Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Jos polkupyöräilyyn retkahtaisi niin mahd kevyt ja ohuet renkaat että pääsis ihan täysii. Siellä maaseudulla luxusta että on teitä missä ei automobiileja juuri kulje. Koska niiden seassa: henkenvaarallista. Järkevintä polkea täällä etelässä kuntopyörää kotona padi stongan päällä zone 2 kattoo videoita. Työmatkapyöräily: pakokaasu, melusaaste + hengenvaara ja häiriöksi normaalille automobiili liikenteelle.
Mulla oli samat mietteet renkaista aikanaan ahkerana työmatkapyöräilijänä, mutta ne ihan ohuet sliksit oli kyllä tosi huono valinta ns avoimen painoluokan pyöräilijälle kuten miekii olen. Sit taas maasturit oli hitaita ja sehän on mälsää. Täydellinen harmonia löytyi gravel-pyörästä, renkaat kestää läskin kuskin ja silti pääsee täysiä! Jos nyt pitäs tsygä ostaa, niin varmasti graveli.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ne on vähän pökkelömpiä ohjata, mitä oon parilla ajanut, verrattuna tuommoiseen pykälän köykäisempään maasturiin, mikä itellä, mutta iso ero kyllä, miten pehmeä kyyti on mennä kivikoissa, juurakoissa tai juoksevassa hiekassa, kun on läskipyörän rengas ja vakaus. Tai talvella loskassa.

Toi oma riittää 95% ajoon, mutta oishan tuo makea läskipyöräkin omistaa..
Voishan sähköläskikin tallissa olla, oli se ihan makea laite ku korona-aikaan oli paikallisella vuokraamolla älyttömän hyvä kausikorttitarjous.

Mutta tosiaan harvoin tulee niin pehmeillä pohjilla ajettua täällä pohjoisen soillakaan, etteikö tuon oman 27,5x2,6 luomupyörän kantavuus riittäis. Polkuja pitkinki pääsee nautinnon (hauskuuden ja luonnon) äärelle.
 
Semmonen katupyörän rengas joo rajoittaa aika paljon, millaisella tiellä mennään. Plus niiden kanssa saa kyllä ostaa sit vaippahousut tai on perse muussina. Kun ohuessa renkaassa se kuutisen baria painetta, niin ei oo mikään pehmein kyyti. Tommonen graveli lienee kohtuullinen kompromissi tai joku hybridi, mutta ihan saatanan iso ero kyllä ajamisessa ja miten huoletonta tuommoisella sähkömaasturilla on mennä verrattuna vanhaan Konaan. Sen kanssa meinas olla koko ajan hiekalla nenällään, kun rengas lähtee haukkaamaan.

Minä en kyllä hirveästi nää eroa täällä siinä, miten joku aasi ajaa autollaan miten sattuu versus miten joku satunnainen pyöräilijä saattaa töppöillä. Molemmat on mahtunu liikenteeseen.
 
Voishan sähköläskikin tallissa olla, oli se ihan makea laite ku korona-aikaan oli paikallisella vuokraamolla älyttömän hyvä kausikorttitarjous.

Mutta tosiaan harvoin tulee niin pehmeillä pohjilla ajettua täällä pohjoisen soillakaan, etteikö tuon oman 27,5x2,6 luomupyörän kantavuus riittäis. Polkuja pitkinki pääsee nautinnon (hauskuuden ja luonnon) äärelle.
Joo, täällä on huonot tilatkin omassa rivarissa pitää mitään fillariarsenaalia. Toinen joku lenkkipyörä mietinnässä, luomu siis, mutta kahtoo nyt.. tokko ajot lisääntyis uusilla pyörillä, kun tuolla yhdelläkin maistuu ajaa hyvin.
 
Polkupyörät, varsinkin sähkö, pitäisi kieltää taajama-alueilta. Liian monta kertaa tullaan väistämisvelvollisesta suunnasta täyttä vauhtia kattomatta suoraan auton eteen/alle.
Itellä tältä kesältä, ku pitkästä aikaa tullu pyöräiltyä enemmän ku viitenä edellisenä vuonna yhteensä, työmatkoja, kauppareissuja ja muuta eikä pelkkiä metsäpolkuja, päinvastainen kokemus. Ite ku lähestyy väistämisvelvollisena suojatietä ja ottaa hyvissä ajoin reilusti vauhtia pois, niin autoilija pysähtyy silti. Yritä siinä sitte opettaa junnulleki näitä pyöräilijän väistämissääntöjä.
 
Itellä tältä kesältä, ku pitkästä aikaa tullu pyöräiltyä enemmän ku viitenä edellisenä vuonna yhteensä, työmatkoja, kauppareissuja ja muuta eikä pelkkiä metsäpolkuja, päinvastainen kokemus. Ite ku lähestyy väistämisvelvollisena suojatietä ja ottaa hyvissä ajoin reilusti vauhtia pois, niin autoilija pysähtyy silti. Yritä siinä sitte opettaa junnulleki näitä pyöräilijän väistämissääntöjä.
Nää on pahoja molemmille.
Autoilijana ei sais opettaa fillaristeja siihen että auto väistää aina mutta toisaalta ei sitä nyt viittis päällekkään ajaa, KAIKKI kun ottaisi oikeuksistaan huolimatta muun liikenteen huomioon niin kaikki pääsisi joustavammin kulkemaan.
 
Noin 700 kilsan bikepacking tuli kesällä tehtyä Canyonin gravelilla. Onhan noissa renkaiden rullausvastuksissa asfaltilla aika iso ero gravel-renkaan ja 30 millisen maantieslicksin välillä, mutta tuollaiselle reissulle toki valinta ihan selvä. Kun fillarin päälle pakkaa vielä sen 15 kiloa varusteita, niin aika paljon on pehmoisempaa kyyti gravel-renkaalla. Mahtavasti kyllä autoilijat huomioi pyöräilijöitä tuolla sivummalla Suomessa ja liikkuminen on mukavaa. Tilaa jätetään todella reilusti ohitustilanteissa ja muutoinkin kanssaliikkujia ainakin yritetään ymmärtää paljon paremmin kuin vaikkapa täällä pää-hesuloissa.
 
Semmonen katupyörän rengas joo rajoittaa aika paljon, millaisella tiellä mennään. Plus niiden kanssa saa kyllä ostaa sit vaippahousut tai …
…kunnon satulan.

Maantie(rata)pyörässä mulla Brooks 17 narrow (muissa pyörissä sama leveämpänä). En ole vaippoja kaivannut.

IMG_0882.webp
 
^ja on muuten aivan järkyttävä merkitys satulalla.

Ei varmaan kaikille hyvä tuo, mutta itselleen sopiva vs. huono, niin ero on kuin yö ja päivä.

Pistin keväällä yhden pyörän myyntiin ja siihen esiasennussatulan, niin jo 15 min ajo tuntui kauhealta.
 
No mutta olisit menny juttelemaan amerikkalaisten kanssa, he olisivat rakastaneet sitä että tulet juttelemaan, rakastaneet sun mekkoa, rakastaneet sun harrastusta, rakastaneet Suomea, rakastaneet ihan kaikkea. Todella positiivista small talk porukkaa. Saattavat kyllä olla pällipillereissä itsekin ja pirukaan tiedä mitä oikeesti ajattelevat.
😡😠🤬😈👿
 
Vitsi että on kiva vääntää ihmisten kanssa joiden mielestä naisten hormonien takia he eivät laihdu.
Tiijetään ettei se helpota sitä hommaa mutta ei ne nyt sentään bioloogisia ja fysikaalisia faktoja menevän/tulevan energiamäärän suhteesta miksikään muuta.
 
Nää on pahoja molemmille.
Autoilijana ei sais opettaa fillaristeja siihen että auto väistää aina mutta toisaalta ei sitä nyt viittis päällekkään ajaa, KAIKKI kun ottaisi oikeuksistaan huolimatta muun liikenteen huomioon niin kaikki pääsisi joustavammin kulkemaan.

Näin pyöräilijän näkökulmasta on aika paljon autoilijoita, jotka väistävät silloinkin, kun ei pitäisi. Äärimmäisyys on, kun itse poljen ajotietä pitkin ja minulle risteyksessä on kolmio niin autoilija pysäyttää. Tuossa on juuri on se, että joku toinen polkupyöräilijä luulee, että noinhan se meneekin ja seuraavaksi kiitää auton alle. Paljon näkee pyöräilijöitä, jotka eivät katsele ympärilleen vaan lähtevät ylittämään tietä ilmeisesti hyvään tuuriin luottaen.

Minä opin jo lapsena, että pään tulee pyöriä 😃
 
Vitsi että on kiva vääntää ihmisten kanssa joiden mielestä naisten hormonien takia he eivät laihdu.
Tiijetään ettei se helpota sitä hommaa mutta ei ne nyt sentään bioloogisia ja fysikaalisia faktoja menevän/tulevan energiamäärän suhteesta miksikään muuta.

Onko paikallisesta rasvan poltosta myös juttua? Esim hauiskäännöllä olkavarsi ohenee, eiku siis vatsarutistuksilla vatsa pienenee.
 
Onko paikallisesta rasvan poltosta myös juttua? Esim hauiskäännöllä olkavarsi ohenee, eiku siis vatsarutistuksilla vatsa pienenee.
Hei kiitos ideasta!
Siis kun mun juttu on vähän sellainen vertaistuki tavikselta tavikselle, varmasti on myös paljon miehiä jotka alkaa tekemään istumaannousuja saadakseen kaposen vartalon.

Välillä lukenut/katsonut noiden oikeasti osaavien tyyppien juttuja ja niissä jotkut todennut kovan keskivartalotreenin joskus jopa vähän pahentavan tilannetta jos sinne saa lihasmassaa lisää. En tiedä sitten kuinka monella moinen on oikeasti ongelma mutta kuitenkin.
 
Herr Doctorin elokuvajutuista tuli mieleen Kingsman, mikä tullut flixiin.
En muistanutkaan että oli niinkin hyvä, toista osaa en ollut nähnytkään enkä toisestakaan muistanut oikein mitään.
 
^ja on muuten aivan järkyttävä merkitys satulalla.

Ei varmaan kaikille hyvä tuo, mutta itselleen sopiva vs. huono, niin ero on kuin yö ja päivä.

Pistin keväällä yhden pyörän myyntiin ja siihen esiasennussatulan, niin jo 15 min ajo tuntui kauhealta.
Niin, olennaistahan satulassa ois se, että malli / leveys natsaa omien istuinluiden kanssa. Oon varsin skeptinen, että mikään nahkainen design-satula, edes oikein mitoitettuna, poistaa pehmustuksen tarvetta, kun jonkun katupyörän selässä ruvetaan olemaan tuntitolkulla tai jollain maastopyörällä rymistellaan vastaavasti pidempiä aikoja.

Noi vois olla ihan hienoja tietyn tyyliseen pyörään, mutta en tosiaan hyvien housujen sijaan ostais, jos meinaa aktiivisesti pitkää lenkkiä.

muoks. niitä keskeltä avoinaisia satuloita on pitäny testata.. mutta ihan eka pitäs oikeasti mitata nuo omat istuinluut, että minkä levyinen satula se oikeasti tarvis olla, että sopis hyvin..
 
Back
Ylös Bottom