Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Harvassa on luovutetun Karjalan/itärajan suvut joissa ei ole jonkinlainen murto-osa slaaviverta. Omaani en tiedä, mutta sitä varmasti on.
Minulla nämä verenperinnöt tulee (toivottavasti) eri suvuista. Mummo Karjalasta ja vaarini, jonka kanssa toisen vanhempani tekivät, Venäjän peruja. Vaarin vaari ammuttiin vallankumouksessa, ei päässyt pakoon perheensä mukana.

No meinasin tuossa iltapäivällä kuuluttaa Vuoksenrantaa! Isoisäni on sieltä ❤️

Viimeisen kerran kun kävin mummini luona käymässä ennen viimeistä sairaalakierrettä tämä oli jo niin dementoitunut, ettei tiennyt edes minun nimeäni tai kuka olin, mutta puhui Vuoksenrannasta, esitteli (taas) lempikirjaansa Vuoksenrannan pitäjähistoriikkia josta tosin pystyi enää katselemaan kuvia ja ehkä lukemaan nimiä kuvien alla, ja kun kirjasta etsin mummin kotitaloa käsittelevän pätkän ja luin ääneen pari anekdoottia tämän isästä, mummi vielä nauroi ja täydenteli ihan järkevän kuuloisesti. Vuoksenranta ja lapsuudenkoti olivat ne viimeiset asiat, jotka päässä olivat vielä jotenkin kirkkaana, ja tuo oli viimeinen oikea keskusteluni mummin kanssa, kun sairaalassa pystyi enää yksipuolisesti sanomaan heipat.

Kun rintalasta oli sahattu halki, ja odotteli sitä aika pitkää luutumista, niin oppi vaistomaisesti puristamaan vatsalihaksilla vastaan.
Tuota ei tohdi kuvitellakaan. Itselläni ollut joskus jonkinlaisia murtumia kylkiluissa. Piti kävelläkin hyvin tasaisen pehmeästi ja hissukseen, kun pienikin tömäys vihlaisi. Yskimistä pelkäsi ja aivastaminen suorastaan hirvitti.

IMG_6526.webp

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Missä #perjantaipoikamies?
Ei kai vaan oluella!

ai mää vai

eiku kuntoilusalilla piipahdin (maksimireeniämaksimipainoilla)

sen jälkn kävin suihkussa

ja nyt istun sohvalla maha kurnien miettien: mitä sitä söisi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom