Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Joo, meni kyllä vitun laadukkaaksi tuo treenikeskustelu, mihin en kyllä ite ainakaan osallistunu mitenkään vittuillakseni kellekään. Tulee oikein sankarit tauolta viittailemaan hakkaamisilla turpas takia, niin tättärää.
Toi mun vika lainaus oli läpällä, ei pahalla. Eikä kai kukaan luullukkaan, että vittuillessas oot kirjottanut, tai ainakaan en mä. Mutta niistä asioista mistä tiedän, niin niistä kirjotan ja ”jankkaan” vastaan, jos on virheellistä tietoa. Tosta voimaharjottelusta kestävyysurheilussa kuvitellaan suomessa vielä paljon juuri tuota mitä kirjottelit, vaikka onkin menny paljon eteenpäin, mutta paljon eletään vielä menneisyydessä ja suositaan jotain kuntopiirityyppisiä kestovoimatreenejä.

Jotain mäkin tiedän koodaamisesta, mutta en ikipäivänä alkais siitä kenenkään kanssa kinaamaan 😅

Ja turpaanvedot vois sit hoitaa siellä tatamilla, kunhan kummatkin siihen on suostuvaisia.

No hard feelings 😘

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Toi mun vika lainaus oli läpällä, ei pahalla. Eikä kai kukaan luullukkaan, että vittuillessas oot kirjottanut, tai ainakaan en mä. Mutta niistä asioista mistä tiedän, niin niistä kirjotan ja ”jankkaan” vastaan, jos on virheellistä tietoa. Tosta voimaharjottelusta kestävyysurheilussa kuvitellaan suomessa vielä paljon juuri tuota mitä kirjottelit, vaikka onkin menny paljon eteenpäin, mutta paljon eletään vielä menneisyydessä ja suositaan jotain kuntopiirityyppisiä kestovoimatreenejä.

Jotain mäkin tiedän koodaamisesta, mutta en ikipäivänä alkais siitä kenenkään kanssa kinaamaan 😅
No jos tästä vielä viestin pari jatkaa asialinjalla, niin ollaanko me eri mieltä siitä, että ei oo tavatonta, että tuo aerobisen ja voimareenin yhdistäminen tarkoittaa sitä, että samaan aikaan haluttais reenata ittensä puolimaratonille ja parantaa penkkitulosta 80 kilosta 120 kiloon? Tai saada ittensä juoksukuntoon ja kasvattaa lihasmassaa niin, että kesällä ois tiukassa kunnossa rannalla? Tai jotain tällaista. Ja että tuosta ne ongelmat tulee, jos on tullakseen. Ei siitä, etteikö vois käydä siellä täällä puntillakin, jos juoksee vähän tavoitteellisemmin tai toisin päin.

Minä kirjoittelin siis tuosta kulmasta nuo omat aikaisemmat.

Mä en varmaan tunne ollenkaan tollasia treenaajia, poislukien itteni. Kaikki vakkarit ikinä omalla salilla tekee samaa n. 3 liikettä vuositolkulla. Eli valtaosalle tärkeysjärjestyksessä: penkki, hauis, ja ehkä tsägällä joku kämänen versio kyykystä/prässistä. Oon kyllä monesti ajatellu, et miten vitussa noi jaksaa käydä vääntään tota samaa monotonista shittiä kymmeniä vuosia putkee. Kehittyy niin monotoninen fysiikka, ja joka treeni on kunnon murmelipäivä. Taidan tietää vastauksen. Käyvät salilla lähinnä ''varman päälle'', & sosialisoimassa, eivätkä omaa mitään intohimoa ite siihen tekemiseen. Surullista, ja tollanen monotonisuus on helvetin iso syy myös, miks monet kasuaalit vähättelee treenausta. Ei tajuta, et monipuolinen treeni on ihan megahyvä sijotus omalle hyvinvoinnille, ja se voi myös olla suhteellisen eksoottistaki tekemistä.

Se on varmaankin samanlainen juttu kuin parranajo tai suihkussa käynti tms. että ylläpidetään ulkonäköä ja siitä on tullut rutiinia. Itselläkin tulee välillä kausia, kun treeni ei oikein nappaisi, mutta silti käy salilla tekemässä jotain, että ei alkaisi kunto rapistumaan ja pyyhe lentäisi kehään. Teen myös joka treenin alussa liikkuvuusjuttuja ja aina samat jutut ja olen tehnyt ne vuosia. Vanhat selkävaivat ja istumatyö tekee sen, että jos tuota laiminlyö, niin alkaa tulla jomotuksia ja selkävaivoja yms.

Tuosta olen myös samaa mieltä, että monipuolinen treeni on yksi parhaista sijoituksista itseen. Olen monesti nähnyt miten reissussa tms. on joku huonokuntoinen joka joutuu jättämään juttuja tekemättä siksi, että kunto kestä. Joskus käytiin porukalla patikoimassa päiväreissu vuoristossa ja yksi tyyppi ei voinut lähteä mukaan, kun kunto ei kestä 10 kilsan lenkkiä kovilla nousuilla. Siinä jäi upea kokemus välistä.

Samaten urheilullinen kroppa on nykyään kovin statusjuttu minkä voit saada. Sitä ei voi ostaa, vaan se pitää ansaita hiellä.

Mä en varmaan tunne ollenkaan tollasia treenaajia, poislukien itteni. Kaikki vakkarit ikinä omalla salilla tekee samaa n. 3 liikettä vuositolkulla. Eli valtaosalle tärkeysjärjestyksessä: penkki, hauis, ja ehkä tsägällä joku kämänen versio kyykystä/prässistä. Oon kyllä monesti ajatellu, et miten vitussa noi jaksaa käydä vääntään tota samaa monotonista shittiä kymmeniä vuosia putkee. Kehittyy niin monotoninen fysiikka, ja joka treeni on kunnon murmelipäivä. Taidan tietää vastauksen. Käyvät salilla lähinnä ''varman päälle'', & sosialisoimassa, eivätkä omaa mitään intohimoa ite siihen tekemiseen. Surullista, ja tollanen monotonisuus on helvetin iso syy myös, miks monet kasuaalit vähättelee treenausta. Ei tajuta, et monipuolinen treeni on ihan megahyvä sijotus omalle hyvinvoinnille, ja se voi myös olla suhteellisen eksoottistaki tekemistä.
Ehkä mä sitten olen vaan ympäröinyt itteni sellasilla ympäristöillä etten noita ole nähnyt. Ja valmennuksiinkin tulee sellaset kenellä on tavotteita, tai jos ei ole, niin saa mennä jonku toisen valmennukseen. Eihän sellasta voi valmentaa lainkaan 😂

Muuten hyvää asiaa sun tekstissä 👍

Kyllähän tuo riittää peruskuntoilijalle ja varsinkin, jos tavoitteena ei ole kuin pysyä kunnossa ja tietyn pisteen jälkeen kehitystä ei enää edes tarvitse tullakaan, vaan pelkkä ylläpito riittää. Peruskuntoilijan kannattaa pyrkiä pitämään treeni sen verran miellyttävänä, että aina tekee mieli lähteä treenaamaan. Se innostus loppuu usein jos treenit on liian kovia ja pitäisi lähteä väsyneenä treeneihin yms. Samaten liian vaativa treeniohjelma voi tappaa innostuksen jos huomaa, ettei pysty noudattamaan sitä. Ja ainahan sitä voi vaihtelun vuoksi tehdä eri liikkeitä salilla tai vetää lenkin eri paikassa tms. tai vaikka vaihtaa sen uintiin välillä. Ei se treeni ole niin vakava juttu, vaan tärkeintä on säännöllisyys.

Tietty jos on selkeitä tavoitteita, kuten vaikka puolimaraton, niin silloin kannattaa tehdä joku treenisuunnitelma sitä varten.
No vielä tähän samat sanat ku edelliseen mun viestiin. Niin ei ole vielä tullut yhtään asikasta eikä kaveripiirissäkään ole sellasta jolla on esim ollu tavotteena jaksaa juosta 5km ja kun siihen on päässy, niin sanoo kiitos, nyt mä juoksen loppuelämän tätä 5km lenkkiä. Tai jos penkissä pitäs saada 85kg, niin kun kerran saa niin koskaan ei sen jälkeen lisää rautaa tankoon, kun tavotteeseensa pääs.

No vielä tähän samat sanat ku edelliseen mun viestiin. Niin ei ole vielä tullut yhtään asikasta eikä kaveripiirissäkään ole sellasta jolla on esim ollu tavotteena jaksaa juosta 5km ja kun siihen on päässy, niin sanoo kiitos, nyt mä juoksen loppuelämän tätä 5km lenkkiä. Tai jos penkissä pitäs saada 85kg, niin kun kerran saa niin koskaan ei sen jälkeen lisää rautaa tankoon, kun tavotteeseensa pääs.

entäs josse tavoite onki se miltä se tuntuu, ei se paljonko on kiloja tai kilometrejä?

vaikkapa, kun Minä lähden kesäpäivän ollessa kauneimmillaan polkupyöräilemään niin äärinmäisen harvoin tiedän etukäteen kuinka monta kilometriä tai montako minuuttia tulen ajamaan, useasti suunnittelen reittiä siinä ajaessa mm. sen mukaan kuinka tuulee ja mistä suunnasta

No jos tästä vielä viestin pari jatkaa asialinjalla, niin ollaanko me eri mieltä siitä, että ei oo tavatonta, että tuo aerobisen ja voimareenin yhdistäminen tarkoittaa sitä, että samaan aikaan haluttais reenata ittensä puolimaratonille ja parantaa penkkitulosta 80 kilosta 120 kiloon? Tai saada ittensä juoksukuntoon ja kasvattaa lihasmassaa niin, että kesällä ois tiukassa kunnossa rannalla? Tai jotain tällaista. Ja että tuosta ne ongelmat tulee, jos on tullakseen. Ei siitä, etteikö vois käydä siellä täällä puntillakin, jos juoksee vähän tavoitteellisemmin tai toisin päin.

Minä kirjoittelin siis tuosta kulmasta nuo omat aikaisemmat.
Noh joo ja ei. Mä kyllä enemmän ajattelin sen @Finnladyn kyssärin perusteella, että miten yhdistää salin ja juoksun.

Mutta noista esimerkeistä. Ensimmäinen on ihan tehtävissä. Aika missä se saavutetaan on täysin riippuvainen lähtötasoista. Ja toisen kanssa ihan sama riippuu lähtötasosta. Ei voi sanoa kumpaankaan kyllä tai ei.

Edittiä sen verran, että kyllä voi tulla ja tuleekin ongelmia, jos tavotteet ei ole realistisia ja väkisin koitetaan puskea niitä kohti välittämättä kivuista ja väsymyksestä. Koskee ihan kaikkea treenaamista

Viimeksi muokattu:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Jos noin ajattelee, niin se on kyllä väärin. Liikunnasta pitäisi tulla osa elämää, josta nauttii, eikä sellainen tavoite jonka saavuttamisen jälkeen voi lopettaa kaiken. Eihän niinkään kannata tehdä, että laihduttaa itsensä hoikaksi ja sitten lopettaa sen elämäntyylin ja lihottaa itsensä takaisin. Toivottavasti nuo 5km lenkki ja 85kg penkki on vain tavoitteita joilla saa juoksusta ja puntista pysyvät jutut elämäänsä.

Jos noin ajattelee, niin se on kyllä väärin. Liikunnasta pitäisi tulla osa elämää, josta nauttii, eikä sellainen tavoite jonka saavuttamisen jälkeen voi lopettaa kaiken. Eihän niinkään kannata tehdä, että laihduttaa itsensä hoikaksi ja sitten lopettaa sen elämäntyylin ja lihottaa itsensä takaisin. Toivottavasti nuo 5km lenkki ja 85kg penkki on vain tavoitteita joilla saa juoksusta ja puntista pysyvät jutut elämäänsä.
Eikun tarkotin sitä, että kun pääsee siihen 5km tavotteeseen, niin yleensä se ei riitä vaan seuraavaks haluaa juosta joko pidempään tai nopeammin tuon 5km. Ja samaa tarkotin penkin kanssa.

Noh joo ja ei. Mä kyllä enemmän ajattelin sen @Finnladyn kyssärin perusteella, että miten yhdistää salin ja juoksun.

Mutta noista esimerkeistä. Ensimmäinen on ihan tehtävissä. Aika missä se saavutetaan on täysin riippuvainen lähtötasoista. Ja toisen kanssa ihan sama riippuu lähtötasosta. Ei voi sanoa kumpaankaan kyllä tai ei.

Edittiä sen verran, että kyllä voi tulla ja tuleekin ongelmia, jos tavotteet ei ole realistisia ja väkisin koitetaan puskea niitä kohti välittämättä kivuista ja väsymyksestä. Koskee ihan kaikkea treenaamista
No, aikatauluthan on yleensä niin, että nää keksitään suunnilleen loppuvuodesta ja kesällä pitäs pystyä juoksemaan ja olla kropaltaan kunnossa. Ei kai näitä mietitä millään kolmen vuoden aikajänteellä, mitä nyt ihmisten juttuja on nähny ja kuullu, vaan nopsaanhan kaikki pitäs saada ihan niin kuin painokin poies :D Mikä kanssa kumuloituu siihen problematiikkaan, mistä oon ite koittanu kirjoittaa.

Takuuvarmasti on tehtävissä, kun aikajänne on sopivan pitkä ja tiedetään (tai joku tietää), mitä tehdään, mutta useimmiten ongelmiin liittyy myös se, ettei tiedetä mitä tehdään, eikä oo käsitystä, mitä asiat vaatii, kun niitä ei oo koskaan tehty. Mikä on siis ihan luonnollista, kun lähetään tekemään jotain uutta.

Onko jokaisen tehtävissä, jos pitäs omin avuin ja internetiä selaamalla tehdä, niin epäilen.. siis joku 40kg lisää penkkiin ja kävelycooperista puolimaratonille. Eihän painonpudotuskaan ole paperilla vaikeaa, mutta kovin moni senkin kanssa vaan kompastelee, kun ihmiset on ihmisiä ja pitäs hoitaa muukin elämä muuttujineen em. tavoitteiden ohessa.

muoks. jaa, en huomannu tota edittiä kunnolla. Mut jääköön tuo oma tuollaisena. Samaa mieltä kyllä lainatusta editistä.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Eikun tarkotin sitä, että kun pääsee siihen 5km tavotteeseen, niin yleensä se ei riitä vaan seuraavaks haluaa juosta joko pidempään tai nopeammin tuon 5km. Ja samaa tarkotin penkin kanssa.

Joo olen samaa mieltä ja kirjoitinkin ekassa viestissä siitä, että progressiota pitää olla mielenkiinnon takia.

Jossain vaiheessa kuitenkin tulee se seinä vastaan ja silloin pitää pystyä nauttimaan nykykunnossa olemisesta, kun eihän se penkki nouse ikuisesti kenelläkään.

Kaikki ei myöskään halua puristaa kropasta kaikkia tehoja irti, vaan treeni on vastapainoa esim. toimistotyölle ja ns. älyllisemmille haasteille.

Joo olen samaa mieltä ja kirjoitinkin ekassa viestissä siitä, että progressiota pitää olla mielenkiinnon takia.

Jossain vaiheessa kuitenkin tulee se seinä vastaan ja silloin pitää pystyä nauttimaan nykykunnossa olemisesta, kun eihän se penkki nouse ikuisesti kenelläkään.

Kaikki ei myöskään halua puristaa kropasta kaikkia tehoja irti, vaan treeni on vastapainoa esim. toimistotyölle ja ns. älyllisemmille haasteille.
Joo samaa mieltä. Tietty jossain vaiheessa rajat tulee vastaan. Toki niiden rajojen saavuttaminen vie aika pitkän aikaa.

Ite vaan tykkään, että teen sellasta missä kehityn ja ehkä ainakin omalla kohdalla katon vähän laajemmalle otannalla kuin yhden liikkeen kilomäärällä. Eli oma treenaaminen enemmän sellasta yleis urheilullisuuden treenaamista johon kuuluu kestävyys, voima, nopeus/räjähtävyys, tasapaino ja liikkuvuus. Toki tässä iässä osan kohdalla se on pelkkää alamäen loiventamista. Missään en ole super hyvä, mutten paskinkaan ja kaikessa paitsi absoluuttisessa nooeudessa ja räjähtävyydessä on vielä hyvinkin kehitettävää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom