Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Niimmuute.
JaaaaaaaaaaaaaHas. Keksitty jo sekin sitte saatana.
1727109309924.webp
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyypä vähän kirjoitella ajatuksia, kun käy taas mieli ylikierroksilla. Tuli siis muutettua vähän turhan kauas kaikesta. Kuukausi tässä mennyt ja onhan se kiva asunto hyvä juttu, mutta on tässä aivan liian kaukana kaikesta. Noh, ei paha moka kun vuokra-asunto kyseessä. Muutan pois viimeistään marraskuun lopulla. Vituttaahan se muuttaa taas, mutta ei tässä muu auta. Ajattelin tällä kertaa palkata muuttofirman pojat kantamaan. Oppirahoja...

Omistusasumistakin tuli pohdittua ja lainaneuvottelut kävin pankin kanssa ihan mielenkiinnosta, ja että näkisi mikä olisi budjetti jos tuohon lähtisi. Tuntuu vähän liian isolta päätökseltä tässä kohtaa, joten taidan mennä vuokralle ja miettii sitä omistuskämppää vaikka sitten ensi vuonna.

Työnhakua olen myös vähän tunnustellen aloitellut. Todennäköisyys löytää parempi työ on kyllä aika pieni tällä hetkellä. Työttömyys pelottaa kieltämättä tällä hetkellä myös, vaikka nykyisellä firmalla ihan siedettävästi käsittääkseni menee. Eihän sitä ikinä tiedä. Olisi todella paha joutua nyt kortistoon. Kai sitä aina jotain keksisi.

Tullut kyllä mokailtua tosi pahasti tänä vuonna. Kaikki alkoi tuosta äkkilähdöstä edellisestä työstä ja sen myötä päätymisestä huonompaan työhön. Nyt sitten tuli muutettua vähän huonolle sijainnille. Onhan näillä yhteys, kun masentuneena ei oikein ajatus kulje. Itseasiassa pahin masennus on jo helpottanut, tilalla lähinnä vitutus omista mokista. Ei toki onneksi mitään älyttömän katastrofaalista ole tullut tehtyä, paitsi tuo irtisanoutuminen ilman uutta työtä oli kyllä oikeasti typerää.

Yksinäisyys vaivaa myös. Ei auta kun tehdä asioille jotain. Olen pohtinut tällaista suunnitelmaa nyt alkuun asioille, jotka mieltä painaa. Hyvä puolihan on, että näille kaikille voi tehdä jotain. Tällä siis lähtisin liikkeelle:

Asuminen - muutto paremmalle sijainnille vuokralle. Aika helposti siis ratkaistu. Ei omistusasuntoa tässä mielentilassa, katsoo sitä vaikka vuoden päästä jos siltä tuntuu.

Työ - rauhassa katselee parempaa hommaa mielellään paremmalla palkalla. Tämä ei helposti ratkea, kun ottaa huomioon työmarkkinan nykytilanteen. Niin kauan kun saa kuitenkin nykyisessä jatkaa, niin ei sinänsä paniikkia löytää uutta. Saattaa mennä pitkälle ensi vuoteen tai ylikin, mutta uskoisin, että jonain päivänä tärppää kun aktiivisesti etsii. Toivottavasti ei joudu kortistoon, se olisi tosiaan todella paha juttu nyt. Talous kestäisi, mutta työttömyyden tuoma yksinäisyys/tyhjyys pelottaa.

Yksinäisyys - Naisia on maailma täynnä ja oma markkina-arvo tässä suhteessa ihan hyvä. Ajankohta parisuhteelle ei ihan paras, kun vähän elämänkriisiä itsellä päällä. Eli rauhassa katselee sopivaa kumppania, mutta ei väkisin runno parisuhteeseen, jos ei ole vahvaa tunnetta. Yksinkin on ihan jees ja treffiseuraa löytyy helpolla, niin ei tarvitse ainakaan täysin yksin kököttää vapaa-aikaa. Tällä hetkellä yksi tapailu käynnissä. Katsotaan mitä käy.

Uusia kavereita ja muita tuttavuuksia olisi myös kiva löytää. Uutta harrastusta se todennäköisesti vaatisi ja muutenkin aktiivisuutta. Nykyisellä salilla olisi ryhmäliikuntaa, esim liikkuvuusharjoittelua tarjolla. Tätä voisi harkita. Myös jotain opiskelu/vapaaehtoisjuttuja voisi miettiä. Näiden kautta saisi ihmiskontakteja. Tämä asia ei kovin helpolla ratkea, mutta ajan kanssa parannusta olisi saatavilla.

Näillä siis liikenteeseen, ja jokainen askel eteen olisi kotiin päin. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Mitä meinaa jos kämppä on kaukana kaikesta? Asun ite atm helsingin ytimessä ja ollu ajatuksena muuttaa erinäisistä syistä pienelle alle 100k ihmisen paikkakunnalle. Vähän pelottaa et kävisi toi et vaan tajuaa et ei helvetti olipahan virhe 🤔

Mitä tulee duuniin oon miljonääri mut oon anyways miettiny et pitäisköhän alentua ja alkaa tekee jotain. Ihan vaan et olis enemmän tekemisissä ihmisten kaa. Koulutusta ei ole et se olis sit varmaan mallia paskaduuni
 
Mitä tulee duuniin oon miljonääri mut oon anyways miettiny et pitäisköhän alentua ja alkaa tekee jotain. Ihan vaan et olis enemmän tekemisissä ihmisten kaa. Koulutusta ei ole et se olis sit varmaan mallia paskaduuni

Ostat multa firman pois ja opetan pakkaamaan! Mikään ei poista filosoohvista tarkoituksettomuuden tunnetta kuten särmästi tehty ja kelmutettu lava! On elmällä elämällä vissi tarkoitus kun omin käsin tekee kauniita paketteja ja lavoja menemään ja näkee työnsä tuloksen, on todellista eikä mitään bittejä.
 
Perunan luultiin ulkomuotonsa vuoksi aiheuttavan spitaalia, ja se yhdistettiin noituuteen sekä Minun palvontaan. Epäluuloja aiheutti myös se, ettei perunaa mainittu Raamatussa. :unsure:

Suomalaisten kiinnostus perunaa kohtaa kasvoi, kun he kuulivat, että perunaa voitiin käyttää myös viinan valmistamiseen. Kemistit olivat 1800-luvun vaihteessa selvittäneet, että halvimmaksi viinanpoltto tuli, kun raaka-aineena käytti perunoita.



:LOL:
 
Mitä meinaa jos kämppä on kaukana kaikesta? Asun ite atm helsingin ytimessä ja ollu ajatuksena muuttaa erinäisistä syistä pienelle alle 100k ihmisen paikkakunnalle. Vähän pelottaa et kävisi toi et vaan tajuaa et ei helvetti olipahan virhe 🤔

Mitä tulee duuniin oon miljonääri mut oon anyways miettiny et pitäisköhän alentua ja alkaa tekee jotain. Ihan vaan et olis enemmän tekemisissä ihmisten kaa. Koulutusta ei ole et se olis sit varmaan mallia paskaduuni
Ei siis oikeasti kaukana kaikesta. Pk-seudulla mutta vähän turhan pitkä matka joka paikkaan ilman autoa. Sen verran huonot tulot ettei huvita autoa hommata kun helpompi muuttaa vähän enempi ns. ytimeen. Vuokrakämppiä on tarjolla todella paljon ja ihan siedettävään hintaan.

Miten susta on tullut miljonääri jos sopii kysyä?
 
Mitä meinaa jos kämppä on kaukana kaikesta? Asun ite atm helsingin ytimessä ja ollu ajatuksena muuttaa erinäisistä syistä pienelle alle 100k ihmisen paikkakunnalle. Vähän pelottaa et kävisi toi et vaan tajuaa et ei helvetti olipahan virhe 🤔

Mitä tulee duuniin oon miljonääri mut oon anyways miettiny et pitäisköhän alentua ja alkaa tekee jotain. Ihan vaan et olis enemmän tekemisissä ihmisten kaa. Koulutusta ei ole et se olis sit varmaan mallia paskaduuni
Ei siis oikeast kaukana kaikesta. Pk-seudulla mutta vähän turhan pitkä matka joka paikkaan ilman autoa. Sen verran huonot tulot ettei huvita autoa hommata kun helpompi muuttaa vähän enempi ns. ytimeen. Vuokrakämppiä on tarjolla todella paljon ja ihan siedettävään hintaan.

Miten susta on tullut miljonääri jos sopii kysyä?
 
Alicia sanoi:
Suomalaisten kiinnostus perunaa kohtaa kasvoi, kun he kuulivat, että perunaa voitiin käyttää myös viinan valmistamiseen. Kemistit olivat 1800-luvun vaihteessa selvittäneet, että halvimmaksi viinanpoltto tuli, kun raaka-aineena käytti perunoita.
Oispa perunakiljua, mutta ei..

Kissan paskantama matto sen sijaan ois takapihalla, mille pitäs jotain keksiä. En kyllä rupea missään kylppärissä hankaamaan paskaa matosta, kun kissalla oli taas sihti laatikon reunaan ja siitä yli.

Muistanutkaan, että piti tuokin lysti siivota la-yönä, ennen kuin pääs ansaitun kebabin kimppuun..
 
Back
Ylös Bottom