Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Rellu läpi katsastuksesta.

Niin paljon kuin uusien autojen ongelmia kiroillaan ja vanhojen luotettavuutta kehutaan, niin täytyy todeta:
Ostin tämän kinnerin 24tkm ajettuna, nyt mittarissa 134tkm ja normihuoltojen lisäksi on vain tehty etujarrut juuri äsken, nyt menee yksi koiranluu uusiksi katsurin pyynnöstä ja takakontin avauskatkaisijan kärkiä olen joutunut pari kertaa putsailemaan. Ei mitään muuta.

Varmaan koko paska nyt räjähtää kotimatkalla, kun tuon menin kirjoittamaan.
Yleensä niistä puhuu ne, joilla ei oo rahaa uudempiin tai kalliimpiin autoihin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nii, sen ku tietäs. Virhekoodi viittaa rummun asentosensoriin, ikävä krahnaava ääni kun kone yrittää rumpua pyörittää voisi kyllä viitata ihan moottorivikaankin?

e: rumpua käsin pyörittäessä ei tunnu ongelmaa, tuskin laakerivika tai mitään mekaanista estettä rummun pyörimiselle..pelkän asentosensorin vika tuskin aiheuttaisi sitä että moottori yrittää alkaa rumpua pyörittää, mutta saa aikaan lähinnä hihnan luistamista (#sylvi) muistuttavan äänen, hihnattomassa koneessa..
Jos niin saatanan vanha kone, niin siinä lienee vielä hiilet moottorissa ja ne totaali kaput (jos ei vaihdeltu). Ikävää ääntä pitäisi kyllä, eikä pyöri. Joskus nuorempana noita tullut vaihdeltua. Kannattaa vaihtaa, jos hyvä kone ja istuu oireisiin. Eikä maksa juuri mitään.
 
Yleensä niistä puhuu ne, joilla ei oo rahaa uudempiin tai kalliimpiin autoihin.
Entisessä elämässä (työ-) tuli kyllä eniten kuultua kiroilua eniten niiltä omistajilta, joilla oli syttyny valo tauluun. Ykski "nauro", että onneksi vain keltainen, saattaa selvitä satasilla.

Parikytä vuotta vanhoilla toyotilla ajavilla ei kiinnosta, ei koske heitä.

Muoks: eikä ny puhuta vuosikymmenistä, vaan muutamasta vuodesta taaksepäin.
 
Mielestäni täysin holtitonta menoa nyt offarilaisilla.
IMG_4579.jpeg
 
Jos niin saatanan vanha kone, niin siinä lienee vielä hiilet moottorissa ja ne totaali kaput (jos ei vaihdeltu). Ikävää ääntä pitäisi kyllä, eikä pyöri. Joskus nuorempana noita tullut vaihdeltua. Kannattaa vaihtaa, jos hyvä kone ja istuu oireisiin. Eikä maksa juuri mitään.
En kyllä jaksa selvittää onko...varmaan ekan generaation lg:n DD kone millanen, on se kumminkin tältä vuosituhannelta..no en tiiä, taitaa olla helpoin kun ostaa vain uuden, rahallahan niitä saa.
 
Yleensä niistä puhuu ne, joilla ei oo rahaa uudempiin tai kalliimpiin autoihin.

Eihän minullakaan ole, vaan puhutaan halpispaskasta ja silti se toimii, kun vanhoilla härveleillä ajaessa jotain pientä laittoa oli harvaseltaan ja sitten jokin vuosiremppa vielä erikseen.
 
Eihän minullakaan ole, vaan puhutaan halpispaskasta ja silti se toimii, kun vanhoilla härveleillä ajaessa jotain pientä laittoa oli harvaseltaan ja sitten jokin vuosiremppa vielä erikseen.

Tuolla kun on maailmalla riittävästi liikkunut ja nähnyt kaikenlaista, niin väitän että lähes jokaisella polttomoottoriautolla, moottorin ja auton koosta riippumatta päräytellään tarvittaessa menemään se vähintään 500 tkm (joitakin malleja lukuun ottamatta, joissa on fataaleja suunnitteluvirheitä). Välillä pikku huoltoa, motti tarvittaessa ulos ja vaikka kansiremppa, jonka osaa jokaisessa kylässä vieläkin moni omassa tallissaan tehdä, eikä maksa maltaita. Välillä tuntuu, että tänne Hölmöläänkin on jo rantautunut jonkinlainen jenkkilän syndrooma, että polttomoottoriauto on tiensä päässään, kun matkamittarissa on joku kämäinen 100 - 150 tkm. Ehkä se suurin ongelma monessa vanhemmassa autossa on ruostuminen, kun kori häviää ympäriltä, eikä sen kanssa jaksa loputtomiinkaan taistella.
 
Nii, sen ku tietäs. Virhekoodi viittaa rummun asentosensoriin, ikävä krahnaava ääni kun kone yrittää rumpua pyörittää voisi kyllä viitata ihan moottorivikaankin?

e: rumpua käsin pyörittäessä ei tunnu ongelmaa, tuskin laakerivika tai mitään mekaanista estettä rummun pyörimiselle..pelkän asentosensorin vika tuskin aiheuttaisi sitä että moottori yrittää alkaa rumpua pyörittää, mutta saa aikaan lähinnä hihnan luistamista (#sylvi) muistuttavan äänen, hihnattomassa koneessa..
Asentoanturin vaihto voi olla vielä edullinen ja nopeahko toimenpide. Laakerivian korjaus voi tulla kalliiksi jos joutuu vaihtaa samalla rummunkin. Toki kun on suht vanha kone kyseessä, niin voi toisaalta olla järkevä hankkia uusi kone.
 
Asentoanturin vaihto voi olla vielä edullinen ja nopeahko toimenpide. Laakerivian korjaus voi tulla kalliiksi jos joutuu vaihtaa samalla rummunkin. Toki kun on suht vanha kone kyseessä, niin voi toisaalta olla järkevä hankkia uusi kone.
Joo, kone on toki sen 20v vanha, olisinko pari kertaa jonku osan jo siihen vaihtanu, mutta ehkä katson hänet nyt loppuun palvelleeksi ja käyn hakeen uuden tilalle.
 
lähes jokaisella polttomoottoriautolla, moottorin ja auton koosta riippumatta päräytellään tarvittaessa menemään se vähintään 500 tkm

No periaatteessa mikä tahansa laite voidaan puhtaasti tekniseltä kannalta pitää pyörimässä lähes loputtomiin. Kyse on siitä, mikä kannattaa ja koska uusiminen on fiksumpaa kuin korjaaminen.

Ja nykyautoissa isompien remppojen kustannukset sekä absoluuttiasteikolla eli euroina että suhteessa auton arvoon ja jäljellä olevaan kohtuulliseen kokonaiselinkaareen ovat helposti suurempia kuin esim. 30 vuotta sitten.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom