Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Totuuden hetki.

20240420_180905.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Läppäristä tippui ruuvi (ei minun päästä). Kylppäristä lamppu palanut. Miksi tämä tapahtuu minulle.

Semmonen kattoon upotettu valo. Pitääkö noista ymmärtää jotakin, kun vaihtaa?

katso liitettä 263385


View: https://www.instagram.com/p/C5tV5MSuHax/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Näyttää siltä, että on halogeeni kyseessä ja siinä tuollainen jousiprikka kuvun suojuksena. Eli, ensin tarttee nuo metallipäät puristaa yhteen ja saa kuvun irti. Sitten pääsee vaihtamaan polttimoa.

Voin myös olla helvetin väärässä, koska erivärisiä viinejä ja sopivasti suuhun sopivia oluita on tässä tullut nautittua.
 

Aika omituinen yksilö. Ei missään nimessä huonoa.

Vaikka pullossa oli kovat paineet niin itse juomassa ei ole juurikaan hiilihappoa, mikä tekee mukavaa juotavaa. Humala on varsin maltillinen vaikka pale ale siirapista tehty, mallas maistuukin enemmän. Ja maistuu myös hiiva hiukan, mikä ei ole mitenkään ihme kun kun pikahiivalla tehty.

Pullotuksessa pistetty sokeri on käynyt kokonaan niin taitaa olla 5,5 - 6%. Muistuttaa kovasti ranskalaisia lagereita, mikä ei normaalisti olisi hyvä juttu.
 
Aika omituinen yksilö. Ei missään nimessä huonoa.

Vaikka pullossa oli kovat paineet niin itse juomassa ei ole juurikaan hiilihappoa, mikä tekee mukavaa juotavaa. Humala on varsin maltillinen vaikka pale ale siirapista tehty, mallas maistuukin enemmän. Ja maistuu myös hiiva hiukan, mikä ei ole mitenkään ihme kun kun pikahiivalla tehty.

Pullotuksessa pistetty sokeri on käynyt kokonaan niin taitaa olla 5,5 - 6%. Muistuttaa kovasti ranskalaisia lagereita, mikä ei normaalisti olisi hyvä juttu.
Laskitko mitä tuotteen litrahinnaksi tulee?
 
Laskitko mitä tuotteen litrahinnaksi tulee?

Nyt mennään huonon muistin varassa, mutta uute taisi olla ääskaupassa 18€. Pikahiivan hintaa en muista, mutta sanotaan nyt vaikka yläkanttiin 3€. SItten kilo sokeria..ööhh...1€. Vesi, sähkö, hiilaripillerit ja työ 1€. Eli kokonaiskustannukset 23€. Laitteiston olen jo kuolettanut vuosien saatossa. Valmista tuotetta 14 litran pulloa. Jokaisesta pullosta menee ehkä 1dl hukkaan eli 14L*0,9 = 12,6L.

23€ / 12,6L = 1,83€/L
 
Nyt mennään huonon muistin varassa, mutta uute taisi olla ääskaupassa 18€. Pikahiivan hintaa en muista, mutta sanotaan nyt vaikka yläkanttiin 3€. SItten kilo sokeria..ööhh...1€. Vesi, sähkö, hiilaripillerit ja työ 1€. Eli kokonaiskustannukset 23€. Laitteiston olen jo kuolettanut vuosien saatossa. Valmista tuotetta 14 litran pulloa. Jokaisesta pullosta menee ehkä 1dl hukkaan eli 14L*0,9 = 12,6L.

23€ / 12,6L = 1,83€/L
Eli halvemmalla saa pöntön sekaisin kuin keskikaljalla.
Tai en minä tiedä mitä se halvimmillaan maksaa jos hakee ransitilla Baltiasta.
 
Eli halvemmalla saa pöntön sekaisin kuin keskikaljalla.
Tai en minä tiedä mitä se halvimmillaan maksaa jos hakee ransitilla Baltiasta.

No tuo on vahvuudeltaa yli nelosen ja jopa ihan päin helvettiä tehtynä parempaa kuin yksikään kaupan perusolut. Sitten kun panostaa tekemiseen ja raaka-aineisiin niin laatu nousee huimasti, hinta ei juurikaan. Toki oma vaivansa ja sitten on jumissa yhdessä juomassa pidemmän aikaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom