Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jäsen @no-body osannee kertoa tästäkin aiheesta paremmin, mutta käsittääkseni Eino Leino, Sibelius, Gallen-Kallelat sun muut eivät kuuluneet raittiusseuraan. Luomisen tuskaa on lääkitty muullakin kuin hota-pulverilla.

No kyllähän maailmassa on hyvin vähän mitään luovaa työtä ikinä tehty selvin päin, niin se on.

Kun kulttuuri-ihmisenä ja saksan kielen ystävänä minulle on kehittynyt jonkinlainen perversio Schubertin Winterreiseen ja juuri pakkiksen selaamisen ja perjantaioluen nauttimisen sivussa tankkaan kuvassa olevaa teosta ennen kuin muutaman viikon päästä kuulen livenä kirjoittajan tulkinnan sikermästä, päätin vielä satunnaisverifioida yo. kommentin googlettamalla, maistuiko Schubertillekin viina - no kyllä maistui, kuinkas muuten nerous olisi sellaiseen kukoistukseen voinut noustakaan?
IMG_20241025_194613_cyZ90ZLt05.webp
 
Muistan kuunnelleeni tuota muksuna, kun noita tartti opiskella. Erlkönig jääny kanssa mieleen Schubertilta. Vois pyöräytellä itekin jossain kohtaa, kun jännästi iän myötä klasaristakin on ruvennu saamaan paljon enemmän irti.
 
Muistan kuunnelleeni tuota muksuna, kun noita tartti opiskella. Erlkönig jääny kanssa mieleen Schubertilta. Vois pyöräytellä itekin jossain kohtaa, kun jännästi iän myötä klasaristakin on ruvennu saamaan paljon enemmän irti.

Pari viikkoa sitten oli naapurikylässä sama Winterreise tarjolla kitarasäestyksellä väitteen mukaan ekaa kertaa Suomessa ja kun artistitkaan eivät olleet mitään hupiukkoja, niin kävin kuuntelemassa senkin (kannatti kyllä kirkkaasti vaivautua ). Musiikista tai mistään muustakaan vittuakaan tajuamatta* sanoisin tuon olleen juuri sitä sarjaa, että monikin rämpyttäisi sen teknisesti suunnilleen oikein läpi, mutta teoksen hengen ja tunteen taikominen mukaan on aivan eri luokan juttu.

*kun olen ensi kerran oikeasti humalassa ja minulla on aikaa, voin kirjoittaa jäsen @Saatana :lle pyydetyn esseen siitä, millaista on olla ei-luova ihminen, jonka pää on sisäisesti tyhjää täynnä.
 
Ei saatana, miksi taas toisen kerran tällä viikolla laitoin telkun päälle.

Someäidit. Siis mitä helvetin perkelettä taas.

99% eri palveluiden striimausta, aina tää lineaarinen TV pettää.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom