ohjelma laivalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janu_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noniin eli nyt alkaa ärsyttämään tämä kotleettinen vartalo ja aerobinen kunnon puute... pituutta 175cm ja painoa 86kg, joten nyt pitäis tota teho/painosuhdetta alkaa parantamaan.

Kaipaisin apua ohjelmantekoon. 1,2,3,4 vai kuinka moni jakoinen ja mitä liikkeitä? Pitää muistaa että välillä laiva saattaa keinua niin paljon että esim. kyykyn teko mahdotonta. Salilla pystyy käymään vaikka aamulla ja illalla jos vaan motivaatio on kohdallaan.

Työpäivät on joka päivä pääsääntöisesti 8-17 paitsi lauantaina 8-15
Ruokailut: aamupala 7.30, lounas 11.30, kaffe 15.00, päivällinen 17.00 ja iltapala sitten kun itse tahtoo.

Salilta löytyvät laitteet: Crosstrainer, juoksumatto, fillari, soutulaite, nyrkkeilysäkki, ylä- ja alatalja, penkki, kyykkyhäkki, käsipainot, vatsa- ja selkäpenkki.

Oasis of the seas ei paljon keinunu, kyykkäsin.

Oasis of the seas ei paljon keinunu, kyykkäsin.

Mikäli oikein ymmärsin, ketjun aloittaja puhui laivoista, ei niistä uivista hotelleista, joilla ei laivan kanssa ole paljon yhteistä. Itseäkin ottaa välillä melko raskaasti aivoon, kun sali heijaa välillä päivätolkulla puolelta toiselle ja kun meno viimein rauhoittuu, päivä venyy niin pitkäksi, että raahautuminen punkkaan on ainoa kuviteltavissa oleva liikuntamuoto. Minulla on toiminut Arskan kutonen, koska näin koko kroppa saa tasaisesti rasitusta, huolimatta pakollisista välipäivistä. Monijakoiset ohjelmat eivät ainakaan omalla kohdallani toimineet juuri epäsäännöllisen rytmin vuoksi.

Suosittelisin mitä tahansa 1-jakoista jota ei kannata sitoa mihinkään viikonpäiviin, tekee 2-4 kertaa viikossa ei peräkkäisinä päivinä.

Olosuhteet laivalla ei ainakaan omien kokemusten mukaan ole kovin suotuisat treenaamiseen. Pitkiä päiviä, vaihtelevaa safkaa ja vähän unta. Toisaalta päivämiehenä varmaan energiaa riittää myös treenaamiseen ja jos ruoka on hyvää niin mikäs siinä :)

Ps. Missäpäin pakkiksen skönet seilailee?

haha, luin ensin huonosti ja ajattelin että laivalla tarkoitetaan omaa itseä eli laiva=lihava, jolloin erityisesti tämä lause hymyilytti
Pitää muistaa että välillä laiva saattaa keinua niin paljon että esim. kyykyn teko mahdotonta.
asiaan: arskan kuutoselle täältäkin suositus, itellä toiminu kohtuullisesti myös miinuksilla

Suosittelisin mitä tahansa 1-jakoista jota ei kannata sitoa mihinkään viikonpäiviin, tekee 2-4 kertaa viikossa ei peräkkäisinä päivinä.

Olosuhteet laivalla ei ainakaan omien kokemusten mukaan ole kovin suotuisat treenaamiseen. Pitkiä päiviä, vaihtelevaa safkaa ja vähän unta. Toisaalta päivämiehenä varmaan energiaa riittää myös treenaamiseen ja jos ruoka on hyvää niin mikäs siinä :)

Ps. Missäpäin pakkiksen skönet seilailee?

Täysin totta. Ruoka tosin on meillä käytännössä poikkeuksetta todella hyvää, mutta kun kuukauden aikana nukutut yhtäjaksoiset (yli 6 tuntia putkeen) yöunet ovat laskettavissa yhden käden sormilla, lähinnä keleistä ja jatkuvista pilleistä johtuen, eivät treeniteho ja -motivaatio todellakaan ole ihan huipussaan lopputörnillä. Toisaalta jonkinlainen itsensä kunnossa pitäminen auttaa kyllä todella paljon tuota jaksamista ajatellen.

Ai niin, meikäläinen vaikuttaa Biskajalla tai Välimerellä.

Kyllä laivoilla reenaaminen nousujohteisesti on yleisesti ottaen hankalaa, jos siis lähtötasoa on ees jonkin verran. Itse reenasin aikalailla 3/4 jakosella. Suurin etu edes kohtalaisen säännöllisellä reenillä mulle oli että hyppäsin heti vapaalla reenaamaan. Kun nostelu jäi töissä, jäi se myös kotona. Jos todellakin motivaatiota on voi aamusta ottaa jonkun hikijumpan, 20minsaa esim. soutulaitteella. Nostelua sitten duunin jälkeen. Itse reenasin aina heti kun duunit loppu, eli 17-18:00 ja sen jälkeen vasta syömään. Pysy paino kurissa ja se rutiini kasassa. En sano mitään minkälaista ohjelmaa olisi paras noudattaa koska sen pitäminen voi tosiaan olla hankalaa, ehkä niin että tekee sitä mikä hyvältä tuntuu. Kohtalaisella sykkeellä korkeintaan tunnin reeni jokatoinen päivä antaa kyllä tuloksia. Mutta se rutiini kannattaa viedä maihin mukaan. Monesti se eka viikko menee nopeasti ja helposti jää sitten se viimeinenkin lomaviikko väliin.

Itse nyt kohta jo vuoden maissa hommissa, seilasin lähinnä itämerta.

Minulla tulee töissä treenattua, jos mahdollista, ehkä noin viisi kertaa viikossa. Pidän treenit suht. lyhyinä ja teen perusliikkeitä. Kroppa tulee treenattua pari kertaa viikossa läpi. Yleisesti ottaen ohjelma, jolla voi treenata peräkkäisinä päivinä toimii. Tällöin ei tarvitse stressata esim. kelin aiheuttamista välipäivistä. Voi rytkästä useamman päivän putkeen ja (yrittää) huilata, jos ei pääse treenaamaan.
Ruokailu on säännöllistä ja ruoka monipuolista, se optio kannattaa käyttää hyväkseen.
Ajan vahtia, niin olen tottunut nukkumaan kahdessa osassa.
Seilaan perämiehenä Esl:n kanooteissa, joissa on hyvät salit laivaolosuhteisiin. Sen lisäksi laivat ei turhaa rullaa. Pohkeita tulee usein pumppailtua vahdissa.
Rollareissa täkkärinä ollessa treeni vaati kyllä enemmän soveltamista...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom