Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin jalkahoidossa. Nyt on kauniit kesävarpulit.

Huom. Myös heteromiehet voivat käydä jalkahoidossa ilman, että seksuaalinen suuntaus muuttuu. Kesäsandaaleissa näkyy toisinaan oksettavassa kunnossa olevia jalkateriä 🤢
 
Se oli lidlissä aiemmin ilimaista. Ymmärtääkseni ei ole enää. En ole kokeillut.

Enkä ole kokenut toistaiseksi tätä eautoilua ongelmaksi. Pidemmillä reissuilla tulee joka tapauksessa takapenkkiläisen takia otettavaksi vähintään yksi oikea tauko, eikä pikainen kusi+kahvi, joten hyvin on saanut ladattua akun sillä aikaa. Kulutus vaihtelee kyllä isosti kelistä riippuen, joten lappiin en lähtisi talvella pakkasessa ajaen.
Juuu, mutta ei kai tarkoitus ole sitä autoa viedä hitaaseen laturiin jonnekkin markettiin ja KÄVELLÄ kotiin ja sit KÄVELLÄ takaisin ihmettelemään millainen varaus on?

Tätä mä ihmettelin.

Kotilaturi on ehdoton sähköillessä.
 
Työskenteletkö alalla mihin kouluttauduit yläasteen jälkeen?
Kyllä. Mutta, välittömästi peruskoulun jälkeen, en. Koska siinä oli lukio, töitä, armeija, töitä, amk-opintoja kunnes totesin (hyvinki nopeasti) ettei oo mun homma.

Sittemmin plakkarissa yks viittä vaille valmis amk-tutkinto, ammatillisia perus- ja ammattitutkintoja yhteensä viisi, kaikkia niitä hommia olen tehny, ja kaikkia niissä oppimiani juttuja hyödynnän nykyisissä omasta tahdosta osa-aikaisissa hommissa.
 
Tänään tein jotain mitä en voisi seurassa matkustaessa samalla tavalla tehdä:

Etsin aiemmin löytämästäni puistosta ihanan varjoisan penkin ja istuin lukemaan mukaan ottamaani pokkaria. Puisto on kukkulalla, joten kevyt tuulenvire hyväili ihoani taukoamatta, ihana tuuli! Tosin se kosketti vain käsivarsia ja niskaa - en vain osaa kulkea shortseissa. Yksin kulkiessa mekot ja hameet eivät edes tule mieleen; käytännöllisyys ennen kaikkea.


Nautin myös ympärillä kuuluvista lintujen äänistä ja maassa vipeltävän sisiliskon näkemisestä: suomalaisuus minussa taitaa olla ennen kaikkea vahva luontosuhde - matkustankin usein luontokokemusten perässä.

Tai sitten johonkin kohteeseen vetää historia; aiemmat tapahtumat ja ikiaikaiset rakennelmat kiehtovat. Ne tuovat perspektiiviä ja ovat konkreettisia muistutuksia minun väliaikaisuudestani.

Siksi pidän vuoristakin. Ne ovat olleet täällä kauan ja tulevat olemaan vielä pitkään. Ja se oli vain silmänräpäys kun minä tai joku kaltaiseni nainen ihaili niitä hetken, oman pienuutensa ja merkityksettömyytensä tiedostaen.

Antti Tuisku laulaa:
”Nuo kivet on kaikkee nähny
On kuningasta tullu ja menny
Ihan sama mikä tilanne on päällä
Niin ne kivet vaan seisoo siellä”

Niinpä. Minä olen vain käymässä.


Lukiessani napostelin evääksi ottamiani suolapähkinöitä ja join tietysti vettä; en aikonut liikkua minnekään ennen kuin olisi vessahädän vuoksi pakko.

Viereisillä penkeillä makasi paikallisia teinejä puhelimiaan selaten, välillä ohi käveli koirien ulkoiluttajia.
Kaksi pitkäkarvaista sakemannia laahusti läähättäen eteenpäin: Huolestuneena toivoin ettei lenkki olisi kovin pitkä.


Kuumuus (ja pussillinen pähkinöitä) vei ruokahalun joten lounaaksi nautin cappuccinon ja gelaton. -Oikeasti menin siihen kahvilaan tyhjentämään rakkoni ja pesemään silmistäni niihin valuneen aurinkorasvan mutta toki hyvä asiakas ostaa jotakin.

Vähäisistä päiväsyömisistä huolimatta olen turvonnut reissussa. En jaksa välittää siitä, koska no, miksi lähteä reissuun laskemaan kaloreita? Sen voi tehdä kotonakin mutta syödä gelatoa sisialaisessa kahvilassa tai puistossa? Maistella sisililaisia katuruokia kuten impanataa ja arancinoa ja oppia samalla ruokien alkuperää? Jonottaa päivälliseksi pizzaa sisilialaisten mummojen kanssa?
Ei voi tehdä kotona.


”Lounaan” jälkeen palasin puistoon koko loppupäiväksi. Ihana paikka!

En vielä tiedä mitä teen huomenna, viimeisenä päivänäni Sisiliassa -eikä minun ihan vielä tarvitsekaan tietää.
 
Nämä jutut on se miksi en haluaisi sähköautoa ainoaksi autoksi, ei vaan pälli kestäisi noin pitkää matka-aikaa, saati sen että jonku äppin kanssa pitäisi autoa tankata. Hypriti sellasella akulla että saisi arkiset kaupunkiajot tehtyä tai sähkö+tavallinen on oltava.
Mä meen yleensä pisimmät matkat bensa-autolla mutta nyt ajattelin että lomalla on aikaa..
Niin siis se auto kannattaa hommata käyttötarkoituksen mukaan, oli se sähkövatkain tai ei. Jos sähköllä ajaa kaupungin ulkopuolella, range vähintään 400km. Mut eikös poppis muutenkin kävellen käy latailemassa jossain Lidlissä sen autoa ja muuta ihmeellistä. :confused:
Kyllä mä ihan kotona pääsääntöisesti lataan. Ainoastaan jos sähkön hinta on ihan järjetön ja auto pitää ladata niin vien läheiselle laiturille
 
Back
Ylös Bottom