Ohjelma epävarmaan aikatauluun

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Keväällä olen nyt väsäillyt tällaista nelijakoista ohjelmaa. Aikaa oli hyvin ja salille pääsi 4-5 kertaa viikossa. Nyt kuitenkin kesä tulee ja viikonloput alkaa olla buukattuna. Lisäksi viikollakin on silloin tällöin jotain ohjelmaa töiden jälkeen. Minkälaista ohjelmaa porukka käyttää tällaisessa tilanteessa, jossa salille pääsy on hieman epävarmaa. Pitäiskö vaihtaa yksjakoiseen, jolla hakkaisi tämän kesän? Tavoitteena olisi koittaa kolme kertaa päästä viikossa salille.

Ite teen kesän ajan 3 jakoisella voimapainotteisesti juuri samoista syistä:
Treeni 1: Vetävät, pääliike mave ja olen nyt riveä opetellut
Treeni 2: Jalat, päälike kyykky/etukyykky
Treeni 3: Työntävät, pääliike penkki

En todellakaan ole mikään ammattilainen kun vasta vuoden verran tätä touhua harrastanut.. Tuntuu itsellä vaan tämä toimivan kun vetää tarpeeksi kovat treenit (voimatasot lähtenyt kasvuun, eikä ole tullut liikaa ylimääräistä niin kehtaa rannallakin loikoilla). :D
Treenien välissä itselläni aina välipäivä, että saa riittävät voimatasot joka treeniin.
Itsekkin tein talven ajan 4-5 kertaa viikossa.

Itselläni on hyvin pitkälti sama tilanne kuin aloittajalla. Ratkaisuni oli 2-jakoinen ja homma on toiminut mainiosti ja jos joskus jää kahteen kertaan viikossa treeni niin koko kroppa on kuitenkin tullut tehtyä sillä viikolla.

Eli treeni A tai B tulee vuoroviikoin 2 kertaa:

Treeni A
Penkki 2x
Vinopenkki 2x
Dippi 2x
Kyykky 3x
Reiden ojennus 3x
Pystypunnerrus kp 2x
Viparit taakse/sivulle 2x

Treeni B
Kulmasoutu 3x
Leuat 3x
SJMV 3x
reiden koukistus 2x
pohkeet 3x
hauis scot 3x

Samaa olen monesti miettinyt. Yksijakoistakin kokeilin, mutta tykkään tehdä treenit aika kovaa ja täten olen päivän tai pari aika tukossa sen takia. Tämä taas hankaloittaa sitä, jos aikaa sattuukin olemaaa salille menoon vaikka jo heti seuraavana päivänä. Kaksijakoisella pääsee perättäisinäkin päivinä salille, joten tästä syystä olen tehnyt hieman yksi- ja kaksijakoista sekaisin.

Jos siis tiedän, että voin käydä perättäisinä päivinä salilla, niin olen tehnyt kaksijakoisella, mutta jos taas tiedän että seuraavana päivänä tulee katkos salilla käyntiin niin olen tehnyt yksijakoisella.

Tällaisellä ohjelmalla menin itse kun opiskeluaikoina olin kesät reissuhommissa ja työpäivien pituudesta tai fyysisestä rasittavuudesta ei oikein koskaan tiennyt etukäteen:

kyykky
penkki
kulmasoutu
leuat (myötäotteella)

mave
vinopenkki
pystypunnerrus
leuat (vastaotteella)

Vuoron perään kumpaakin treeniä, joskus tuli lopuksi veivattua vatsoja, haukkaria, pohkeita ym. jos virtaa tuntui riittävän. 1-3 kertaa tuli viikossa salilla käytyä, merkittävää edistystä ei tietenkään tapahtunu mutta eipä kyllä taantunutkaan :)

Jep, pitänee ottaa hieman muokattu kultainen kuusikko jälleen käyttöön. Yksjakoisella porukkaa varmaan vääntää enemmän 3 x 10 sarjoja kuin esim. 4 x 6 tai 5 x 5? Tykkään tehdä esim. penkkiä 4 x 6, mutta tuntuu melko raskaalta, jos sitä vääntää peräkkäisinäkin päivinä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep, pitänee ottaa hieman muokattu kultainen kuusikko jälleen käyttöön. Yksjakoisella porukkaa varmaan vääntää enemmän 3 x 10 sarjoja kuin esim. 4 x 6 tai 5 x 5? Tykkään tehdä esim. penkkiä 4 x 6, mutta tuntuu melko raskaalta, jos sitä vääntää peräkkäisinäkin päivinä?

Ethän sä ny peräkkäisinä päivinä tee 1-jakosta vaan pidät aina välipäivän treenien välissä. Kultaiseen kuusikkoon lisää ehdottomasti maastaveto.

Suositut

Back
Ylös Bottom