Ohjelmaa raakaan rinnallevetoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jussin82
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Moi!
Viitsiikö kukaan palstalainen auttaa minua treeniohjelman teossa, jolla saisin raakaan rinnalevetoon lisää rautaa? Nykyinen max on 70 kg, tavoite on saada joskus tulevaisuudessa 100 kg.
Olen tehnyt RRV:tä syksystä asti ja max tulos on noussut n.10 kg, mutta viimeiseen pariin kuukauteen ei ole kehitystä tapahtunut.
Varsinaista treeniohjelmaa ei minulla ole, mutta RRV:n pyrin tekemään 1-3 krt/viikko. Maastavetoa en tee kuin kokeilumielessä muutaman viikon välein ja maastaveto max samanlaisella myötäotteella millä teen RRV:tä on 120 kg. Olisin kiitollinen avusta ja pahoittelen hätäistä viestiä, mutta suonette anteeksi, koska tämä on ensimmäinen viestini Pakkotoístoon!
-Jussi-

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
perusohjelmista vaikkapa 5*5 toimii oikein hyvin rinnallevetoon. sitä 2krt/vko ja nostat sen satasen ennen kesää.

eli % maksimista. treeni a - b/vko:
5*5*70 - sama
5*5*73 - sama
5*5*75 - sama
5*5*78 - sama
kevyt vko 5*3*75
5*5*80 - sama
5*70, 75, 80, 85, 83 - 5*3*75
5*73, 78, 83, 88, 85 - 5*3*75
kevyt vko 5*3*75
5*70, 80, 90, 88, 85 - 5*1*80
2*3*85, 3*2*95 - 5*2*75
1max - 5*2*70
kevyt vko 2*2*70, 3*1*75, 2*2*70
1max - 5*2*70
1max - 5*2*70

Zone-sarja -42%
Jussin82 sanoi:
Moi!
Viitsiikö kukaan palstalainen auttaa minua treeniohjelman teossa, jolla saisin raakaan rinnalevetoon lisää rautaa? Nykyinen max on 70 kg, tavoite on saada joskus tulevaisuudessa 100 kg.
Olen tehnyt RRV:tä syksystä asti ja max tulos on noussut n.10 kg, mutta viimeiseen pariin kuukauteen ei ole kehitystä tapahtunut.
Varsinaista treeniohjelmaa ei minulla ole, mutta RRV:n pyrin tekemään 1-3 krt/viikko. Maastavetoa en tee kuin kokeilumielessä muutaman viikon välein ja maastaveto max samanlaisella myötäotteella millä teen RRV:tä on 120 kg. Olisin kiitollinen avusta ja pahoittelen hätäistä viestiä, mutta suonette anteeksi, koska tämä on ensimmäinen viestini Pakkotoístoon!
-Jussi-
Työntövetoja pitäisi myös lisätä ohjelmaan esim.pukeilta.tekniikka pitäisi nähdä että tuleeko kunnollista loppuvetoa.

Kiitos kovasti :worship: Jto:lle ohjelmasta! Aloitan heti maanantaina ohjelman mukaan tekemään ja laitan tuloksia tänne, kunhan olen edennyt ohjelmassa.

Lääninsonnille: En tiedä mikä on työntäveto...muuuta kuin kokonaisia suorituksia en ole raa'an rinnallevedon osalta tehnyt. Jos tarkoitat loppuvedolla hartioilla tehtävää vetoa niin ainakin alussa epäkkäät sain hyvin kipeiksi, koska vedin niillä tankoa kohti kattoa. Jos on kuvia tai linkkejä paikkoihin, joista näen tekniikkan niin kovasti olisi apua jälleen, hakusanalla ei ainakaan google tuottanut selkeyttävää apua muuta kuin tämän linkin osalta.http://www.suomenlatu.fi/yrityksille/302kuntopysakki.pdf
-Jussi-

työntöveto on parempi apu kuin maastaveto. rinnallevedossa pitää olla vahva reisiltä ylöspäin, maastaveto loppuu siihen. eli lantiolyönti ja veto napaan. siinä työntöveto. kädet ei välttämättä koukistu vielä.

paljon hyviä kuvia ja videoita:
http://www.olmagazine.citymax.com/page/page/1214489.htm

Jussin82 sanoi:
Kiitos kovasti :worship: Jto:lle ohjelmasta! Aloitan heti maanantaina ohjelman mukaan tekemään ja laitan tuloksia tänne, kunhan olen edennyt ohjelmassa.

Lääninsonnille: En tiedä mikä on työntäveto...muuuta kuin kokonaisia suorituksia en ole raa'an rinnallevedon osalta tehnyt. Jos tarkoitat loppuvedolla hartioilla tehtävää vetoa niin ainakin alussa epäkkäät sain hyvin kipeiksi, koska vedin niillä tankoa kohti kattoa. Jos on kuvia tai linkkejä paikkoihin, joista näen tekniikkan niin kovasti olisi apua jälleen, hakusanalla ei ainakaan google tuottanut selkeyttävää apua muuta kuin tämän linkin osalta.http://www.suomenlatu.fi/yrityksille/302kuntopysakki.pdf
-Jussi-
Juuri tätä vetoa tarkoitin mutta siihen lisänä pitää päätä viedä kans niin että takaraivo osuu lattiiaan niin puhutaan hyvästä loppuvedosta...heh.;) ja päkiöillenousun kun saa tuohon pakettiin sisällytettyä niin on jo hyvät perusteet

Kerran viikossa rrv, kerran viikossa etukyykky. Vaikka tuolla 5x5 tyylillä. Työntövedot on aika vaikeita, mutta jos onnistuu niin hyvä. Helpompi, joskaan ei niin tehokas, tapa vahvistaa kakkosvetoa on hinkata jullea ja pystysoutua. Jullella paukkua lantioon ja pystysoudulla epäkkäiden työskentelyyn. Vois olla aloittelijalla vähän helpommin omaksuttava tapa lähteä korottamaan rrv-tulosta.

Armas sanoi:
Kerran viikossa rrv, kerran viikossa etukyykky. Vaikka tuolla 5x5 tyylillä. Työntövedot on aika vaikeita, mutta jos onnistuu niin hyvä. Helpompi, joskaan ei niin tehokas, tapa vahvistaa kakkosvetoa on hinkata jullea ja pystysoutua. Jullella paukkua lantioon ja pystysoudulla epäkkäiden työskentelyyn. Vois olla aloittelijalla vähän helpommin omaksuttava tapa lähteä korottamaan rrv-tulosta.
En irrottaisi noita liikkeitä noin paljon toisistaan et työntö/tempausvedot ottaa kokonaisvaltaisesti näihin mainittuihin lihaksiin ja liikkuvuus paranee.

Lisää kysymystä pukkaa!
Eli mitä liikkeitä kannattaa ottaa mukaan ohjelmaan, kun on vaan tuon raa'an rinnalevedon tulos tavoitteena? Eli unohdanko maven ja otan esim. etukyykyn mukaan ohjelmaan. Nykyisellään ei jaloille tule treeniä minkään kyykyn muodossa.

Ja Jto:lle lisäkysymys toisesta aiheesta eli leuanvedosta: nykyinen max toistomäärä on vastaotteella 5 ja tavoitteena on kasvattaa toistomäärää, joten millaista suosittelet ko. kohtaan. Palautuminen leuanvedoista on huono, eli puhti menee helposti pois. Viimeisen vuoden aikana olen tehnyt kotona 2-5 päivänä viikossa sekalaisen määrän toistoja, mutta maksimi kokeiluja vain muutaman viikon välein. Max määrä ei ole kasvanut viimeiseen vuoteen kuin 3 toistoa. Esim. eilen tein salilla seuraavanlaisesti muiden liikkeiden sarjojen välissä: 2x,3x,1x,2x,2x. Onko viisi sarjaa liian vähän jos tuollein teen vaikka 3 krt/vko? Kiitos!
-Jussi-

ohjelmia on miljoonia, mutta vaikka näin ja siis olettaen, ettei työntöä sinänsä treenata, vaan penkki olis se punnerrusliike:

1
rinnalleveto
työntöveto
leuanveto
kapea penkki
vatsa

2
etukyykky
penkki
leuanveto
vatsa kiertäen

3
rinnalleveto
takakyykky
leuanveto
polvien nosto

tollasella nyt vaikkapa. yksityiskohtaisempi ohjelma vaatii aikaa jne...

leukoja voi vedellä pitkin treeniä sillon tällön. jos saat 5 maksimissaan, vetelet 1-2 vkoa 6-10 kpl 3-4 toiston sarjoja pitäen huolta, ettei ne oo tiukkoja. jossain vaiheessa käy helpoksi ja voit lisätä toistoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lääninsonni sanoi:
En irrottaisi noita liikkeitä noin paljon toisistaan et työntö/tempausvedot ottaa kokonaisvaltaisesti näihin mainittuihin lihaksiin ja liikkuvuus paranee.

Varmasti noin. Mä en itse vaan ole koskaan saanut tota työntövetoa toimiin. Se jää melkein kuin ylikorkeaksi maastavedoksi. Navan korkeudelle kun vetää, niin ehkä just lantiopotkun ehdin tehdä, mutta päkiöille nousuun, hartioiden vetoon jne. tulee liian kiirus. Varmasti tehokas liike, mutta sunnuntai-rinnallevetäjälle, jolla se rv-teknokaan ei ole ihan huippuunsa hiottua, ty-veto tuntuis turhan haastavalta liikkeeltä.

Tempausvetoa sen sijaan olen kyllä tehnyt. Helpompi yhdistää nuo eri elementit kun vetää raudat ylemmäs.

Näin siis mulla. Tää ei tietysti tarkoita, etteikö joku muu voisi sisäistä asioita nopeammin/paremmin.

ei alottelijalle ole niin paljoa hyötyä erilaisista voimavedoista. pelkkä rinnallevetotreenin määrän lisääminen tuo oikein hyvin tuloksia. tekniikka paranee (mikä tietysti pitäis jonkun asiasta tietävän katsoa. netissä ei neuvoja lukemalla saa nostoa kuosiin) ja voima lisääntyy.

yleisneuvona rinnallevedoissa se sarjojen jättäminen hieman kesken on ehkä tärkeempi kuin monessa muussa nostomuodossa, koska liike vaatii tekniikkaa hieman enemmän ja varsinkin aloittelijan tulis tehdä mahdollisimman paljon oikeita suorituksia. suurin osa treeniraudoista siis tulis asettaa välille 70-80%.

Kannataa opetella heti koko setti rinnallevedot, tempaukset, työntö ja tempausvedot, työnnöt raakana sekä saksaten niin saat treeniisi ihan uusia tuulia ota yhteys paikalliseen painon nosto seuraan auttavat varmasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom