Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Kuinka vaikeaa on aikuisten ihmisten syödä suu kiinni mässyttämättä kuin koira..?
DY0N0Z4X0AA6JRc.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
öljyhihna hehe

Tämä kuuluu kyllä sarjaan, jossa olisi oikeasti ollut kiva olla kärpäsenä katossa kuulemassa, mitä helvettiä suunnittelijat ovat oikein ajatelleet.

Ja muutenkin kun on viimeisen vuoden aikana joutunut omien ja vaimon autotarpeiden takia vähän tarkemmin ihmettelemään mitä tarjolla on, niin likimain kaikessa mitä viimeisen 15v aikana on tehty tuntuu tyyppivikalistalla olevan jotain jakopäähän liittyvää, varsinkin ketjukoneissa jotka ennen kestivät vähintään varttimiljoonan. Miksi helvetissä sitä ketjua pitää edes käyttää, jos se täytyy mitoittaa niin kevyeksi että vaihtoväli on samat 100tkm kuin hihnalla? Omassa kulkineessa oleva B47 ei ilmeisesti ole sentään aivan niin susi kuin edeltäjänsä, joten sormet ristissä voi ehkä toivoa järkevää käyttöikää ennen oleellisia remontteja.
 
Oiskohan pitäny ostaa sittenkin Rotelia.
Yamahasta voisin luopua.

Yamaha A-S2200​

yamaha-a-s2200-viisto-2.jpg


@vokot, osta pois. Hienot viisarit ja kaikki.


Muillekin myyn, jos vokot ei ota.

2190 EUR.
 
Tämä kuuluu kyllä sarjaan, jossa olisi oikeasti ollut kiva olla kärpäsenä katossa kuulemassa, mitä helvettiä suunnittelijat ovat oikein ajatelleet.

Ja muutenkin kun on viimeisen vuoden aikana joutunut omien ja vaimon autotarpeiden takia vähän tarkemmin ihmettelemään mitä tarjolla on, niin likimain kaikessa mitä viimeisen 15v aikana on tehty tuntuu tyyppivikalistalla olevan jotain jakopäähän liittyvää, varsinkin ketjukoneissa jotka ennen kestivät vähintään varttimiljoonan. Miksi helvetissä sitä ketjua pitää edes käyttää, jos se täytyy mitoittaa niin kevyeksi että vaihtoväli on samat 100tkm kuin hihnalla? Omassa kulkineessa oleva B47 ei ilmeisesti ole sentään aivan niin susi kuin edeltäjänsä, joten sormet ristissä voi ehkä toivoa järkevää käyttöikää ennen oleellisia remontteja.
Piti lopettaa Kokkolan Autohuollon seuraaminen instagramissa, kun meinasi järki lähteä niitä nykyautojen remontteja katsellessa.

Itse alan pikkuhiljaa kallistua siihen suuntaan että loppuelämän autot on jo hankittu, oikealla ylläpidolla käyttöikää noissa kolmessa tojotassa on helposti tuonne 2050 luvulle.
 
Ja muutenkin kun on viimeisen vuoden aikana joutunut omien ja vaimon autotarpeiden takia vähän tarkemmin ihmettelemään mitä tarjolla on, niin likimain kaikessa mitä viimeisen 15v aikana on tehty tuntuu tyyppivikalistalla olevan jotain jakopäähän liittyvää, varsinkin ketjukoneissa jotka ennen kestivät vähintään varttimiljoonan. Miksi helvetissä sitä ketjua pitää edes käyttää, jos se täytyy mitoittaa niin kevyeksi että vaihtoväli on samat 100tkm kuin hihnalla? Omassa kulkineessa oleva B47 ei ilmeisesti ole sentään aivan niin susi kuin edeltäjänsä, joten sormet ristissä voi ehkä toivoa järkevää käyttöikää ennen oleellisia remontteja.

Ei se yksirivinen jakoketju, mitä nykyään tunnutaan lähes poikkeuksetta käytettävän, ole itsessään se ongelma, vaan öljynpaineella toimiva ketjunkiristin. Ja kun sisäisen kitkan vähentämiseksi (lol) öljynpainetta alennetaan pienillä kierroksilla, niin tällöin ketjun kiristinkään ei toimi kuten on suunniteltu ja soppa on valmis. Mahtavan hienoja autoteollisuuden suunnittelun kukkasia, ikään kuin suunniteltu ennenaikainen laukeaminen.
 
Ei se yksirivinen jakoketju, mitä nykyään tunnutaan lähes poikkeuksetta käytettävän, ole itsessään se ongelma, vaan öljynpaineella toimiva ketjunkiristin.

Onhan noissa ohuissa ketjuissa myös harmeja aiheuttavaa venymistaipumusta, vaikka totaalipoksahdukset liittyvätkin yleensä mainitsemaasi kiristimeen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom