Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Toivon että olet oikeassa, mutta synnyttävien miesten aikakaudella lähes mikä tahansa ideologia edellä tehtävä päätös on mahdollinen.
Hyvin kiteytetty. :ROFLMAO: Siltä tosiaan vaikuttaa monessakin asiassa, että ideologia ajaa kaiken muun ohi - faktat nyt ainakin joutavat romukoppaan.

Autoaihetta sivutakseni, niin vähän vastaavanlaisia mietteitä on täälläkin. Olen tosin miettinyt, että ostaisinko sen elämäni ensimmäisen uuden auton jo tänä vuonna. Omaan käyttööni bensakoneella. Syystä että kun laitetaan omat haluamani speksit joihin kuuluu neliveto ja korkeampi maavara, sekä kohtuullinen tavaratila (eli käytännössä katumaasturi, tai korotettu farkku), eikä hybridiä / kevythybridiä - niin vaihtoehdot ovat jo huolestuttavan vähissä. Uusissa autoissa alkaa olla melkein järjestään vähintään kevythybridiakusto, tai sitten helkutin pieni turbokone. Kummankaan kestävyyteen pidemmällä aikavälillä ei ole oikein suurta luottamusta.

Uudet dieselit on mielestäni pilattu päästöhärpäkkeillä, lopullinen niitti on tämä jäätyvä ja kiteytyvä adblue. Kollegoidenkin keskuudessa on ollut riittävästi kokemuksia jäätyneistä järjestelmistä - rahaa tuppaa sitten palamaan korjauksiin vähintään se 1,5 - 2 k€. Dieselhybridin kun ostaisi, niin saisi varmaan kerättyä kerralla koko bingorivin ongelmia. Vanhat dieselit oli kunnollisia - siitä samaa mieltä. Harmillisesti yksinkertainen ja luotettava tekniikka on saatu sitten onnistuneesti pilattua.

Sähköautoja vastaan minulla ei ole mitään periaatteellista vastustusta, mielenkiinnolla niitäkin seuraillut. Tosin suurin osa turhan pienellä maavaralla varustettuja - mielellään saisi edes se 18-20 cm olla, varsinkin kun akustot ovat kolhuille herkkiä. Mutta taidan odotella vielä noita nurkan takana häämöttäviä kiinteän akkuteknologian laitteita. Ja saattaahan se vielä kääntyä siihenkin, ettei mitään vaihtoa tule edes hetkeen tehtyä - vanhaan vaan korjauksia tarpeen mukaan ja kovaa ajoa paaliin asti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla ei niin hirveästi ole väliä että nyt jättäisin mittariston takia ostamatta. Oikeastaan nykyisen auton valinnassa

Ehdottomuuksia oli :
Ilmastointi, ohjaustehostin, kesä ja talvirenkaat, farmari, järkevät kilsat.

Plussaa oli :
Turbo, Volvo, vakionopeudensäädin, automaatti.

Miinusta oli :
Ei BT soitinta, ei tummennettuja ikkunoita.

Sähköautolle en sano ei, mutta uskon että vielä ainakin 1 seuraava auto tulee olemaan polttotekniikalla, ja siinä on sitten pari extra vuotta aikaa katsella miten tekniikka ja käytettyjen/uusien arvo romahtaa.

IMG_2155.webp

Zone-sarja -42%
Nykyautoa hankkiessa piti olla seitsemän istuinta JA tavaratila. Ja ei ranskalainen. Ei noita vaihtoehtoja hirveästi ollut. Tuli pitkä Caddy. Sähköautoa el ole ihan heti tulossa.

Kyllä se näin on, että auto jokaiselle oman käyttötarpeen mukaan. Tai sitten puhtaasti mielihalujen - ei sekään väärin ole.

Se sen sijaan on kovin väärin, ettei miehellä ole vielä tähän ikään mennessä ollut yhtään V8 -moottorista autoa. Ei sillä että välttämättä tarvitsisi, mutta kyllä se kiva olisi semmoinenkin. Käyntiä kuunnellessa mieli suorastaan lepää - ja kuuloluu helähtää soimaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En kerta kaikkiaan voi sietää
Nämä teidän (ei yksistään lainattu jäsen) rajoittuneisuudet saa omat rajoitukseni ovat kovin pieniä..esim turbo s jäi ostamatta koska punainen sisusta.
tuota portsen mittaristoa jos katselee vähänkään pidemmän aikaa niin epilepsiakohtaus on varma
Se oli ihan ok. Enemmän minua ärsyttää kaiken maailman cookie poppupit, ymsjneetc

Itse autokin oli #ihanok. Ei hirveästi viisari värähtänyt, mutta ei siitä nyt suoranaisesti oikein mitään isompaa moitittavaakaan löytänyt. Siltikään ei vituttanu* istua takaisin alas, omalle tasolleen, ja ajella omalla autolla kotia.

e: se panamera pitää päästä koeajamaan

tuota portsen mittaristoa jos katselee vähänkään pidemmän aikaa niin epilepsiakohtaus on varma
Sitä pystyy toki muokkaamaan, esim sellaiseksi, että on vain kolme pyöreää ”mittaria” näkyvillä clacciseen Porsche tyyliin.

Mä en kyllä ole omissa autoissa nähnyt sellaista oikeaa mittaristoa enää varmaan kymmeneen vuoteen. Kaikkihan ne on nykyään diginäyttöjä?

Nämä teidän (ei yksistään lainattu jäsen) rajoittuneisuudet saa omat rajoitukseni ovat kovin pieniä..esim turbo s jäi ostamatta koska punainen sisusta.

Se oli ihan ok. Enemmän minua ärsyttää kaiken maailman cookie poppupit, ymsjneetc

Itse autokin oli #ihanok. Ei hirveästi viisari värähtänyt, mutta ei siitä nyt suoranaisesti oikein mitään isompaa moitittavaakaan löytänyt. Siltikään ei vituttanu* istua takaisin alas, omalle tasolleen, ja ajella omalla autolla kotia.

e: se panamera pitää päästä koeajamaan
Mitä noi popupit olivat, kun en omassani ole sellaisiin vielä törmännyt? Vai olivatko jotain vieraskäyttäjäherjoja ties mistä aiheesta?

Vein auton tänään pinnoitettavaksi ja taitaa olla hauskaa tekijällä, kun äskenkin appi ilmoitti, että varashälytin huutaa :LOL:

Nykyistä kotteroa hankkiessa:

- avensis farkku
- värillä ei väliä kunhan on musta, paitsi jos viininpunainen olisi löytynyt
- <100tkm

Sitä pystyy toki muokkaamaan, esim sellaiseksi, että on vain kolme pyöreää ”mittaria” näkyvillä clacciseen Porsche tyyliin.

Mä en kyllä ole omissa autoissa nähnyt sellaista oikeaa mittaristoa enää varmaan kymmeneen vuoteen. Kaikkihan ne on nykyään diginäyttöjä?
Käykääpä koeajamassa uusi Hilux niin näette (edelleen) asiallisen mittariston.

Mitä noi popupit olivat, kun en omassani ole sellaisiin vielä törmännyt? Vai olivatko jotain vieraskäyttäjäherjoja ties mistä aiheesta?
Popupit intternettisivuilla..niistä minä saan sen epilepsian vs jostain kartasta "mittaristossa".

Kotia ajellessa Naisen kanssa mietittiin että aika pieni se mittarinäyttö oli...toki eipä siihen tartte (911sen) öljyn/vedenlämpö, öljynpaine, kierrosluku tms..ei paljoa jää jäljelle ja ihan fiksua käyttää se just karttoihin ja muuhun moderniin teknologiaan.

Keksin moitittavaa muuten. Peruutus/360kamerat yllättävän heikkolaatuiset kuvaltaan. Golffin peruutuskamerassa parempi kuva (toki vähemmän ominaisuuksia kuvassa)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom