Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä 60km välein tarvii kuselle pysähtyä. T. takapenkkien puliukko.

abraham-simpson-hospital.gif
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Psykoosisairauksissa taitaa potilaalta puuttua sairaudentunto, joten ihan ymmärrettävästi jätetään lääkkeet syömättä, koska miksi terve söisi lääkkeitä ja sitäpaitsi ne oikeasti ovat myrkkyjä, joilla valtaapitävät pyrkivät kontroilloimaan sinua ja saamaan sinut käyttäytymään tietyllä tavalla...
Joo, osalla ilmeisesti näin, terapeutti näistä jutteli joskus, mutta ei kai ihan kaikilla minun ymmärtääkseni. Nämä just niitä tapauksia, joita voi olla sit vaikea auttaa, jos ihminen ei itse ymmärrä olevansa sairas.
 
Minä oon miettiny ääsjoki-rovaniemi väliä, ts kotoa vanhempia morottamaan.

Enemmän toki pitäisi kulkea ääsjoki-nääsville-ääsjoki ilman isompia latailuja.

Ja mitä oon miettiny kaikista eniten, että kuinka menis ääsjoeltä hel-vaa ja auto siellä joku 2vkoa loman ajan ja sitten pitäs päästä takasinkin. Pysyykö akun lataus hyvin talvella siellä hallissa? Mukava tulla yöllä ja ekana suunnata laturille..?
Onhan siellä kentän jossain hallissa latauspaikkojakin, että voi palata lomalta täyden akun pariin. Ja näpäyttää laukkukarusellin vieressä odotellessa apista auton lämpenemään valmiiksi.

Alun varaus kyllä hallissa seistessäkin alenee jonkin verran, koska autoissa on koko ajan jotain toimintoa päällä. Sellainen aivan max 1%/vrk lienee turvallinen veikkaus.
 
Joo, osalla ilmeisesti näin, terapeutti näistä jutteli joskus, mutta ei kai ihan kaikilla minun ymmärtääkseni. Nämä just niitä tapauksia, joita voi olla sit vaikea auttaa, jos ihminen ei itse ymmärrä olevansa sairas.

Lisäksi on hyvä muistaa, että ÄÄRIMMÄISEN HARVA psykoosipotilas on väkivaltainen. Yleisempää skitsofreniaa sairastavilla on se, että he pelkäävät muita ihmisiä ja vetäytyvät omiin oloihinsa, mutta valitettavasti moni liittää heihin aggressiivisuuden. Tai tuohan liitetään herkästi kaikkiin psykiatrisiin sairauksiin, koska viihdeteollisuus viljelee sitä.

Itsekin törmäsin vuosia sitten tähän olettamukseen, kun työkykyneuvottelussa oli aiheena minun jatkaminen kokeiluajan jälkeen potilaiden roudaamista. Yksi ylemmän oksan esimies (se kusipää kyrvänsyylä) möläytti, että entä jos Sylvi on vaarallinen potilaille 😳 Eihän siinä voinut kuin tuijottaa sitä paskakasaa suu auki. Hetken hiljaisuuden jälkeen työterveyslääkäri lausui pari painavaa sanaa. Sitten muutaman sanan vielä lisää 😃 Idioottivajakki isopomo kiemurteli kuin mato koukussa, kun olisi halunnut minusta eroon, mutta siihen ei löytynyt yhtään mitään pätevää syytä (lähiesimiehellä ei ollut mitään huomautettavaa kolmen kuukauden kokeiluajasta). Minulla oli ollut ns vakituinen työ puljussa jo kymmenen vuotta, mutta fyysisen esteen takia en voinut valitettavasti jatkaa kylmäkirurgian putsausta, eli kyseessä oli työtehtävän vaihtuminen toiseksi. Joten niin minä sitten jatkoin potilaiden pudott... eiku kuljettamista.

Hissikuilussa olisi kyllä ollut tilaa vielä yhdelle pienikulliselle onteloaivolle 😡
 
Onhan siellä kentän jossain hallissa latauspaikkojakin, että voi palata lomalta täyden akun pariin. Ja näpäyttää laukkukarusellin vieressä odotellessa apista auton lämpenemään valmiiksi.
Onkohan kuinka hyvin paikkoja joihin voi lyödä kahdeksi viikoksi auton johdon päähän kun palaa joskus aurinkolomalta?

Bisnisidea jollekin, lentokentällä on jo auton pesu/siivouspalvelua, jossa jätät avaimet sinne ja kun tulet auto on putsattu halutun verran ja avaimet laatikossa. Sama juttu, mutta patteriautolle latauspalvelu. Ettei tarttis kentälle mennessä mennä latailemaan, tai miettiä onko patteri täynnä kun palaa. Ukko agrekaatin kanssa lataamaan akkuja parkkihalliin.. #degröna
 
Onkohan kuinka hyvin paikkoja joihin voi lyödä kahdeksi viikoksi auton johdon päähän kun palaa joskus aurinkolomalta?

Bisnisidea jollekin, lentokentällä on jo auton pesu/siivouspalvelua, jossa jätät avaimet sinne ja kun tulet auto on putsattu halutun verran ja avaimet laatikossa. Sama juttu, mutta patteriautolle latauspalvelu. Ettei tarttis kentälle mennessä mennä latailemaan, tai miettiä onko patteri täynnä kun palaa. Ukko agrekaatin kanssa lataamaan akkuja parkkihalliin.. #degröna
Onhan noita paikkoja aika paljon, mutta rupeaa toki sähkiksiäkin jo olemaan jonkin verran.
https://www.finavia.fi/fi/lentoasem...-ClfwiVQbKwj1cplsa5pkY_QgqRfSwIsaAhXPEALw_wcB
 
Onhan noita paikkoja aika paljon, mutta rupeaa toki sähkiksiäkin jo olemaan jonkin verran.
https://www.finavia.fi/fi/lentoasem...-ClfwiVQbKwj1cplsa5pkY_QgqRfSwIsaAhXPEALw_wcB
Sitten kun paikan voi varata etukäteen uskaltaisin luottaa tuollaiseen.

Tuli mieleen siitä latauspalvelusta, että kun Vaasan kentältä lennelly niin sieltähän löytyy palvelu että jätät auton tolppapaikalle, johdon ja joku 10? euroa infoon lentotietojen kera niin auto on lämmin kun tulee takaisin. Aina käytän kun talvella on käyntiä.
 
Back
Ylös Bottom