Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Toi autolla ajelu on kyl jännä maskuliinisuuden mittari kans. Itse vihaan ajaa autolla, mutta sen teen koska moni matka on kävellen liian pitkä ja vaivalloinen. Jos lähdetään reissuun niin meillä yleensä emäntä hyppää rattiin koska mä väsyn 200km jälkeen viimeistään. Olen myös ehtinyt 2 autoa ajaa lunastukseen joten se siitäkin sitten. #passengerprince

Töissä olis tänään joululounas tarjolla, harmillisesti olen vapailla viel tän päivän ni puntaroin et käviskö syömässä silti siel ja työpaikan salilla, vai ottaisko vaan lounaskupongin ja kävis omalla salilla. Taidan päätyä jälkinmäiseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus nuorempana tuon kanssa varmaan vähän paini, että onko sitä jotenkin vähemmän mies, kun ei aja ollenkaan autoa, mutta aivan sama nykyään. Välillä se pyörii päässä, että pitäskö vielä näin vanhana repäistä ja ajaa kortti, mutta mitään autolainoja tai vakuutuksiakaan en kyllä kaipaa makseltavaksi.

Mä itse asiassa tykkään ajaa. Siinähän saa olla rauhassa omien ajatusten kanssa mutta hieman sentään muutakin ärsykettä maisema vaihtuu. Ei ole yleensä radiokaan päällä lyhyemmillä matkoilla. En nyt sano että haluan huvin päiten ajaa Rovaniemelle ja varmaan jos pitäis ajella työkseen pitkiä matkoja säännöllisesti niin kypsyis, mutta noin periaatteessa ihan jees ajella.

Montako mitallista kahvia imiset juo kun he sanovat juovansa x kuppia päivässä kahvia? Esim juon nyt kotona 5 mitallista kahvia/ 5 mittaa vettä moccamaisteriin = kaksi kuppia kahvia. Kuusikin mahtuisi kahteen mukiin jos oikein kova kahvinhimo. Töissä pienemmät kupit 2 kuppia olisi karvan vajaa 4/4 mitallista.

Mitallisista en tiedä, kun jauhan pavut ja mittaan ne desimitalla (en oo jaksanu mennä siihen punnitsemistouhuun), mutta n. 3 x 3 kuppia päiväannos. Moccamasterin 3 kuppia siis yks tuollainen isompi kahvikuppi.

Montako mitallista kahvia imiset juo kun he sanovat juovansa x kuppia päivässä kahvia? Esim juon nyt kotona 5 mitallista kahvia/ 5 mittaa vettä moccamaisteriin = kaksi kuppia kahvia. Kuusikin mahtuisi kahteen mukiin jos oikein kova kahvinhimo. Töissä pienemmät kupit 2 kuppia olisi karvan vajaa 4/4 mitallista.

Aamulla moccamasteriin 6 vettä 6 kahvia = 1 kuppi kotona ja termoskuppi mukaan töihin. Kotona siis kahvikuppi on 3 mittaa.

Tuohon verotukseen, itsellä 2 asuntoa vuokralla ja maksan asuntojen tuottaman pääomatulon isompana tuloveroprosenttina. Verottaja lähettää ennakkoveromaksut vakiona mutta en ole koskaan käyttänyt niitä. Sijoituksia en ole koskaan myynyt niin paljoa että olisi tarvinnut veroja maksaa.

Tuohon verotukseen, itsellä 2 asuntoa vuokralla ja maksan asuntojen tuottaman pääomatulon isompana tuloveroprosenttina. Verottaja lähettää ennakkoveromaksut vakiona mutta en ole koskaan käyttänyt niitä. Sijoituksia en ole koskaan myynyt niin paljoa että olisi tarvinnut veroja maksaa.
Joo, tää on vaan minusta jotenkin hassu systeemi, että noita kahta tulolajia sotketaan tuolla tavalla, ja siis verotetaan toista toisen seassa, kun ite ovat halunneet kotimaisessa verosääntelyssä, että ansio- ja pääomatulot ovat omia, erillisiä juttujaan.. :D

Joo, tää on vaan minusta jotenkin hassu systeemi, että noita kahta tulolajia sotketaan tuolla tavalla, ja siis verotetaan toista toisen seassa, kun ite ovat halunneet kotimaisessa verosääntelyssä, että ansio- ja pääomatulot ovat omia, erillisiä juttujaan.. :D

Eihän sitä pakko noin ole tehdä. Noin tehdään automaattisesti jos et ole maksanut pääomatulojen veroja ennakkoon tai olet maksanut liian vähän jolloin puuttuva osuus voidaan periä suoraan ansiotulojen verotuksesta. Ennakkovero olisi ollut melko rapsakka kun oli muistaakseni jaettu 4 tai 6 erään. Rahamieshän voi maksaa ennakkoverona kaiken vaikka heti tammikuussa mutta hankala on arvioida mahdollisia vähennyksiä.

Eihän sitä pakko noin ole tehdä. Noin tehdään automaattisesti jos et ole maksanut pääomatulojen veroja ennakkoon tai olet maksanut liian vähän jolloin puuttuva osuus voidaan periä suoraan ansiotulojen verotuksesta. Ennakkovero olisi ollut melko rapsakka kun oli muistaakseni jaettu 4 tai 6 erään. Rahamieshän voi maksaa ennakkoverona kaiken vaikka heti tammikuussa mutta hankala on arvioida mahdollisia vähennyksiä.
Joo siis tarkoitus ei oo ollu tässä asiassa kritisoida sitä, miten kukakin haluaa hoitaa henkilökohtaista verotustaan, jos on molempaa tulolajia, vaan ihmetellä tätä verottajan systeemiä, että miksi noin, jos noi on verosääntelyssä kuitenkin hyvin voimakkaasti eritelty omiksi kokonaisuuksikseen.

Ehkä tuo suoraviivaistaa noiden verojen maksua. Itellä ei tosiaan juuri tota verotettavaa pääomatuloa ole, kun voitot on rahastoissa lunastamatta, ettei ole tarvinnu näitä toistaiseksi hanskata omassa verotuksessa.

Mä itse asiassa tykkään ajaa.

no onhan se nyt aivan parasta puhaa

etenkin jos on alla Saksalanen Premium-luokan henkilöauto

silkkaa nautintoa #nautin

huomasin tuossa, että yllättävn suuri ero on rannekkellojen rannekkeillakin

sweitsiläisen rannekkeen hively tuotti TÄYSIN erlaisen tuntokokemuksen kun japanialaisen!

#nautin

3 kpl Supermass Nutrition SUPERCARB (3 kg) -25%
En ajaisi yhtään autolla jos julkinen liikennen toimisi paremmin. Ajaminen on täysin hukkaan heitettyä aikaa.

tapauksessa jossa koko elmä on hukkaan heitettyä aikaa tilanne on eri

eilenkin kävin ehtoolla ajelemas aivan vaan #ajankuluksi kun ei huvittanut istua yksin kotona

istuin siis yksin henkilöautossa

Minä ajelen vuodessa noin:

hlöauto: 7000km
polkupyörä: 3000km
mobedi: 2000km

polkupyörää lukuunottamatta ehkä noin 90% aivan hupiajelua

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom