3x20 Vatsalihakset/rutistukset ilman lisäpainoja, jalat sillain ilmassa ettei niistä saanut otettua tukea
Sekä 10min pyöräilyä ennen ja jälkeen.
Nämä siis erilaisissa laitteissa joihin ohjaaja näytti oikean tekniikan.

Oon nyt tehnyt tuota 3kk kolme kertaa viikossa, ihan vaan senkin takia että pääsis vähän makuun ja kokeilemaan minkälaista se on, ja oon tykännyt. Tuloksia ei oo kovin paljoa näkynyt, vaikka olen lisäillyt painoja jonkin verran. Ruokailuun en ole oikeastaan kiinnittänyt erityistä huomiota, kun mielestäni syön ihan terveellisesti.
Haluaisin siis saada lihaksia vähän joka puolelle, erityisesti habaa ja kiinteyttää tota keskivartalon seutua, kun siinä nyt on jonkin verran tuota ylimääräistä.

Kannattaisiko minun aloittaa dieettaamalla niin että saan tuota keskivartaloa kiinteämmäksi, ja sitten myöhemmin alkaa treenaamaan ja bulkkaamaan? Olis kesällä ihan kiva olla vähän timmimässä kunnossa. Vai meinaatteko että bulkilla tulee sen verran rasvaa että ei kannata?
Osaisko joku neuvoa, minkälaisella ohjelmalla kannattaa jatkaa kun tuolla stickyissä oli niin hirveästi valinnanvaraa?
Ja sitäkin halusin kysyä, että millä lailla nuo rinta- ja selkälihasliikkeet tehdään oikein? Kun ne on molemmat tuntunut lähinnä käsissä.

Arnoldin kultainen kuusikko on ihan omiaan aloittelijoille.
Kun syöt kunnolla ja treenaat kovaa niin alkaa tuloksiakin tulemaan ! :thumbs:
Turha sitä on tälle kesälle enään mitään dieettiä aloittaa, syö ~3500kcal päivässä.
Kyllä se rasva palaa normitreenilläkin aloittelialla.
Huom. mutu tuntumalla.

Edit. Mitkä selkä ja rintaliikkeet?
Selkäliikkeistä sen verran että maltilliset painot ja hae kunnolla tuntumaa selkään, kun opit liikkeen kunnolla niin sen jälkeen kovempiin rautoihin.

Kiitos vastauksesta :)
Mitä meinaat mutu (katoin sanastosta kun ei ymmärrä, musta tuntuu? :D) tuntumalla?
Ja siis en ole ihan varma mitä niiden nimet on, tein noita liikkeitä laitteissa joihin ohjaaja näytti tekniikan. Mielestäni teen samalla tavalla mutta ei silti ota sinne rintaan/selkään ollenkaan, vaan hauikseen lähinnä.
Paperissa kuitenkin lukee Yläselän lihakset (Alasoutu), ja Rintalihakset (Punnerrus istuen tai vinopunnerrus).

Starting Strength. Parempaa aloittelijoiden ohjelmaa ei ole. Katso tämän osion stickyistä.

No siis asioiden kannattavuus riippuu siitä, että mitä haluat. Jos haluat olla rasvattomampi, niin sitten dieettaat, jos taas lihasmassaa reilummin, sitten bulkkia. Alusta asti kun pitää asiat yksinkertaisena, syö hyvin ja treenaa kovempaa ja muistaa levätä, niin homma toimii kympillä.

Joo kyllähän toi ohjelma on aikamoista korvien heiluttelua. Kyllä siinä koko kroppa tulee käytyä läpi mutta tärkeimmät liikkeet puuttuu ja toi 3x15 kuulostaa enemmän naisille tarkotetulta pumppailulta. Starting Strenght tai Kultainen kuusikko vaan käyttöön.

Se, haluatko lähitulevaisuudessa olla mielummin pienehkö ja rasvaton vai iso ja hieman isommalla rasvaprosentilla, on oma valintasi. Itse kuitenkin suosittelisin noilla mitoilla ja iällä että nostat painon ensin vaikka 90 kiloon (MALTILLISESTI!!) ja sitten vasta alat harkita diettiä. Syö fiksusti yli kulutuksen ja panosta ruoan laatun niin että paino nousee 1-2kg kuukaudessa.

No johan on vittu ohjelma kasannu :D Tuntuu, että on ollut kyllä helvetinmoinen visionääri toi PT ja jep, nappaa tuolta joku ohjelma, niinkun ehdotettiin. "Syön terveellisesti" on myös laaja käsite. Entinen muijakin joskus 16-17v söi omasta mielestään terveellisesti: 3omenaa, 2banaani ja mysliä. Sit vloppusin siideriä ja sipsejä.

No johan on vittu ohjelma kasannu :D Tuntuu, että on ollut kyllä helvetinmoinen visionääri toi PT ja jep, nappaa tuolta joku ohjelma, niinkun ehdotettiin. "Syön terveellisesti" on myös laaja käsite. Entinen muijakin joskus 16-17v söi omasta mielestään terveellisesti: 3omenaa, 2banaani ja mysliä. Sit vloppusin siideriä ja sipsejä.
Kuinkahan moni hankkis toista salikorttia jos ohjaaja pistäis heti kyykkytangon selkään täyteen malmia. Sen jälkeen maastavetoo ja kulmasoutuu pakkotoistoilla. Tollaselta totutteluohjelmalta toi vaikuttaa, mutta 3kk tota vitkuttelua on kyl hiukka liikaa...

Viikonloppusin siiderii ja sipsii :haart: Parasta!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom