Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä mitä siellä kauppiksessa opetetaan. Tai opitaan. Onko termit markkinaliike- ja tukitasot millään tavalla tuttuja?
No kuitenkin. Junaan yritetään päästä takaisin mukaan vaikkapa 10% halvemmalla, jos on onnistuttu bongaamaan trenditaite, kun käännytään ylhäältä alaspäin ja nyt taasen yritetään löytää pohjia.
En tarkoittanu, että minä oon mikään rahoituksen asiantuntija. Oon joskus 10 vuotta sitten joutunut lukeen muutaman kurssin rahoitusta, mutta enpä minä niistä juuri mitään muista.

Tuon ymmärrän, että haetaan ostopaikkaa kurssin ja markkinatilanteen perusteella. Luulin vaan, että meininki olis enemmän sitä, että tehdään jotain lyhytaikaista osta-myy -kauppaa kattomalla historiallista kurssikehitystä ja arvailemalla, mihinkäs se kurssi on nyt seuraavina päivinä kääntymässä. Joka ois mun päässäni vähän hölmöläisen hommaa.

Teki tota lyhtyaikaista veivaamista sukulaisetkin. Yks teki hirveen montun ja ei noista muistakaan osakemiljonäärejä tullu :D Mistä syystä ite tukeutuu lähinnä näihin indeksirahastoihin ja pitkäaikaiseen säästämiseen / sijoittamiseen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
meininki olis enemmän sitä, että tehdään jotain lyhytaikaista osta-myy -kauppaa kattomalla historiallista kurssikehitystä ja arvailemalla, mihinkäs se kurssi on nyt seuraavina päivinä kääntymässä. Joka ois mun päässäni vähän hölmöläisen hommaa.

hyvin on arvaamalla osunut
 
@vokot varmaan ne sun eläkepäivät vasta sit kertoo lopputuloksen ja ootko jossain välissä onnistunu tekeen jonkun isomman montun vai et.

Mitä enemmän on tietoa, mitä enemmän seuraa ja mitä varovaisempi on, niin sitä pienempi lienee tuo montun riski. Mutta jos se homma tosiaan perustuu vaan arvaamiseen, niin selvähän se on, että tappioitakin tulee väistämättä.

Jaksaiskohan hakea jonkun rahoituksen perusopuksen ja lukaista muistin virkistämiseksi.. ois kyllä tätä omaakin ammattikirjallisuutta lukemati, että noinkohan tulis luetuksi..
 
Ihan hyvä tulos QT.
qt.png
 
Varmaan oli joku saman Puttosen kirja, jota käytettiin täällä yliopistossa. Ja tosiaan tuohan ei ole mikään yksityisen osakesijoittajan ohjekirja, vaan käsittelee yritysrahoitusta ja yleisemmin rahoitusteoriaa, mutta en tiiä raaskisko melkein tilata ja lukaista..

 
Ja nyt puhutaan todellisista classicoista:


Tartteeko ostaa jos on jo dvd?
 
Ja nyt puhutaan todellisista classicoista:


Oonkohan nähny edes muita kuin Bad Tasten.. noi pitäs katella muistin virkistämiseksi.

En tosin viiti levyjä ostaa, vaikka tuo Xbox varmaan ne soitteliskin..
 
Jotenki hupaisa tuo Peter Jacksonin urakehitys, Bad Taste, Meet the Feebels ja pari muuta "roskaelokuvaa" ja sitten Lotr.
 
Ite oon perehtynyt treidaamaan kynttilöillä ja maceilla yms. Mutta sit kuitenkin huomasi loppupeleissä että kyllä se "narratiivi" isossa kuvassa vaikutti enemmän. Ja oma treidaus oli aikanaan kryptoja, joten niissä lähtökohtaisesti perus "Jee myin 2% kovemmalla hinnalla" treidaus jäi niiden 2-10x kertoimien jalkoihin.

Mutta ehdottomasti molempi parempi! Ei se hukkaan mee tietää tukitasoista ja eri kynttilöistä, mutta se että pitää niitä raamattuna on kyllä mun makuun harhaista touhua jos kyseisellä osakkeella/kryptolla ei ole todellisuudessa tarjota mitään.

Nyttemmin vähät roposet laitellut kohtuu turvallisiin paikkoihin ja luultavasti rahastoihin panostan jatkossa enempi
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom