Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Jos teet kolmea kehityshakuista voimapunttia ja useampaa lenkkiä viikossa vielä puolenkin vuoden tai vuoden päästä ja oot pystyny nostaan tehoja, eikä homma oo kaatunu siihen perinteiseen, että koitetaan het tehä liikaa tai liikaa kaikkea sekaisin, niin nostan hattua ja myönnän olleeni väärässä. Ts. palataan heinäkuussa tähän.
Herran vuonna 2015 tämä onnistui hyvin. Triathlon-reeniä ja kovaa punttia.

Toki elämäntilanne melkolailla eri. Nyt ei lähtis.

En minä mikään valmentaja ole, mutta semmoinen käsitys minulla tosiaan on, että offseasonilla tehdään voimaa ja jossain vaiheessa ennen kisakautta ruvetaan siirtämään punttireenejä lajivoimaksi ja suorituskyvyksi. Ei kai tuommoisia kisakaudella voi tehdä, kun pitäs palautua kisoista, lajireeneistä ja keskittyä enemmän tekniikkaan yms. asioihin. Juoksijatkin tekee minun ymmärtääkseni aika hemmetisti tekniikkaa, varsinkin nyt tietysti aitojat.

Noin niinku karkeasti. Täällä varmaan kukaan tiedä kaikkien lajien lajityypillisiä temppuja, mutta ainakin kiekkoon ja yleisurheiluun tuo nyt minun käsittääkseni natsaa aika hyvin luetun perusteella ja sen perusteella, mitä nyt kattelee esim. yleisurheilijoiden päivityksiä, millaista reeniä tehdään offseasonilla.
Öh, ehkä mulle nyt alkaa avautumaan tuo miks jankkaat vastaan koko ajan :D Siis jos pidät voimaharjoitteluna vain "bodausta" tai perusvoimaharjoittelua, niin joo niitä ei varmaan tehdä (ainakaan paljoin) kisakaudella. Mutta miten teet lajivoimaharjotuksia tai nopeusvoimaharjoituksia ilman voimaharjoittelua :D

Sitten tuossa on vielä viitisen vuotta vanhasta kalvoshowsta Pärmäkosken voimaharjottelusta lainaus:

"KISAKAUDEN HARJOITTELU
Kisakauden harjoittelu haastavaa, mutta pakko vain tehdä!

- Huolehdi, että maksimivoimatasot pysyvät yllä eli löydä paikkoja sisällyttää riittävä määrä perus-
maksimivoimaharjoittelua kilpailukaudessa mukana. Todennäköisesti vaatii kisakaudella myös
johonkin väliin blokkiharjoittelua

- Kun maksimivoimareservi riittävän korkea voidaan voimatasoja pystyä ylläpitämään jonkun aikaa
myös nopeusvoimaharjoittelulla"

Koko slaidisetti löytyy tuolta: https://pajulahti.com/wp-content/up...naari-2019-Kristan-voimaharjoittelu-25.11.pdf

View: https://www.instagram.com/reel/C-DYW6woGWd/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Öh, ehkä mulle nyt alkaa avautumaan tuo miks jankkaat vastaan koko ajan :D Siis jos pidät voimaharjoitteluna vain "bodausta" tai perusvoimaharjoittelua, niin joo niitä ei varmaan tehdä (ainakaan paljoin) kisakaudella. Mutta miten teet lajivoimaharjotuksia tai nopeusvoimaharjoituksia ilman voimaharjoittelua :D
No eikö se tämän ketjun ihmisten tapauksessa ole selvää, että puhutaan perus bodaamisesta tai voimaharjoittelusta? Noin muuten vaikuttais menevän sekaisin puhutaanko nyt ammattiurheilijoiden treenien suunnittelusta ja jaksottamisesta vai perus sunnuntaipunttaajaan treenaamisesta ja millaisilla määrillä on järkevää lähteä tekemään, jos ei ole kunnon pohjaa. Koska noilla kahdella ei oo, luonnollisestikaan, mitään tekemistä keskenään.

Ja siis jos nää oot oikeasti valmentanu jengiä ja oot ihan oikeasti nähny, miten eri ihmiset kehittyy, niin sitten hattu päästä ja niin edelleen, mutta jos tää menee siihen, että googlataan kilpaa jotain internetin artikkeleita, miten pitäs treenata, niin sitten ei oo mitään järkeä jatkaa.

Viimeksi muokattu:
Säännöllisyys on se ykköslähtökohta

tämä on kyllä taivahan tosi

esinmerkikis Minun kuntoilusali on aivan naurettavaa läpsyttelyä, pienet NAISet tekee paljo suuremmilla painoilla, ikinä en ole satasta nostanu penkistä, mutta koska: ikinä ei tule viikkoa-puoltaoista pidempää taukoa niin kyllä tuollainen läpsyttelykin näköjään riittää kun sitä säännöllisyyttä on jatkunut +25v

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
tämä on kyllä taivahan tosi

esinmerkikis Minun kuntoilusali on aivan naurettavaa läpsyttelyä, pienet NAISet tekee paljo suuremmilla painoilla, ikinä en ole satasta nostanu penkistä, mutta koska: ikinä ei tule viikkoa-puoltaoista pidempää taukoa niin kyllä tuollainen läpsyttelykin näköjään riittää kun sitä säännöllisyyttä on jatkunut +25v
Onks sulla mitään nousutavoitteellista treeniä? Vai teetkö aina samoilla painoilla, samat liikkeet ja samat määrät toistoja / sarjoja? Ei mullekkaan salitreeni mikään liian vakava juttu ole mutta koitan kyllä erilaisia lähestymisiä niin että siellä olisi lähes aina jotain kehitystä.

Huomenna ajattelin vähän laskeskella miten salireissuja ja muuta liikuntaa on tullut tälle vuodelle, mutta tiedän jo nyt että salikäynnit on 3x viikossa keskiarvolla koska oli aika paskaa tämä vuosi 3/4 mutta tällä vikalla neljänneksellä sai ihan uuden vaihteen päälle.

Tilanne on wakawa. Keittiössäni on pullapitko.
Mulla on täällä sipsipussi tuijottamassa mua aina kun kävelen keittiöön. Se on huomiselle ja ei tarkoitettu yksin tyhjennettäväksi mutta mä oon tosi paska näissä kun "herkkuja" hamstrataan kotiin. Onneksi 1.1. saa taas dumppaa kaikki epäoleelliset ärsykkeet roskiin, kyllä... roskiin.

Vuosi vaihtuu ja täällä hiki otsalla suunnitellaan treenejä sekä kiistellään niistä.

Mistä tulikin mieleen todennäköinen syy miksi selvisin hengissä noista vuoden takaisista jutuista. Eli iänikuisen vanha pohjakunto.

Joskus 1998-2000 paikkeilla painoin 65kg. Huhti-lokakuu työmatka ja hupipyöräilyä 500-600km/kk.

Joka päivä koirien kanssa 1,5-2h lenkkejä.

5xvko salilla sellaiset 1,5h/treeni. Treeni ton ajan urpoilua, esim penkki pyramidillä 70-80-90-100-90-80-70.

Ei tällä tarinalla mitään ideaa ollut, kunhan tarinoin siitä, miten nuorena jaksoi ja kannatti treenata.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Se tuotiin tänne vasta eilen, eli vielä syömäkelpoinen. Tohtorin pullapitkot ei taida ikinä seuraavaa päivää nähdä.
No ei toudellakaan. Jos näkee niin siinä on jotain vikaa.

e: siis eihän jossain pullapitkossa ole kuin joku kaks palaa..? kuka syö vaan yhden palan pullaa?

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom