ohjelmaa keltanokalle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moikka! Olen 17 v tyttö (180/80) joka tahtois alottaa pudottaan vähän painoa.. voin sanoa lihaskuntoani hyväksi mutta tahdon ylöspäin. koetin selailla monia ketjuja ja löytää vastaukaia muttei osunut madonsilmääni, niinkysyn sitten täältä :)
-moniako sarjoja/painoja/toistoja tulisi käyttää kun haluan kiinteytyä että kasvattaa lihasmassaa?
-mitä palautukseen kannattaa ottaa????

Kiitos jos viitsit auttaa x)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaa varmaan pyytää ihan apua joltain podymimmiltä tai mieheltä.

Omalle tyttöystävälle aloitin ohjelman, jossa tehdään yläkroppa toisessa treenissä ja toisessa ala.
2 treenipäivää. Niiden välissä kaksi lepoa salilta. Muijani ei kyllä ole läski. Kalorit vain miinukselle.
Viimeiset sarjat tekee aina failureen. Sarjapituudet nyt aluksi 8-18 välillä. Kunhan vain tekee failureen. Nousee sarjapainot niin vauhdilla, ettei niitä oikein vielä voi järkeillä. Kyykky pelkästä tangosta noussut 2kk 55 kg... Jotain samansuuntaista tai yksijakoista ehkäpä sulle.

- - - Updated - - -

Niin ja liikkeissä aikamoinen opettelu. Ainakin omalle tyttöystävälle haluan ne liikkeet opettaa oikein, niin vieläkin sille saa huomautella niistä aina jotain. Siksi sitä ohjaajaa ehdottelin...

Kannattaa varmaan pyytää ihan apua joltain podymimmiltä tai mieheltä.

Ihan totta. Kyllä jonkun pitäisi olla mukana salilla katsomassa ne liikkeet läpi. Myöskään personal trainerin tai salin kunto-ohjaajan käyttö ei olisi mikään hölmömpi idea.
Joku golden six ja gallona maitoa päivässä ei taida riittää ohjeeksi tässä tapauksessa.

Kunhan vain tekee failureen. Nousee sarjapainot niin vauhdilla, ettei niitä oikein vielä voi järkeillä. Kyykky pelkästä tangosta noussut 2kk 55 kg... Jotain samansuuntaista tai yksijakoista ehkäpä sulle.
No ei prkl oo noussut noin paljon kahdessa kuukaudessa!? :hyper: Olen kade, siis. Miten tuo on mahdollista... Ikä, urheilutausta, pituus, paino? Paljonko miinuksella? Joka treenissäkö failureen? Montako kertaa viikossa treenit, entä lepo? Siis failure tarkoittaa sitä, ettei vaan enää jaksa, ja aina täysillä? Monenko toiston sarjoja, montako sarjaa? Mun pitäisi nyt alkututustumisen (1,5 kk) ja kropan totuttelun jälkeen vähän koventaa treeniä pikku hiljaa, kuitenkin ylirasitusta (johon taipumusta) välttäen. Ikääkin tietty jo on. Tähän asti olen vielä harjoitellut myös tekniikkaa (sjmv, kyykky) ja yrittänyt etsiä sitä tuntumaa. Vinkkejä? (Mulla ei siis tarvetta laskea painoa, polttaa rasvaa kyllä.)

No ei prkl oo noussut noin paljon kahdessa kuukaudessa!? :hyper: Olen kade, siis. Miten tuo on mahdollista... Ikä, urheilutausta, pituus, paino? Paljonko miinuksella? Joka treenissäkö failureen? Montako kertaa viikossa treenit, entä lepo? Siis failure tarkoittaa sitä, ettei vaan enää jaksa, ja aina täysillä? Monenko toiston sarjoja, montako sarjaa? )

Hyvin mahdollista hermoston heräämisen ansiosta. Aika hyvä nousu kyllä naisella tuo 20kg tangosta --> 55kg sarjapainoihin. 35kg siis kahteen kuukauteen.
Jos yhtään lohduttaa niin ei se vaadi urheilutaustaa. Eikä failurea. Itse "miehenä" nostin sarjapainot 2kk sisään taas näin:

27.7:
kyykky 40kg 3x12
28.9
Kyykky 3x10 80kg

Mulla toimi G6 ohjelma jossa kyykkyä 3x viikkoon. Pitkät sarjat eli väliltä 3x8-12. Ja aina kun sain täydet sarjat (esim 50kgx 8,8,8) niin seuraavaan kyykky kertaan 2,5kg lisää. Luulen että nuo toimivat sinullakin, vaikka et testoa virtaava sonni olekaan. Ravinto mieluusti vähän plussilla mikäli haluaa niitä sarjapainoja nostaa. Tosin onnistuuhan se aloittelijalla juuri tuon hermoston heräämisen takia miinuskaloreillakin, mutta ei ihan niin hirveästi.

Ei kuntoon pääseminen ole rakettitiedettä eikä siihen ole oikoteitäkään. Mutta hyvä juttu on että se ei ole myöskään tsägäpeliä, kuhan et laiskottele ruokavalios kanssa ja treenaat aktiivisesti ja täysillä on tulosten saanti taattu. Syö terveellisesti ja treenaa usein raskailla painoilla, ei se sen kummempaa vaadi. Tärkeintä on että meet sinne salille kuitenkin. Tulosten saanti on hidasta ja voi olla työlästä lähtee salille aluks mut se helpottuu sit kun alkaa ekat tulokset näkymään peilikuvassa ja sitten sä ootkin jo tähän touhuun koukussa. Kandee muuten ottaa foto itestäs nyt heti alussa niin on jotain mihin verrata itteensä sit kun on projekti ollu vähä aikaa jo päällä. Yleensä nimittäin kaverit huomaa muutokset sun kehossa ennen kuin ite huomaat. Lycka till. t. entinen ylipainonen vätys, nykynen bodari

Hyvin mahdollista hermoston heräämisen ansiosta. Aika hyvä nousu kyllä naisella tuo 20kg tangosta --> 55kg sarjapainoihin. 35kg siis kahteen kuukauteen.
Jos yhtään lohduttaa niin ei se vaadi urheilutaustaa. Eikä failurea. Itse "miehenä" nostin sarjapainot 2kk sisään taas näin:

27.7:
kyykky 40kg 3x12
28.9
Kyykky 3x10 80kg

Mulla toimi G6 ohjelma jossa kyykkyä 3x viikkoon. Pitkät sarjat eli väliltä 3x8-12. Ja aina kun sain täydet sarjat (esim 50kgx 8,8,8) niin seuraavaan kyykky kertaan 2,5kg lisää. Luulen että nuo toimivat sinullakin, vaikka et testoa virtaava sonni olekaan. Ravinto mieluusti vähän plussilla mikäli haluaa niitä sarjapainoja nostaa. Tosin onnistuuhan se aloittelijalla juuri tuon hermoston heräämisen takia miinuskaloreillakin, mutta ei ihan niin hirveästi.

Kiitos vinkeistä. Aika lailla samaa olen tehnyt, 10-15 toistoilla (1-jakoista ensin 2-3 krt vkossa), ja kun 15 menee, pitäisi nostaa. Turhan varovasti olen nostanut varmaan, ja kerralla liikaa (5 kg). Voihan sitä tekniikkaa hioa 2,5 kiloa painavammallakin. Treenipäivinä noin +300 kaloria (2300 ckal) ja muutoin 2000 ckal (171 cm, 57 kg). Eli pitäisi kalorit kai riittää, läskiä en halua lisää.

Mitä tuo hermoston herääminen käytännössä tarkoittaa? Kauanko siinä aloittelijalla oikein voi mennä? Tavallaan olen nyt kyllä jo tottunut uudenlaiseen tekemiseen, mutta kun viimeksi nostin selvästi tehoa ja joitain painoja, niin vaikkei lihakset ole juuri sen kipeämmät (BCAA muuten auttaa siinä musta tosi paljon) niin olo oli aivan puhki sinä iltana ja seuraavana päivänä. Onko lihasten kipeytyminen minkälainen indikaattori, vai voiko teho olla riittävä (jos tosiaan tuntuu raskaalta) ilman lihaskipujakin?

Ei kuntoon pääseminen ole rakettitiedettä eikä siihen ole oikoteitäkään. Mutta hyvä juttu on että se ei ole myöskään tsägäpeliä, kuhan et laiskottele ruokavalios kanssa ja treenaat aktiivisesti ja täysillä on tulosten saanti taattu. Syö terveellisesti ja treenaa usein raskailla painoilla, ei se sen kummempaa vaadi. Tärkeintä on että meet sinne salille kuitenkin. Tulosten saanti on hidasta ja voi olla työlästä lähtee salille aluks mut se helpottuu sit kun alkaa ekat tulokset näkymään peilikuvassa ja sitten sä ootkin jo tähän touhuun koukussa. Kandee muuten ottaa foto itestäs nyt heti alussa niin on jotain mihin verrata itteensä sit kun on projekti ollu vähä aikaa jo päällä. Yleensä nimittäin kaverit huomaa muutokset sun kehossa ennen kuin ite huomaat. Lycka till. t. entinen ylipainonen vätys, nykynen bodari

Moi, kiitos tsempistä! Syön hyvin ja riittävästi, toistaiseksi lasken makrot ja kalorit (muuten taipumus syödä liian vähän). Ongelmana ei ole viitsiminen, vaan pitää toppuutella itseään, eli koukussa olen jo :). Haluaisin tehdä perkeleen kovaa, mutta vakava burnout-tausta ja ikä altistaa ylirasitukseen, joka tulee melko helposti, aika ärsyttävää. Eli malttia ja älliä pitää olla mukana myös. Peilikuvassa kyllä jo näkyykin, kuviakin olen ottanut. Joo, oikoteitä ei ole, eli kärsivällisesti ja päättäväisesti vain :).

Moi, kiitos tsempistä! Syön hyvin ja riittävästi, toistaiseksi lasken makrot ja kalorit (muuten taipumus syödä liian vähän). Ongelmana ei ole viitsiminen, vaan pitää toppuutella itseään, eli koukussa olen jo :). Haluaisin tehdä perkeleen kovaa, mutta vakava burnout-tausta ja ikä altistaa ylirasitukseen, joka tulee melko helposti, aika ärsyttävää. Eli malttia ja älliä pitää olla mukana myös. Peilikuvassa kyllä jo näkyykin, kuviakin olen ottanut. Joo, oikoteitä ei ole, eli kärsivällisesti ja päättäväisesti vain :).

Vastasin lähinnä AP:lle mutta mikäs siinä :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Niin tuosta mun tyttiksen kyykystä en valehtele. Uintia se harrasti tosissaan joskus. Paino 55. Tai no sen painon se mulle kerto ;). Sumokyykkyä tässä opeteltu. Se meni todella puhtaasti kympit läpi 40 kilolla nyt.

paino ei putoa se vain EI putoa

180cm/76kg paino on pudonnut jo 4 kg ja ei ole viikossa pudonnut grammaakaan. Päivän kulutus on about 2500 kcal luokkaa ja syön ainakin 1200 kcal. Pyrin karsimaan hiilihydraatteja vain vähäsen. Oisko noin 30 % energiasta. Proteiinit sitten 35 % ja rasvat 25 %. Salia 3 krt 1,5h; päälle 4 aerobista harjoitetta. Mikä tässä mättää :(

Säästöliekki on turhaan pelätty juttu, siihen ei joudu jos ei tyyliin kuukausia melkeenpä nälkiinnytä itteesä. Ja sekin vois auttaa asiaa jos tietäisi missä ajassa tuo 4 kiloa on lähtenyt...

Paino ei ole viikossa tippunut yhtään? Se on ihan normaalia. Suosittelisin syömään kuitenkin enemmän. Noin 1800 kaloria päivässä.

Edit. Eipä tuossa hirveästi edes ole pudotettavaa, kun noin pitkä olet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom