Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Oikein passeli kirjavinkki. Muutamia vuosia sitten taisi tulla luettua parikin herraan liittyvää teosta, toinen oli ainakin tämä:

Jutelmia ja muistelmia 1890-luvun Parisista ja August Strindbergin Inferno-vuosista

Aika seppä se on ollut tuo Wettenhovi-Aspa. Muistaakseni hieman jäi lukijan pääteltäväksi, että paljonko jutuista oli faktaa - ja paljonko herran omaa sepitettä.
Tuosta hahmosta on keskusteltu ennenkin tässä ketjussa, ja aika tuuhean oloinen kaveri.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Pitäisiköhän talvemmalla ottaa joku pikalähtö ns keskieurooppaan katsomaan esimerkiksi käkikelloja ja hörsimään strohia yms paikallisia liemiä
Muuten vastaus on ehdottomasti pitäs, mutta eikö sieltä ny löytys jotain juotavankin makuista tavaraa, ettei tarvis tuota paloöljyä kiskoa. Aivan järkyttävää tavaraa :D

P.S @Heatseeker vedin jo eilen aamusta Roxettea nauhalle, mutta siitä on vähän vaikea saada a) hyvän kuuloista, kun tarvii soitella useampi kitararaita sen valmiin tavaran päälle ja kaiken pitäs pysyä tosi vireisenä ja b) kauhean mielenkiintoista, kun sitten soittelee livenä sen yhden suht simppelin kitararaidan :D T.s tarvii vähän pureskella vielä, että onko se tuo Joyride vai jotain vielä kitaravoittoisempaa.. En kyllä keksi kuin jonkun Sleeping In My Carin, joka ois sit vaan perus vitossoitukomppia..

Minäkin olen kyllä ehdottomasti sitä ihmistyyppiä, että ennemminkin loppuu vuorokaudesta tunnit ja tililtä rahat kuin tulee kovin tylsää. Haluaisin osata ihan loputtomasti asioita ja kiinnostaa liikaa kaikki.

Minulla on viisi kirjaa kesken (yksi niistä on Kuhiseva mieli - nainen ja ADHD, mutta ei se kyllä ole minä :LOL: ), työnalla sekä villapaita että kaksi pientä ryijyä, yksi luottamustehtävä, hakeuduin juuri esimiestutkintoon, BJJ kaksi kertaa viikossa (kolme ois kiva), salitreeniä vähän kylkeen ja tavoitteena pudottaa 15 kg kesäkuun loppuun mennessä. Savitöitä haluaisin myös ehtiä jatkaa ja voi pojat, kunhan lumet sulaa, niin pihassa alkaa taas isosti tapahtua. Niin, ja jos nyt pikkuhiljaa tulisi latukelit, niin hiihtämäänhiihtämään. Saatan myös tehdä kohtuullisesti töitä.

Sellasta. Nyt lenkkarit jalkaan ja koiran kanssa iltalenkille.

Oon opetellu ite pikkaisen tekeen synthwavea. Tuossa riittäs kyllä sillai puuhaa, että ihan hyvin vois lopettaa palkkatyöt, jos pysyis vaan leivässä. Noita kaikkia virtuaalilaitteita on ihan saatanasti, mistä pitäs ymmärtää, kun tekee tuollaisia elektronisia taustoja, ja jokaisessa yksittäisessäkin kaikenlaista ymmärrettävää. Sit on vielä nää wavetable-syntikat ihan oma maailmansa, joissa aaltomuotoja muokkaamalla luodaan erilaista soundia ja kaikki miksausjutut päälle.

Mutta kyllä tänään jo pikkaisen hymyilyttikin, kun rupeaa kuulostamaan ns. oikealta ja Youtubessa on kyllä varsin hyvin kaikenlaista tutoriaalia.

Minäkin olen kyllä ehdottomasti sitä ihmistyyppiä, että ennemminkin loppuu vuorokaudesta tunnit ja tililtä rahat kuin tulee kovin tylsää. Haluaisin osata ihan loputtomasti asioita ja kiinnostaa liikaa kaikki.

Minulla on viisi kirjaa kesken (yksi niistä on Kuhiseva mieli - nainen ja ADHD, mutta ei se kyllä ole minä :LOL: ), työnalla sekä villapaita että kaksi pientä ryijyä, yksi luottamustehtävä, hakeuduin juuri esimiestutkintoon, BJJ kaksi kertaa viikossa (kolme ois kiva), salitreeniä vähän kylkeen ja tavoitteena pudottaa 15 kg kesäkuun loppuun mennessä. Savitöitä haluaisin myös ehtiä jatkaa ja voi pojat, kunhan lumet sulaa, niin pihassa alkaa taas isosti tapahtua. Niin, ja jos nyt pikkuhiljaa tulisi latukelit, niin hiihtämäänhiihtämään. Saatan myös tehdä kohtuullisesti töitä.

Sellasta. Nyt lenkkarit jalkaan ja koiran kanssa iltalenkille.
Taisin vähän palaa loppuun jo tuota lukiessa..

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Oon opetellu ite pikkaisen tekeen synthwavea. Tuossa riittäs kyllä sillai puuhaa, että ihan hyvin vois lopettaa palkkatyöt, jos pysyis vaan leivässä. Noita kaikkia virtuaalilaitteita on ihan saatanasti, mistä pitäs ymmärtää, kun tekee tuollaisia elektronisia taustoja, ja jokaisessa yksittäisessäkin kaikenlaista ymmärrettävää. Sit on vielä nää wavetable-syntikat ihan oma maailmansa, joissa aaltomuotoja muokkaamalla luodaan erilaista soundia ja kaikki miksausjutut päälle.

Mutta kyllä tänään jo pikkaisen hymyilyttikin, kun rupeaa kuulostamaan ns. oikealta ja Youtubessa on kyllä varsin hyvin kaikenlaista tutoriaalia.
Itelle iskee tuo innostus aiheeseen kerran/pari vuodessa, kun erehtyy kuuntelemaan jotain Perturbaattoria.

Tavallaan helpohkoa, mutta lopulta kuitenkin aivan saaaatanan vaikeeta.

Sitä saa aikaseksi jonkun lyhyen pätkän jotakin järkevää, mutta se kokonaisen kappaleen tekeminen onkin aivan eri asia jostain syystä.

Tänäänkin yritetty hölkkäkävelyjuosta, 4,06km puoleen tuntiin keskisykkeellä 144. Oispa parempi kunto, niin ei ois näin raskasta. Palkitsen itseni naudanpaistilla, ranskanpotuilla ja riittävällä määrällä pippurista kermakastiketta.

Se toki positiivista huomata, että kun on viimeajat kyykänny pitkää sarjaa, niin pumppu/keuhkot loppuu kesken ennenkuin jaloissa tuntuu vielä miltään. Jospa vanhakunnonvanha penikkatauti ei tee paluuta ihan just lähitulevaisuudessa.
Eilen 6km, 50min, keskisyke 140. Onneksi kesään on vielä aikaa...

Oon tässä vähän funtsinut, että miten salitreenin yhdistää tähän säntäilyyn? 3-jakoisella, kuten ennenkin, mutta vaikka yhdeksän päivän läpiviennillä niin ei rasittuisi jalat liikaa.

Olen myös pohtinut crossfitin kokeilemista. Help :D

Eilen 6km, 50min, keskisyke 140. Onneksi kesään on vielä aikaa...

Oon tässä vähän funtsinut, että miten salitreenin yhdistää tähän säntäilyyn? 3-jakoisella, kuten ennenkin, mutta vaikka yhdeksän päivän läpiviennillä niin ei rasittuisi jalat liikaa.

Olen myös pohtinut crossfitin kokeilemista. Help :D
Juutubessa Alan Thrall ainakin tehnyt jotain viteoita aiheesta. En nyt muista sen enempää mitä höpisi, mutta tuossa jotain viteoita.

View: https://youtu.be/HBsLmDe3E48

View: https://youtu.be/VHEwhQQSYXg

Sitä saa aikaseksi jonkun lyhyen pätkän jotakin järkevää, mutta se kokonaisen kappaleen tekeminen onkin aivan eri asia jostain syystä.
Jooh. Se tarvis varmaan olla niin, että on tekninen osaaminen tehdä dawissa tarvittavat, ts. että saa tehdyksi ne jutut, joita ois tulossa päästä.

Muuten tappaa sit taas sen luovan työn, jos joka välissä pitäs googlata, miten joku juttu tehään.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Jooh. Se tarvis varmaan olla niin, että on tekninen osaaminen tehdä dawissa tarvittavat, ts. että saa tehdyksi ne jutut, joita ois tulossa päästä.

Muuten tappaa sit taas sen luovan työn, jos joka välissä pitäs googlata, miten joku juttu tehään.
Ja joku simppeli kontrolleri/rumpupädi auttais aika paljon. Nappeja pitäis pystyä vääntelemään käsin, eikä hiirellä nysvätä.

Noita VST instrumentteja kyl on vaikka kuinka ilmasiakin, aika hyviä. Ja presettejä selaamalla pääsee jo pitkälle. Surge ainakin ihan hyvä.

Ja joku simppeli kontrolleri/rumpupädi auttais aika paljon. Nappeja pitäis pystyä vääntelemään käsin, eikä hiirellä nysvätä.

Noita VST instrumentteja kyl on vaikka kuinka ilmasiakin, aika hyviä. Ja presettejä selaamalla pääsee jo pitkälle. Surge ainakin ihan hyvä.
Noi ekathan ei paljoa maksa. Mulla oli toi Abletonin kanssa suoraan yhteen sopiva Novationin Launch Key 36, jonka möin sit veks, kun oli turhan iso, mutta tarvinnee ostaa uusiksi. On niitä sit semmoisia pelkkiä kontrollereitakin ilman koskettimia, koska pikku midi-kiipparihan mulla on nyt erikseen.

Mullon tosiaan toi Abletonin Suite ja sen mukanahan sai kymmeniä gigoja sampleja ja soittimia. Noilla tekee jo aikas paljon. Babyaudion BA-1 on makee retrosyntikka ja noita kitara- ja bassoplugareitahan mulla on vino pino.

Mutta siis enemmän meinasin edellä, että pitäs ymmärtää, että miten käytät jotain sidechainingia ja gateja ja miten noi pitää säätää eri soundeihin, miten käytät kompressoreita, miten noita wavetable-synia, oikeanlaista reverbiä, miten tehdään automaatioita ja kaikkea tota studiosäätöä siis. Koska noiden ymmärtämisen se minusta tarvii, ennen kuin asiat alkaa kuulostamaan oikealta. Muutenhan se oiskin helppoa, kun napsii vaan plugareita ja sieltä presettejä, mutta ei tuolla minusta vielä saa, tai ainakaan ite en saa, mitään oikean kuulosta aikaan, vaan aina on kuulostanut joko väärältä tai ihan raakileelta, ennen kuin noihin edellisiin nyt pikkaisen alko perehtymään.

Voimapainotteinen jumppa, jossa vedetään lyhyehköä sarjaa eikä pääosin aivan tappiin saakka, toimii juoksun kanssa ihan hyvin yhteen kun siihen tottuu ja vähän säännöstelee, koska vedetään juoksut kovempaa ja salitreenit kevyemmin ja kosks toisinpäin eikä yritäkään vetää samalla viikolla kaikkea liian kovaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom