Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Aspartaami ja asesulfaami K ovat myös poistolistalla.

En väitä ettäkö kyseiset aineet olisi sellaisia mitä tarkoituksellisesti tulisi tankata kroppaan isoissa määrin, mutta tuli mieleen kun joskus aikanaan sain tuttavalta linkin näiden haitoista, luinkin sitten mielenkiinnolla hetken kunnes jutut meni tasoon "skitsofrenia, ilmastopäästöt ja mikrosiruja 5g verkossa" ja tajusin että ehkä ihan kaikki blogitekstit aiheesta ei ole lukemisen arvoisia.

#kaukolämpö eli polttomoottorilla lämpiää edukkaasti.
Paitsi päähesulissa/helena.

Pelkkä perusmaksu vajaan 100 EUR + ei energiakaan ole ilmaista:

Capture.webp

En väitä ettäkö kyseiset aineet olisi sellaisia mitä tarkoituksellisesti tulisi tankata kroppaan isoissa määrin, mutta tuli mieleen kun joskus aikanaan sain tuttavalta linkin näiden haitoista, luinkin sitten mielenkiinnolla hetken kunnes jutut meni tasoon "skitsofrenia, ilmastopäästöt ja mikrosiruja 5g verkossa" ja tajusin että ehkä ihan kaikki blogitekstit aiheesta ei ole lukemisen arvoisia.

Vilkaisepa aihetta IBS ja FODMAP 🥳
Laita valmiiksi foliohattu päähän.
Jospa nyt saisi lähetteen ravitsemusterapeutille lähiaikoina...

Toki kaikki ravinto on loppujen lopuksi kuolemaksi. Parasta olisi lopettaa ruokailu kokonaan.

Ruotsissahan joku pariskunta päätyi oikeuteen saakka, kun todettiin heidän vauvansa kärsivän pahasta aliravitsemuksesta. Vanhemmat luottivat siihen, että auringosta tulee tarpeeksi energiaa 🌞

Niuvanniemessä on tilaa.

Aspartaami ja asesulfaami K ovat myös poistolistalla. Niitä on nimittäin sokerittomassa mansikkamehukeitossa, jota olen syönyt kaura-/tuorepuuron kera lähes joka aamu vuosikausia. Ne voivat kuulemma aiheuttaa hämmästyttävän rajuja suolisto-oireita kuten muutkin keinotekoiset makeutusaineet - samoin hunaja 😯 Ihan luvan kanssa pitää käyttää vain ehtaa sokeria!
Niin minähän täällä, tai jossain toisessa ketjussa kirjoittelin noista makeutusaineista joskus.
Mitäänhän en voi varmaksi sanoa, mistä vatsaoireeni johtui, mutta epäilys melko vahva, että noi makeutusaineet.

Joskus tuli popsittua käytännössä joka päivä joku monivihamiiniporetabletti.
Sitten alkoi vatsa olla aika mielenkiintoisessa kunnossa.

No lopetin käytön, ja alkoi muuttua paremmaksi.
Muutaman kerran tieteen nimissä testasin vielä, ja ei vatsa tykännyt. (Tämän voisi nyt väittää olevan jotakin psykosomaattista)

Mutta pari kertaa myöhemmin ihmettelin kun vatsa sekaisin enkä keksinyt syytä...Kunnes luin tölkin kyljestä, eij sisällä sokeria.
Eli ei ainakaan mennyt oman mielikuvituksen piikkiin oireet, kun en etes tiennyt juovani jotakin aspartaaminpaskaa.

Sähköllä lämpeävässä talossa meni tammikuussa 2024: 3500 kWh, nyt 2025 tammikuussa mennyt 2050 kWh.
Helenan mukaan 2024 tammikuun keskilämpö -13,3'C, nyt eivät kesken kuukautta kerro vertailuarvoa, mutta jokseenkin lämpimämpi ollut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Viime yönä oli taas tupsahtanut 10cm lisää valkoista kultaa.
Joo, eikä teettänyt kuin tunnin hikoilua. Perseestä tuo sade, kun tulee tuulen kanssa, niin kaikki katoksen alla olevat tilat ja tavarat kans kinoksessa. Tulis jo helteet.

Yllättävän hyvin silti kulki vauhtikestävyys pyrähdys koiran kanssa tuohon päälle, reipas 4,5km @30min. Vähä kerrallaan se hölkkä/juoksukunto paranee, vaikka kk sitten tunnosti, että kuolemaksi tämmöinen kestävyysurheilu.

Satavarmasti on.
Itse kasvatetut perunat, keitinvedessä merisuolaa. Riistaliha. Olen itse ampunut, suolistanut, nylkenyt ja pilkkonut lihat. Lihan mausteena merisuola ja pippuri, lihapadassa sipulia.

Viimeksi mainitussa on usein lihaliemikuutio mukana, josta löytyy aromivahventeita joten siltä osin tohtori saa pähkinän. Mutta mitä muuta näistä aineksista löytyy?

Itse kasvatetut perunat, keitinvedessä merisuolaa. Riistaliha. Olen itse ampunut, suolistanut, nylkenyt ja pilkkonut lihat. Lihan mausteena merisuola ja pippuri, lihapadassa sipulia.

Viimeksi mainitussa on usein lihaliemikuutio mukana, josta löytyy aromivahventeita joten siltä osin tohtori saa pähkinän. Mutta mitä muuta näistä aineksista löytyy?
No aina claccinen E300 (peruna) C-vitamiini.

Ilma jota pääsääntöisesti hengität e948+e941.

Sulatat perunat masussasi E507lla.

E-koodit termi ei merkkaa mitään.

Tammikuu 2024 kului sähköä 1430 kwh. Tänä vuonna vähän alle 1200 kwh. Sähkölämmitteinen okt.

Kesäkuukausina menee n 500 kwh, joten kulutuksen lisääntymistä talvikaudella voi pitää kohtuullisen pienenä. Puuta palaa: paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom