En tarkoittanu, että minä oon mikään rahoituksen asiantuntija. Oon joskus 10 vuotta sitten joutunut lukeen muutaman kurssin rahoitusta, mutta enpä minä niistä juuri mitään muista.En tiedä mitä siellä kauppiksessa opetetaan. Tai opitaan. Onko termit markkinaliike- ja tukitasot millään tavalla tuttuja?
No kuitenkin. Junaan yritetään päästä takaisin mukaan vaikkapa 10% halvemmalla, jos on onnistuttu bongaamaan trenditaite, kun käännytään ylhäältä alaspäin ja nyt taasen yritetään löytää pohjia.
Tuon ymmärrän, että haetaan ostopaikkaa kurssin ja markkinatilanteen perusteella. Luulin vaan, että meininki olis enemmän sitä, että tehdään jotain lyhytaikaista osta-myy -kauppaa kattomalla historiallista kurssikehitystä ja arvailemalla, mihinkäs se kurssi on nyt seuraavina päivinä kääntymässä. Joka ois mun päässäni vähän hölmöläisen hommaa.
Teki tota lyhtyaikaista veivaamista sukulaisetkin. Yks teki hirveen montun ja ei noista muistakaan osakemiljonäärejä tullu :D Mistä syystä ite tukeutuu lähinnä näihin indeksirahastoihin ja pitkäaikaiseen säästämiseen / sijoittamiseen.