Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Joo kyllähän rollet on ihan halppiskamaa näihin verrattuna
Ois kiva tietää mihin tuon hinta perustuu. Varmaan ihan hatusta vedetty. Jos joku maksais

Tuossa hintaluokassa toki melkoinen premium-kate varmasti.

Olin opiskeluaikana Sveitsissä kielimatkalla, ja vierailtiin jossain kellotehtaassa. En harmillisesti nyt saa päähäni, että mikä se oli, mutta jotain käsityönä syntyvää premiumia - kertoivat jonkun mallin kellon valmistuksen vievän vuoden(?), joten tottakai sille tulee hintaakin sitten.

edit. jäi hämäämään merkki, joten oli pakko kaivella. Girard-Perregaux.
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös vanha kunnon lihaskuntoharjoittelu lisää lihasten jäntevyyttä?
Eli lihaskuntoharjoittelulla tarkoitetaan isometristä harjoittelua, sehän vahvistaa jänteitä. Se oiskin hieno nähdä sellanen jumppasali täynnä porukkaa missä tehdään pelkkiä isometrisiä harjotteita :D

Tän takia en käy näillä tunneilla. Ihan järjetöntä tehdä kymmeniä jos ei satoja toistoja jollain parilla kilolla.
6-10 toistot on mukavempia
Ei se ole ihan järjetöntä kaikissa tapauksissa, mutta riippuu siitä mitä sillä voimaharjoittelulla tavotellaan. Mutta ilmeisesti monessa tapauksessa edelleen kuvitellaan, että kestovoima olisi pohjaominaisuus maksimivoimalle ja sen takia noita hinkkaillaan. Asiahan on ihan just toisinpäin.

Ilmeisesti noilla tunneilla kuitenkin tavotellaan sitä, että tulee hiki ja tuntee tehneensä jotain. Ja varmaan ne siinä tapauksessa ajaa asiansa, jos vaihtoehto olisi olla tekemättä mitään. Mutta jos tosiaan tavoite on jotain voiman, nopeuden tai lihasten kasvatuksen suuntaan, niin aika hukkaan käytettyä aikaa.
 
Minä olen kerännyt pakastimeen vuoden lihat "ilmaiseksi" metsästä. Tosin jos erehtyy laskemaan metsästyksen kuluja niin ei ole kovinkaan ilmaisia lihoja. Edullisin kilohinta hirvelle lienee syksyltä, kun en ehtinyt metsään ja tein ekskursion Karesuandon lihakauppaan.
Mun seuraava mies saa kyllä näyttää miehisyytensä ja tuoda syksyllä vuoden lihat pakkaseen!
 
Tuossa hintaluokassa toki melkoinen premium-kate varmasti.

Olin opiskeluaikana Sveitsissä kielimatkalla, ja vierailtiin jossain kellotehtaassa. En harmillisesti nyt saa päähäni, että mikä se oli, mutta jotain käsityönä syntyvää premiumia - kertoivat jonkun mallin kellon valmistuksen vievän vuoden(?), joten tottakai sille tulee hintaakin sitten.

edit. jäi hämäämään merkki, joten oli pakko kaivella. Girard-Perregaux.
Onhan noissa hirwittäwä määrä käsityotä, suunnittelua ja jonkin verran nuo dimangit ja kultakin tietenkin maksaa. Ja sitten kerrotaan hinta x 100?
 
@Saatana just tuli Kensui Swissies. Ihan tukevan ja hyvän oloiset.
IMG_6052.webp
 
Mun seuraava mies saa kyllä näyttää miehisyytensä ja tuoda syksyllä vuoden lihat pakkaseen!
Tjaaa...Millähän tasolla miehisyyteni on, kun tallustan ehkä kerran/pari pilikkimään iliman kairaa vittuillakseni...

Ja tallustan takasin muutaman kärpäsentoukan köyhempänä kuin lähtiessä.

Mutta sai raitista ilmaa! Se on aina hyvä muistaa..
 
Mun seuraava mies saa kyllä näyttää miehisyytensä ja tuoda syksyllä vuoden lihat pakkaseen!
Sehän alkaa nyt lauantaina.

Jos oot ihan kauheessa lihan puutteessa niin voin toimittaa pahimpaan hätään, tulee kuitenkin taas sen verran että pakastin on selvitystilassa.
 
Eiköhän se tie Poppiksen sytämeen helpoiten käy tätä kautta, kysyy vaan montako tarvitaan.
 
Oon kyllä ihan lihan puutteessa. Yksi tuttu ei enää myy kellekään, oon yrittänyt selvittää muita kanavia.
Emäntä juuri tilaili poroa. Työpaikalla sellainen kimppatilaus notta pohjosesta kannattaa lähteä autolla tuomaan sitten isompaa satsia kerralla. Kuulema hyvä hinta. Mä en oo niin ines skenes porojen kans. Käristykseen, muussia ja puolukkahilloa ni siihen loppuu mun kokemusasiantuntijuus.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom