Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kattelin joku aika sitten internetistä lihakauppiaiden sivuja, mietin että voisin tilata esim puolikkaan poronvasan paloiteltuna.

Mutta oli hinnat aika suolaisia. Pitäisi päästä ostamaan suoraan hiasen perästä käteisellä.
Poronlihan hinnat on ihan järjettömiä, ei suomalaisen kannata ostaa.

Ehkä hintapolitiikka järkeytyis, jos esim. kolarikorvauspolitiikka muutettais vastaavaksi ku muilla karjankasvattajilla, että eläimen omistajan vastuuvakuutuksesta korvataan karanneen eläimen aiheuttamat liikennevahingot, ja eläin jää omistajan vastuulle.

Eikä niinku ny, että syytön osapuoli kärsii lompakossaan tai kaskossaan, ja elukan tielle paimentanut saa korvauksena valtiolta (eli meidän maksamista veroista) selvästi yli saman elukan teurashinnan.
 
Niitä piti se yksi olla outletissa, joka minusta varataan noihin työsuhdepyöräkuvioihin ja pidetään oliko nyt 20 päivää, että tilaaja hyväksyy sen tilauksen siinä ajassa, minkä kyllä tein. Varmaan Vapauden aspassa vaan ruuhkaa, kun ilmoittavatkin, että paha ruuhka-aika päällänsä..

Mutta siis Grizl CF SL 8 1by, jos nyt muistan kaikki noi nimen osat oikein :D Joku vähän outo dried tomato -väri, mutta ei kai punavihersokeelle niin justiinsa. Matkaan nappasin ne hybridipolkimet (lukko + tasa) ja lokarit. Ois voinu kypäränkin ite asiassa ottaa uuden, mutta unohtui, eikä jaksa enää jumpata sitä sinne matkaan.

muoksista. hyvän näköisiä on nuo Giantit. Katonkohan oikein, että onko suurin ero siinä, että sun mallissa ilm. kaks eturatastakin ja vähän enemmän sit vaihdetta ja saa pikkaisen pienempää silmään + pienemmät välit vaihteissa.. vai oliko noi shimanon osatkin giantissa pykälän vielä parempaa sarjaa..
Jospa se sieltä sitten tulisi. Minusta se dried tomato on hieno väri. Sellaisen olisin ottanut jos grizliin olisin päätynyt. Toi giant on joku luumun värinen😁 Joo minulla grx 810 2x11. Canyonissa grx 820 1x12? Varmaan enempi makuasia noi vaihteet. Kaikki fillarit mulla olleet 2x vaihteistolla. Kyllähän se pienempi etunen aika vähälle jää jos ei kovia nousuja ajele mutta sopiva pykälä kyllä aina löytyy. 1x kyllä varmasti riittää oikein hyvin. Saahan sen pakan vaihdettua jos ei meinaa välitykset riittää
 
Jospa se sieltä sitten tulisi. Minusta se dried tomato on hieno väri. Sellaisen olisin ottanut jos grizliin olisin päätynyt. Toi giant on joku luumun värinen😁 Joo minulla grx 810 2x11. Canyonissa grx 820 1x12? Varmaan enempi makuasia noi vaihteet. Kaikki fillarit mulla olleet 2x vaihteistolla. Kyllähän se pienempi etunen aika vähälle jää jos ei kovia nousuja ajele mutta sopiva pykälä kyllä aina löytyy. 1x kyllä varmasti riittää oikein hyvin. Saahan sen pakan vaihdettua jos ei meinaa välitykset riittää
Jooh, mulla ei oo koskaan ollu lukkopolkimiakaan, niin sekin kiinnostelee, että paljon niistä saa tehoa polkemiseen. Vanhalla Konan hybridillä oli kyllä vähän tuskaa kiivetä tänne meidän mäelle, vaikka veti pienimmän vaihteen. Sen verran on jyrkkää toi nousu, mutta kahtotaan, kun tuo tulee ja onko nykyään jo vähän enemmän kinttuakin polkea.

Oliko sulla noi gravelit talvikäytössäkin? Voi olla, että ite sen verran nöösi, että vetelen vaan tuolla sähköllä lumisohjot, niin vitutuskäyrä pienin.
 
Jooh, mulla ei oo koskaan ollu lukkopolkimiakaan, niin sekin kiinnostelee, että paljon niistä saa tehoa polkemiseen. Vanhalla Konan hybridillä oli kyllä vähän tuskaa kiivetä tänne meidän mäelle, vaikka veti pienimmän vaihteen. Sen verran on jyrkkää toi nousu, mutta kahtotaan, kun tuo tulee ja onko nykyään jo vähän enemmän kinttuakin polkea.

Oliko sulla noi gravelit talvikäytössäkin? Voi olla, että ite sen verran nöösi, että vetelen vaan tuolla sähköllä lumisohjot, niin vitutuskäyrä pienin.
Lukkopolkimista saa melkoisesti tehoa kunhan oppii kunnon pyöritystekniikan. Mäessä varsinkin iso ero kun vetokin tulee mukaan. Ajan ihan ympäri vuoden. Viime talvi meni teräsrunkoisella kona rovella. Kyllä sillä yli kolmenkympin pakkasellakin tuli veivattua. Vaihteet ei meinaa enää silloin toimia. Pitää lähtiessä katella sopiva millä menee😁 En tiedä tuosta kuituisesta, eikai se pakkasesta välitä sekään. Oikein lumiselle kelille mulla on vanha 29+ jäykkäperä maastopyörä. Muuten sillä ei juuri tule ajettua. Melko traktori
 
Back
Ylös Bottom